سیاسی

طمع اصلاح طلبان به اپوزسیون موجب سقوطشان شد

در شرایطی که اصلاح‌طلبان نتوانستند طمع خود را از مختصر بدنه اجتماعی اپوزسیون ببرند و مواضع صریحی در دفاع از اصول اصلی انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند هر گونه ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خارج از اصول اصولگرایی است.
محمدمهدی اسلامی ‌ در رابطه با ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اظهار داشت: ضرورت وحدت مدافعان اصول انقلاب اسلامی پس از حوادث پس از 18 تیر 78 موجب تشکیل جریان اصولگرایی در کشور شد، زیرا از آن مقطع اصلاح‌طلبان خطوط قرمز خودشان را با جریان برانداز مشخص نکردند.

وی در ادامه افزود: با فهم تلاش دشمن برای کودتای خزنده احساس نیاز شد تا تمام کسانی که به قواعد اصلی اصولگرایان اعتقاد دارند در یک جریان حضور داشته باشند،‌سلایق خود را کنار و با همراهی یکدیگر وحدتی را رقم بزنند.
اسلامی با اشاره به اینکه عدم مرزبندی اصلاح طلبان با دشمن در فتنه 88 پررنگ تر از قبل شد، ادامه داد: اصلاح طلبان حتی پس از حمایت سازمان منافقین هم اعلام برائت نکردند که موجب سوء استفاده منافقین از فتنه 88 شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حمایت رسانه‌ای مقامات رسمی بعضی از کشورها مانند آمریکا از اصلاح‌طلبان، ‌تصریح کرد: اسرائیل کسانی را که در خیابان‌های تهران بودند را سربازان کف خیابان تهران خودشان قلمداد می کردند، تا وقتی که اختلاط منافع اصلاحات با دشمنان قسم خورده ایران مانع از اعلام برائت آنها است، مرزبندی اصولگرایان با اصلاح طلبان بخشی از ضرورت های مبنایی خواهد بود.

اسلامی با بیان اینکه انتخابات 92 موجب ایجاد نوعی تجدید حیات بخشی از اصلاح‌طلبان شد، افزود: اگرچه بخشی از اصلاح‌طلبان در صحنه سیاسی کشور مجددا فعال شده اند اما متاسفانه هنوز مرزبندی شان را با اصحاب فتنه و کسانی که جرایم بزرگی را در فتنه 88 مرتکب شده‌اند، مشخص نکرده‌اند. باید مشخص شود آیا کسانی که در مسیر انتخابات پای گذاشته اند ساز و کار رسمی برگزاری انتخابات را قبول دارند یا هنوز منطق آنها دموکراسی به شرط چاقو است؟
وی در ادامه با اشاره به سابقه گفتگوهایی برای منافع ملی بین چهره‌های دو جناح تا قبل از فتنه 88 تاکید کرد: این عدم مرزبندی درجریان اصلا‌ح‌طلبان مانع تداوم هر گونه گفتگوی موثر در میان این جریان با اصولگرایان شده است، لازمه اولیه هر گونه هم‌اندیشی در مسئله‌های کلان ملی این است که تمایزات فکری با دشمن به رسمیت شناخته شود.
عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه با اعلام مرزبندی مشخص نسبت به دشمن می‌توانیم در برابر آن دشمن مشترک در برخی از زیرمجموعه‌ها به تفاهم فکری برسیم، افزود: در شرایطی که اصلاح‌طلبان نتوانستند طمع خود را از مختصر بدنه اجتماعی اپوزسیون ببرند و مواضع صریحی در دفاع از اصول اصلی انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند هر گونه ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خارج از اصول اصولگرایی است.
اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: طبیعی است که احزاب و شخصیت‌های اصلی اصولگرایان در چنین شرایطی هیچ نوع همکاری و ائتلاف انتخاباتی را با اصلاح‌طلبان بر نمی‌تابد.

https://shoma-weekly.ir/gFxxQ2