سیاسی

ظرفیت تولید اندیشه قم مورد غفلت قرار گرفته است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که قم به عنوان یک شهر دانش محور به تنهایی می‌تواند برای کشور و برای جهان اسلام تولید علم و اندیشه کند، خاطرنشان کرد: علم نرخ ندارد و تولید اندیشه قابل قیمت گذاری نیست ولی ما از این ظرفیت قم غافل هستیم و عقب نشینی کرده‌ایم بنابراین ما باید برای قم راهبرد بلند مدت تعریف کنیم و برای قم، افق علمی تعریف کنیم.
حجت الاسلام علی بنایی با بیان این که باید برای تعالی قم بدون نگاه‌های فردی و جناحی و با نگاه این که قم حرم اهل بیت(ع) است کار کنیم، گفت: قم با این شأنیت و جایگاه، بر اثر بی توجهی‌ها به جای این که محور باشد در حاشیه قرار می‌گیرد و نظر ما این است که قم را از حاشیه به متن علمی برگردانیم.

رئیس کنفرانس قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: هدف ما از تلاش برای پایتخت فرهنگی شدن قم این است که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قم به مردم ایران و جهان شناسانده شود و تاریخ هزاران ساله و رونق و نشاط علمی قم به جهان معرفی شود.

وی با بیان این که علم خاصیت توسعه و پیشرفت دارد، گفت: قم به عنوان یک شهر علمی ظرفیت دارد که به عنوان پایتخت فکری و فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

حجت الاسلام بنایی افزود: ظرفیت علمی قم چندین و چند برابر دیگر مراکز علمی جهان اسلام است زیرا تولید علم در قم متوقف نمی‌شود و امام صادق(ع) هم در این زمینه فرمودند «از قم علم به سایر نقاط دنیا منتشر می‌شود».

وی با بیان این که قم به عنوان یک شهر دانش محور به تنهایی می‌تواند برای کشور و برای جهان اسلام تولید علم و اندیشه کند، خاطرنشان کرد: علم نرخ ندارد و تولید اندیشه قابل قیمت گذاری نیست ولی ما از این ظرفیت قم غافل هستیم و عقب نشینی کرده‌ایم بنابراین ما باید برای قم راهبرد بلند مدت تعریف کنیم و برای قم، افق علمی تعریف کنیم.

رئیس کنفرانس قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان این که باید نهادهای علمی قم هم پوشانی داشته باشند، گفت: قم به عنوان دروازه تمدنی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و برنامه ریزی وآینده نگری برای شهر قم به عنوان شهر دانش محور باید انجام شود زیرا دانش همه چیز را متحول خواهد کرد.

وی افزود: کاری که ما به عهده‌مان است این است که نیازهای شهر را شناسایی کنیم و نیروهای شهر را بسیج کنیم، با این انگیزه که قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت(س) که برای ظهور حضرت مهدی(عج) نقش تعیین کننده دارد باید کاری کنیم که ساکنان این شهر احساس هویت کنند زیرا مردم این شهر بر خلایق حجت هستند.

https://shoma-weekly.ir/mC8q1P