سیاسی

طرح آشتی ملی پوچ است

آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد.البته عده‌ای با رفتن به رسانه‌های دشمن با مردم قهر کرد‌ه‌اند که مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند.
حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد.البته عده‌ای با رفتن به رسانه‌های دشمن با مردم قهر کرد‌ه‌اند که مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح آشتی ملی تصریح کرد: موضوع آشتی ملی مربوط به کشورهایی است که احزاب و گروه‌ها در آن دچار اختلافات شدید، تضادهای آشتی‌ناپذیر، وزن مساوی و پایگاه مردمی هستند و این در حالی است که این وضعیت در کشور ما وجود ندارد.چراکه با لطف خداوند بین مردم ما وحدت ملی وجود دارد و درک آنها از فضای سیاسی و شرایط کشور از برخی نخبگان هم بیشتر است و حتی گاهی به نخبگان خط می‌دهند. وی ادامه داد: در کشور ما دو مفهوم انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد، وزن ضد انقلاب در همان روزهای اول انقلاب اندازه‌گیری شد که کمتر از دو درصد بود بنابراین آشتی بین انقلاب و ضد انقلاب معنی ندارد.
عسگر اولادی در ادامه اظهار داشت: کسانی که دلشان برای اسلام و کشور می‌سوزد با هم اختلاف فاحشی ندارند، آنها درک درستی از منافع و مصالح ملی دارند به طوری که شاهدیم در ایام برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران هیچ حیاتی از سوی ضد انقلاب دیده نشد و  فقط در فضای مجازی حرف‌هایی مطرح شد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه آشتی ملی جایی صورت می‌گیرد که قهر ملی وجود داشته باشد گفت: این فضا به لطف خدا در کشور ما وجود ندارد و فقط عده‌ای با رفتن به آن طرف آب و فحاشی و هتاکی در رسانه‌های دشمن مشروعیت خود را از دست داده و در میان ملت به حساب نمی‌آیند تا بحثی به نام آشتی ملی موضوعیت پیدا کند.
وی در خصوص نامزد شدن اصلا‌ح‌طلبانی که با فتنه‌گران اعلام برائت نکردند بیان داشت: قانون انتخابات شرایطی برای رئیس جمهور قائل است. اگر شورای نگهبان این شرایط را در هرکس احراز کند او حق پیدا می‌کند که در رقابت‌های انتخاباتی حضور پیدا کند.
عسگر اولادی ادامه داد: اصلاح‌طلبان یا دوم خردادی‌هایی که از مردم در فتنه سال 88 جدا شدند اگر توفیق سلام صادقانه مجدد پیدا کنند و مورد تایید صلاحیت قرار گیرند می‌توانند در انتخابات به عنوان نامزد حضور و شرکت داشته باشند ولی آنها رفته‌اند که نیایند اگر قرار بود بیایند در کنار ملت می‌ماندند و با قرار گرفتن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی به طور یک صدا از شرف و حیثیت ملت دفاع می‌کردند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: اصلاح‌طلبانی که در نظام باقی مانده و اسلام، قانون اساسی، امامت و ولایت را قبول داشته و دارند و حساب خود را از عوامل برانداز فتنه و هر نوعی از انحراف جدا نگه داشته باشند با احراز صلاحیت‌شان از جانب شورای نگهبان در متن انتخابات مردمی قرار می‌گیرند. وی در ادامه گفت و گو با فارس در خصوص برنامه های جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات آینده اظهار داشت: نکته مهمی که در جبهه پیروان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه شود این است که آهنگ همگرایی در درون این تشکل در دست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز است بر همین اساس امیدواریم که به یک ائتلاف در سطح ملی در عرصه انتخابات نایل شویم. عسگراولادی در پاسخ به سئوالی درباره ورود مستقل حزب موتلفه اسلامی به انتخابات ریاست جمهوری گفت: حزب مؤتلفه اسلامی یک حزب با سابقه‌ای نزدیک به بیش از نیم قرن است از این رو بر اساس چشم‌انداز 15 ساله حزب باید گفتمان مؤثر و برنامه مشخص داشته باشد و در تشکیل دولت اسلامی با دیگر نیروهای انقلاب مشارکت کند و هم‌افزایی داشته باشد.
وی افزود: داشتن نامزد مستقل، برنامه مشخص و گفتمان، مغایرتی با این موضوع ندارد که موتلفه در فرآیند گفت‌وگوها در دامنه اصولگرایی برای ائتلاف شرکت نکند. عسگر اولادی تاکید کرد: حزب موتلفه فعالانه در جریان فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات آینده شرکت می‌کند ولی ممکن است با گزینه مورد نظر خود یا گزینه مشترک در میان اصولگرایان وارد انتخابات شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره مهمترین ویژگی رئیس جمهوری آینده اظهار داشت: بر این باورم مهمترین ویژگی رئیس دولت یازدهم این باید باشد که تکرار گفته‌ها و چهره‌های گذشته نباشد و درک درستی از مطالبات مردم و رهبری در دهه چهارم انقلاب داشته باشد.
وی افزود : رئیس جمهور آینده باید درجه‌ای از فرهیختگی، بصیرت، ادب، صدق و امانت‌داری را داشته باشد  تا شورای محترم نگهبان رجال مذهبی سیاسی بودن او را احراز کند. فکر می‌کنم شورای نگهبان با تجربه‌های پیشین این بار درباره احراز صلاحیت رجل مذهبی و سیاسی بودن دقت مضاعفی خواهد داشت.
عسگر اولادی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید برنامه مدونی برای پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم داشته باشد و در خط چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله پنجم حرکت کندتاکید کرد: مردم در انتخابات 92 به کسی رای خواهند داد که نقد سنجیده و مؤدبانه‌ای از عملکرد دولت‌های گذشته به ویژه دولت نهم و دهم داشته باشد.
وی مسئله اشتغال، معیشت کارمندان، بازنشستگان، کم درآمدها، مسکن و کنترل هوشمند تورم و گرانی برای مردم فوق‌العاده مهم دانست و گفت: وجود این توانایی ها در نامزد ریاست‌جمهوری الزامی است زیرا مردم خواهان کسی هستند که مشکلات را درک کرده و می‌تواند از پس حل آنها بر بیاید.
وی افزود: رئیس جمهور آینده باید از نظر بین‌المللی وجاهت لازم را داشته باشد و دانش سیاسی او بقدری باشد که قدرت درک عبور از پیچ تند تاریخ را داشته باشد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره معرفی برنامه ها و کابینه نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر رئیس جمهور آینده در اندازه و ویژگی‌هایی لازم برای تصدی این سمت باشد به طور حتم اگر برنامه و اعضای کابینه خود را هم معرفی کند مردم با درک بیشتر و شفافیت بهتری رای خواهند داد.

https://shoma-weekly.ir/h8Nufh