سیاسی

عادی سازی جرائم فتنه 88 نفوذ سیاسی است

در نفوذ سیاسی دشمن ما با برنامه‌ریزی جلو می‌آید. یک زمان با راه‌اندازی جریان فتنه که آن حرکت برای مردم کاملا نمایان و روشن شد و الان وقت این شده است که نسبت به این موضوع عادی‌سازی شود و حساسیت‌ها از بین برود که این همان نفوذ سیاسی است.
در مورد فتنه 88، تحلیلهای فراوانی شده است. اما آنچه امروز رخ داده زیر سؤالبردن مجرمیت عوامل فتنه است. با فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در این زمینه گفتگو کردهایم.

جرمزدایی از عوامل فتنه 88 با چه هدفی صورت میگیرد؟

این جرمزداییکردن از برخی از افراد و تطهیرکردن چهره آنها، به نظر من برای مردم چیزی که مشخص بوده ذهنیتی است که واقع امر اتفاق افتاده. مگر اینکه آن افراد خاص در پیشگاه ملت و مقام عظمای ولایت عذرخواهی علنی کنند تا مردم بتوانند ذهنشان را نسبت به این افراد پاک نمایند والا اینکه تعدادی از افراد آزاد میشوند یا اینکه برخی از مسئولین رفت و آمدهایی را با آنها دارند به نظرم میآید که از جرم آنها کم نمیکند؛ بلکه چهره این افرادی را که بهعنوان مسئول این اقدامات را انجام دادند، خدشهدار میکند. بالاخره اتفاق خاصی در آن سالها درکشورمان به وقوع پیوست که در تاریخ کشور ماندگار شد. حالا هم از بعد ارتباطی که این افراد با بیگانگان داشتند، هم برهمزدن امنیت ملی و بقیه جرائمی که به دلیل دخیلبودن در آن مجبور به محکومیت شدند و منجر به یک سری اقدامات قضائی شد، نسبت به این اقداماتی که برخی از مسئولین انجام دادند قطعا مردم این حرکت را هم فراموش نمیکنند؛ چراکه اگر قرار بر این باشد که ما جرمزدایی کنیم، جرم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باهم هیچ فرقی ندارند. چطور شده است که برخی از افراد آنقدر نسبت به جرائم سیاسی بیتفاوت هستند، قطعا همین افراد به جرائم دیگر هم بیتفاوتیهایی دارند به ویژه جرائم و مفاسد اقتصادی که الان مورد گوشزد مقام معظم رهبری در اکثر قریب به اتفاق سخنرانیها و فرمایشات ایشان است. بالاخره کسی که نسبت به جرم سیاسی بیتفاوت باشد نمیتواند نسبت به جرائم دیگر خیلی احساس مسئولیت داشته باشد. حالا به هر طریق مردم اینها را رصد میکنند، قطعا باید این افراد نسبت به این مسائل به مردم پاسخگو باشند.

این حرف مطرح میشود که مگر چه اتفاقی افتاده بود که باید اینها محاکمه شوند به نظر شما بزرگترین جرمی که در سال 88 اتفاق افتاد چه بود؟

برهمزدن امنیت ملی و اینکه نسبت به سیاستهای نظام و اقدامات نظام ایجاد شبهه کنند و بحث تقلب را مطرح کنند، اینها همه جرائمی است که توسط برخی از افراد به وقوع پیوست؛ ولی اگر قرار باشد که نسبت به این موضوع عادیسازی شود و این حساسیت از بین برود، به نظرم میآید که بهتر است به فرمایشات مقام معظم رهبری برگردیم که راجعبه نفوذ، نفوذ فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی تأکیداتی داشتند. در نفوذ سیاسی دشمن ما با برنامهریزی جلو میآید. یک زمان با راهاندازی جریان فتنه که آن حرکت برای مردم کاملا نمایان و روشن شد و الان وقت این شده است که نسبت به این موضوع عادیسازی شود و حساسیتها از بین برود که این همان نفوذ سیاسی است.

فکر میکنید که الان نظر مردم در مورد فتنه 88 و عوامل آن چیست؟ آیا نسبت به سال 88 تغییری در موضع مردم صورت گرفته است؟

باید مراد از مردم تعریف شود. مردم همان کسانی هستند که حماسه 9 دی را رقم زدند. حالا تعدادی از افراد هم در آن مرحله از تاریخ کشورمان به برخی از نامزدها رأی دادند؛ ولی بعد از اتفاقاتی که در آن سال به وقوع پیوست کاملا دست خیلی از افراد برای مردم رو شد. من افرادی را سراغ دارم که حتی به افراد خاصی رأی دادند بعد از مشاهده آن راهپیماییها یا حرکاتی که علیه نظام انجام شد، توبه کردند که چرا به آن فرد خاص رأی دادند. بنابراین باید ما حساب مردمی را که همیشه در صحنه هستند، پای انقلاب هستند و از نظام و حکومت جمهوری اسلامی ایران حمایت میکنند و در کنار ولی امر مسلمین همیشه گوش به فرمان هستند، جدا کنیم. حساب اینها را باید از آن تعداد خاصی که با گذشت حدود هفت سال هنوز نگاهشان به زبان و کلام بیگانگان و استکبار جهانی است یا پای شبکههای معاند نشستهاند و خط میگیرند، جدا کنیم. که آنها تعداد اندکی هستند و نباید به اینگونه گروهها عنوان مردم را اطلاق کنیم، قطعا مردم از این مسئله ناراضی هستند.

https://shoma-weekly.ir/XWlzyX