سیاسی

عادلانه نیست به معلمان زحمت‌کش کمترین حقوق داده شود

کشوری که در آن برخی مسؤولان حقوق نجومی می‌گیرند که برخواسته از همین آموزش و پرورش است خوشایند و عادلانه نیست که به معلمان زحمت‌کش کمترین حقوق و دستمزد داده شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت ‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه کازرون با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سخنانی اظهارداشت: عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) باید با شور و نشاط همراه با شعور و بصیرت برگزار شود و تمام حرکات در هیئت و دسته‌های عزاداری نیز باید معنادار و دارای پیام باشد.

امام جمعه کازرون با اشاره به نذری‌های مسیر عزاداری گفت: خیمه‌های اباعبدالله‌ الحسین (ع) که در مسیر عزاداران به توزیع نذری و شربت اقدام می‌کنند مسائل بهداشتی را رعایت کنند و زباله‌های به جای مانده از قبیل لیوان و... را از خیابان جمع‌آوری و به سطل زباله بریزند تا چهره شهر زشت نشود.

خرسند در ادامه به عزاداری و برپایی مجالس روضه پس از عاشورای حسینی در طول ماه محرم و صفر اشاره و تأکید کرد: متولیان حسینه ‌ها درب حسینه را در ایام محرم و صفر نبندند و به برگزاری مجالس روضه و تبیین قیام اباعبدالله الحسین(ع) بپردازند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس تصریح کرد: تمام مسؤولان در گفتار به جایگاه رفیع و بلند آموزش و پرورش اذعان دارند اما در عمل توجه چندانی به آن ندارند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز مبرم به همت و کمک مسؤولان به ویژه دولت و مجلس دارند گفت: اوضاع آموزش و پرورش در سراسر کشور اوضاع نابه‌سامانی است و با مشکلات فراوانی از جمله نبود تخصیص اعتبارات و سرانه به مدارس، نبود بستر‌سازی مناسب به ویژه در دوران ابتدایی، بکارگیری معلمان حق‌التدریس و شرکتی با کمترین حقوق ماهیانه 300 هزارتومان هر شش‌ماه یکبار و چندین مشکلات دیگردست و پنجه نرم می کند.

خرسند با تقدیر از مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان کازرون که با وجود کمبودها بطور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: کشوری که در آن برخی مسؤولان حقوق نجومی می‌گیرند که برخواسته از همین آموزش و پرورش است خوشایند و عادلانه نیست که به معلمان زحمت‌کش کمترین حقوق و دستمزد داده شود.

وی گفت: چرا دولت و مجلس به وظیفه خود در رابطه با آموزش و پرورش که زیر‌بنا و مادر مملکت است عمل نمی‌کنند و فقط به سخنان زرق و برق اکتفا کرده اند.

امام جمعه کازرون متذکرشد: چه صدای بنده در دفاع از فرهنگیان به پایتخت نشینان برسد و یا نرسد با مشاهده وضعیت نابه‌سامان آموزش و پرورش به وظیفه خود عمل کردم امیدوارم مسؤولان گوش شنوا داشته باشند.

خرسند درپایان به کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم میانمار و بوق جدایی استان کردستان عراق و ده‌ها مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: تمام این مشکلات با دخالت های مستقیم و یا غیر مستقیم آمریکا و اسرائیل و دلارهای نفتی عربستان سعودی برای تضعیف اقتدار جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد که به مدد الهی تمام نقشه ‌های آنان نقش برآب خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/u2Ftsj