سیاسی

طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیازمند تکمیل است

اینکه پس از گذشت چندین سال بگوییم، فسادی صورت گرفته یا مسؤولی، مالی را نامشروع به‌دست آورده یک ضعف است، از ابتدا باید بر روی فعالیت مسؤولان نظارت و از فساد جلوگیری شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه پس از گذشت چندین سال بگوییم، فسادی صورت گرفته یا مسؤولی، مالی را نامشروع به‌دست آورده یک ضعف است، از ابتدا باید بر روی فعالیت مسؤولان نظارت و از فساد جلوگیری شود.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان اظهار داشت: باید مجلس از ابتدا بر مسؤولان نظارت کند.

وی افزود: اینکه پس از گذشت چندین سال بگوییم، فسادی صورت گرفته یا مسؤولی، مالی را نامشروع به‌دست آورده یک ضعف است، از ابتدا باید بر روی فعالیت مسؤولان نظارت و از فساد جلوگیری شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامیدر انتقاد به تعلل مسؤولان در اجرایی شدن قوانین مقابله با مفاسد، گفت: اصل 49 قانون اساسی و قانون اعلام اموال مسؤولان درجه‌یک کشور قبل و بعد از مسؤولیت، قانون مبارزه با فساد و فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقابله با فساد وجود دارد، چرا در اجرای آنها کوتاهی و تعلل شده و می‏‌شود؟

وی، تعمیم فسادها و اموال نامشروع به تمام مسؤولان را کاری ناپسند دانست و ادامه داد: نباید این مسئله را به‌تمامی مسؤولان نسبت داد و این مسئله نباید در ذهن مردم این‌گونه تداعی شود که همه مسؤولان در دایره فساد قرار دارند.

ترقی افزود: به نظر می‏‌رسد در طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نواقصی وجود دارد و زیان‏‌های آن بیشتر از سودمندی آن است، مجلس موظف است که دقیق‌تر به این مسئله بپردازد و آن را بررسی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به کارشکنی‏‌های عده‏ای علیه مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور، گفت: باید متولی این امر مشخص شود و مجلس با جدیت بیشتر، با عزم و اراده قوی، قوانین را بدون وجود خلأ تصویب و راه‏‌های نفوذ باندهای ثروت و قدرت را که تمایلی به ریشه‌کن شدن مفاسد ندارند را ببندد.

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است که قانون اعلام اموال مسؤولان را به کلیه مسؤولانی که به رانت قدرت و ثروت دسترسی دارند، تعمیم داده شود و اموال نامشروع نیز تعریف مشخصی داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/DzUStp