بین الملل

طرح عجیب بن‌سلمان برای کوه احد حتی مکرون هم اعتماد نکرد متهم گریخت

طرح عجیب بن‌سلمان برای کوه احد

یک فعال رسانه‌ای عربستانی از توطئه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای تغییر کاربری‌های اسلامی و تاریخی مرتبط با کوه احد خبر داد. در همین ارتباط نیز، «ترکی الشهلوب» در توئیتر خود از طرح ولیعهد عربستان برای ایجاد مرکز درمانی در کوه تاریخی احد خبر داد و نوشت: «آیا هیچ کدام از مسلمانان قبول می‌کنند که کوه احد به یک مرکز درمانی تبدیل شود؟ بن‌سلمان ارتشی از بی‌غیرت‌ها و بی‌اخلاق‌ها و کفار تشکیل داده تا از او و پروژه‌های ضداسلامی‌اش دفاع کنند.»

حتی مکرون هم اعتماد نکرد

فرح دوستدار کارشناس سعودی‌اینترنشنال گفت: اگر واقع‌گرا باشیم مشکل ما چنددستگی است که حتی مکرون در دیدار خانم علینژاد به آن اذعان کرد؛ سیاستمداران غربی می‌گویند که ما از کجا بدانیم و مطمئن باشیم که این جنبش موفق خواهد شد؟! طرف مقابل ما چه کسی است؟!

متهم گریخت

علی الزبیدی عضو الفتح اعلام کرد: دولت السودانی بدون هیچ خط قرمزی، به مبارزه با فساد و فاسدان ادامه می‌دهد. الکاظمی به فساد، نفوذ در سرویس‌های امنیتی و همکاری در ترور فرماندهان پیروزی متهم است و همین مسائل باعث شده از طرق کردستان به امارات فرار کند.

سیل دروغین صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها

اقدام عمدی رژیم صهیونیستی در جاری شدن سیل در نوار غزه از خبرهای عجیب روز قبل بود. گروه‌های فلسطینی از جامعه جهانی خواستند تا مانع باز کردن عمدی و بی‌دلیل دریچه‌های سد‌های منطقه توسط رژیم صهیونیستی برای ایجاد سیل شوند

دلار علیه دولت مردمی عراق

مصطفی سند نماینده پارلمان عراق اعلام کرد آمریکا از طریق اهرم دلار در پی فشار بر السودانی است. به گفته این نماینده پارلمان عراق افزایش قیمت دلار در سال ۲۰۲۱، به خاطر دولت هم‌پیمان آمریکا بود تا از انتقال دلار از عراق به کشورهای همسایه (ایران، ترکیه، لبنان و سوریه) جلوگیری شود و این کشورها مجازات شوند. افزایش قیمت این روزهای دلار کاملا متفاوت است؛ زیرا علت اصلی، خود آمریکاست. هدف نیز این است که اساسا، دلار وارد عراق نشود و از این طریق به صورت بسیار ظریفی، عراق را مجازات کند و در مقابل، منتظر گفت‌وگو با این کشور در سال ۲۰۲۳ باشد. هدف آمریکا این است که با این فشار بر سر پرونده‌هایی مانند رابطه بغدادـ تهران، انرژی، آینده نیروهای آمریکایی [حاضر در عراق] و توافقات امنیتی با این کشور بتواند با دولت السودانی مذاکره کند.

کاربرانی که احساس بدبختی می‌کنند

مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تأثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳ درصد بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند.

رسانه‌هایی که با پول خفه می‌شوند

کلر دیلی نماینده ایرلند در پارلمان اروپا گفت: ما در اروپا رسانه آزاد نداریم همه با پول خفه شده‌اند آن هم در حالی که میلیون‌ها اروپایی باید بین گرما و غذا یکی را انتخاب کنند! ما می‌خواهیم خود را به عنوان مدافعان آزادی رسانه حفظ کنیم اما باید بدانیم که رسانه‌های اصلی ما هم آزاد نیستند. من به رسانه‌هایی که داریم نگاه می‌کنم و آزادی زیادی نمی‌بینم. رسانه‌های ما توسط پول خفه شده‌اند. ترس آنها را مختل کرده است. برای اکثر سازمان‌های رسانه‌ای، دسترسی به قدرت بسیار مهم‌تر از پاسخگویی به قدرت است. صندوق بین‌المللی پول در ماه اکتبر گفت: «بدترین‌ها هنوز در راه است». اقتصادهای اروپایی با تحریم‌ها در حال نابودی هستند. میلیون‌ها اروپایی باید در زمستان امسال بین گرما و غذا یکی را انتخاب کنند.

سکوت مدعیان انسان‌دوستی

بعد از درگیری‌های فرانسه کاربری در فضای مجازی نوشت: اینکه یه کرد تو ایران بر اثر ایست قلبی فوت کنه و سلبریتی‌های داخلی و خارجی و رسانه‌های دنیا و جناب بارزانی براش هشتگ ترند کنن، اما سه کرد در فرانسه بر اثر شلیک مستقیم پلیس کشته بشن و از هیچکدومشون صدایی در نیاد نشون میده اینا بیشتر از دغدغه جان، فکر نانشان هستند و به دنبال منافع سیاسی خود!

مار در آستین فرانسوی‌ها

یکی از خطراتی که ما همیشه تذکر می‌دادیم این بود که پناه دادن به تروریست‌ها به ضرر اروپایی‌ها خواهد بود. وزیر دفاع ترکیه نسبت به تحولات اخیر فرانسه گفت: ماری که فرانسه پرورش داده الان در حال نیش زدن خودش است. وقتش شده که همه چهره واقعی عناصر سازمان‌های تروریستی را ببینند. هیچ‌کس از ما انتظار خویشتن‌داری با تروریست‌ها در مرزهای جنوبی‌مان را نداشته باشد.

ادامه ترورهای مبهم در خیابان‌های رژیم صهیونیستی

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، بر اثر انفجار یک بمب که در یک موتورسیکلت جاسازی شده و در کنار یک خودرو قرار داشت، دو نفر زخمی‌ شدند. این ترور در در بتاح تکفا واقع در شرق تل‌آویو رخ داد و به گفته مسئولان امدادی حال یکی از مجروحان وخیم است. این چندمین حادثه مبهم پیاپی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی است که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با جنایی توصیف کردن آن، از ارائه توضیحات بیشتر در رابطه با هویت مجریان یا قربانیان آن امتناع ورزند.

https://shoma-weekly.ir/JZrkAq