سیاسی

طراحی فتنه جدید با تمرکز بر تحریم

اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه کنار گذاشته شده امریکا در حالی عنوان شده است که وی در جریان فتنه 88 صراحنا عنوان کرد که دولت امریکا همه نوع کمکی که می توانسته به فتنه گران کرده است. هیلاری کلینتون این بار از مردم ایران اسلامی خواست "در انتخابات ریاست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند!" آنچنان که روسیا الیوم از مصاحبه کلینتون گزارش داده، وی همچنین مدعی شده است که "تحریم های آمریکا علیه مردم ایران نیست." دعوت کلینتون برای به آشوب کشیدن کشور همزمان با ادعاهایی تحت عنوان "انتخابات آزاد" مطرح شده که تامل برانگیز به نظر می رسد.
احمد جان نثاری – در جریان انتخابات 88 دشمنان حین و پس از برگزاری انتخابات از فتنه گران حمایت و آنها را به هر نوع ممکن تقویت کردند، این در حالی است که برای انتخابات 92 مستکبران ماه ها پیش از آغاز انتخابات برای حمایت از آشوب و اغتشاش اعلام آمادگی کرده اند.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که در جریان فتنه سال 88 بطور آشکار حمایت خود را از آشو بگران خیابانی اعلام کرد در اظهاراتی تازه از آرزوها و خواسته های خود در انتخابات سال 1392 ایران گفت. او ابراز امیدواری کرد: "انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 شاهد آشوب و تظاهرات باشد!"
 اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه کنار گذاشته شده امریکا در حالی عنوان شده است که وی در جریان فتنه 88  صراحنا عنوان کرد که دولت امریکا همه نوع کمکی که می توانسته به فتنه گران کرده است.
هیلاری کلینتون این بار از مردم ایران اسلامی خواست "در انتخابات ریاست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند!"
آنچنان که روسیا الیوم از مصاحبه کلینتون گزارش داده، وی همچنین مدعی شده است که "تحریم های آمریکا علیه مردم ایران نیست."
دعوت کلینتون برای به آشوب کشیدن کشور همزمان با ادعاهایی  تحت عنوان "انتخابات آزاد" مطرح شده که تامل برانگیز به نظر می رسد.
به اعتقاد بخشی از فعالان سیاسی، کلیدواژه انتخابات آزاد ساخته و پرداخته غرب و رمز فتنه آینده است. اخیرا هم بعد از پرده برداری از این کلید واژه بحث انتخابات با استاندارد های جهانی از سوی برخی حامیان فتنه مطرح شده است.
وزیر خارجه سابق آمریکا چندی پیش هم با اذعان به حمایت ویژه از جریان فتنه، ادعای حمایت از مردم ایران را مطرح کرده بود.
هیلاری کلینتون سال گذشته در گفت وگو با بی بی سی فارسی اذعان کرد: دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند.
وزیر امور خارجه آمریکا از کمک های مالی و سیاسی خود به جریان فتنه نامی نبرد اما در عین حال ادعا کرد که دولت آمریکا از جریان فتنه حمایت مستقیم نکرده است زیرا "دو سال پیش، از درون جنبش اعتراضی این صدا شنیده می شد که آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد."
منظور این جمله کلینتون نفرتی است که ملت ایران از دولت آمریکا و رویکرد او در دل دارد و هرگونه اقدام کاخ سفید را محکوم می کند؛ البته کلینتون ترجیح داد به سرعت از این موضوع عبور کند.
وزیر امور خارجه آمریکا همانند سخنان اخیرش، در ادعایی بامزه اظهار داشت تحریم ها برای ترغیب ایران به تغییر رویه اعمال می شود. او ادعا کرد: این تحریم ها بر مردم عادی هم تا حدودی اثر می گذارد، اما گفت که چاره ای جز اعمال این تحریم ها نیست!
گرفتن ژست حمایت از مردم ایران در شرایطی است که آمریکا حتی از تحریم دارویی ملت ایران هم دریغ نکرده است.
سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی می گوید: در انتخابات 88 تمام رسانه‌های دشمن فعالیت‌هایشان از دی‌ماه شروع شد اما در انتخابات 92 فعالیت‌ها از تیر ماه آغاز شده است. فضاسازی، سوژه پروری، تلاش برای بی‌ثباتی و از این قبیل اقدامات بدین خاطر است که این بار در فضای انتخاباتی کشور یک انفجار اقتصادی ـ سیاسی به وجود بیاورند. در حالی‌که با تدابیر نیروی انتظامی و تلاش ارگان‌‌های مرتبط آنان به اهدافشان نخواهند رسید.
آغاز فعالیتهای هدایت شده تبلیغی و رسانه ای از تیرماه 91 با هدف فتنه جدید و آشوب در انتخابات 92 نشان از آن دارد که برنامه دشمنان برای این انتخابات پیچیده تر و هجم تبلیغی سنگین تری برای آن در نظر گرفته شده است.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه می گوید: آمریکا هیچگاه مانند امروز مورد نفرت ملت‌های خاورمیانه نبوده است؛ این کشور علاوه بر ایران‌هراسی در منطقه سعی دارد تا با اعمال تحریم‌های جدید نارضایتی اجتماعی را در داخل تشدید کند تا در آستانه انتخابات با ایجاد فتنه‌ای مشابه فتنه سال 88 به اهداف نامشروع خود دست پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه می گوید: فتنه 88 قابلیت تکرار به شکل دیگری را دارد و این موضوع هوشمندی همه را می طلبد چرا که دشمن امروز با اعمال فشار از طریق تمرکز بر موضوع تحریم سعی در تغییر محاسبات مردم و عقب نشینی آنها از اصول و مبانی اصلی انقلاب را دارد.
وی تصریح کرد: محور اصلی فتنه جدید برخلاف فتنه قبلی نظام سلطه و سپس ضد انقلاب وطنی خارج نشین و داخل نشین و نیز برخی قدرت طلبانی که در فتنه قبل پشت صحنه در حال برنامه ریزی بودند می باشند و در فتنه آینده همه آنها دست بکار خواهند شد تا آشوب جدیدی را ایجاد کنند و این مهم هوشیاری بیش از گذشته مردم را می طلبد.
در هر حال اینکه دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ایران فروگذار نخواهند کرد یک موضوع پیش پا افتاده است و همه می دانیم که دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی تمام توان و تلاش خود را بکار خواهد گرفت که یکی از بهترین فرصتهای موجود برای ضربه زدن مواقع حساسی مانند انتخابات است، در همین حال توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از یک سو و پرهیز از هرگونه ایجاد شکاف و اختلاف در هر سطحی و حفظ وحدت می تواند بهترین راه برای مقابله با توطئه جدید دشمنان در انتخابات 92 باشد.



https://shoma-weekly.ir/xXGpum