سیاسی

ظریف حرف رئیس‌جمهور را هم زیر پا گذاشت

آقای رئیس‌جمهور در نیویورک گفت مسائل ما با آمریکا با دست دادن حل نمی‌شود و حالا باید پرسید وقتی رئیس‌جمهور چنین موضعی دارد، وزیر امور خارجه با چه نیتی با رئیس‌جمهور خونخوارترین دولت دست داده است.
محمدکاظم انبارلویی رییس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به دست دادن ظریف و اوباما در حاشیه سازمان ملل اظهار داشت: دست دادن وزیر خارجه کشورمان با اوباما نماد دیپلماسی ذلت دولت در برابر دشمنان اسلام است.

انبارلویی ادامه داد: اگر من جای آقای ظریف بودم طوری برنامه‌ریزی می‌کردم که اینطور نشود اما زمانی که اینگونه شد باید به عنوان نماد خشم ملت ایران علیه ظلم‌های آمریکا علیه کشورمان از دست دادن خودداری می‌کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه اگر ظریف در مقابل رویارویی با رئیس‌جمهور آمریکا واکنش منفی نشان می‌داد به عنوان نماد مقاومت دیپلماسی خارجی در تاریخ ایران به ثبت می‌رسید، افزود: دست دادن ظریف و اوباما امتیاز منفی در کارنامه وزیر امور خارجه کشورمان است و باید بداند که واکنش ملت ایران به این مسئله واکنش سختی است.

وی با اشاره به فریادهای مرگ بر آمریکا از سوی نمایندگان ملت در جلسه امروز علنی مجلس خاطرنشان کرد:‌ آقای ظریف باید بداند علی‌رغم توافق ژنو، لوزان، وین و برجام آمریکا به هیچ وجه ذره‌ای از خشونت‌های خود علیه ملت ایران را کم نکرده و هیچ علامتی مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها دیده نمی‌شود و حتی کشورهای اروپایی به هواپیماهای مسافربری ما نیز سوخت نمی‌دهند.

انبارلویی ضمن انتقاد از دیپلماسی لبخند در برابر دشمنی دشمن، تصریح کرد: دولت باید با عزت در مقابل دشمنان بایستد و به اندازه خشونت آنها خشم انقلابی خود را نشان دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور در نیویورک گفت مسائل ما با آمریکا با دست دادن حل نمی‌شود و حالا باید پرسید وقتی رئیس‌جمهور چنین موضعی دارد، وزیر امور خارجه با چه نیتی با رئیس‌جمهور خونخوارترین دولت دست داده است.

وی با اشاره به پشتیبانی آمریکا از عربستان، آل سعود را ماشین توطئه آمریکا علیه مسلمانان عنوان کرد و گفت: در عربستان رژیمی وابسته به آمریکا حکومت می‌کند و از این رو ما نسبت به فاجعه منا مشکوک هستیم و آن را توطئه‌ای علیه جهان اسلام و اصل حج می‌دانیم.

https://shoma-weekly.ir/Ma9P7i