سیاسی

طبق تعریف FATF ستارخان و میرزاکوچک خان تروریست محسوب می شوند

ما به دلیل عضویت در این کنوانسیون ها تحت فشار هستیم، به طور مثال به دلیل عضویت در آژانس بین المللی اتمی تحت فشار هستیم اما رژیم صهیونیستی که عضویت آژانس را نپذیرفته است به راحتی بمب اتم می سازد و کسی به آن کاری ندارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد که پیوستن به کنوانسیون FATFمشکلات اقتصادی کشور را بر طرف نمی کند.

عبدالرضا مصری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح مجدد پیوستن به کنوانسیون FATF اظهار داشت: اصل این کنوانسیون تعریف تروریست است که با تعریفی ایران در تضاد است با پذیرش این کنوانسیون حق نداریم به دلایل فلسفی، حقوقی، مذهبی، عقیدتی و سیاسی نمی توان به تعریف ارائه شده اعتراض کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس تعریف ارائه شده در کنوانسیون FATF ستارخان، باقرخان، میرزاکوچک خان  و دیگران تروریست محسوب می شوند، همچنین اگر مردم کشوری در مقابل تجاوز به کشورشان مقابله کنند تروریست خوانده می شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران عضو کنوانسیون های بین المللی متعدد است، گفت: ما به دلیل عضویت در این کنوانسیون ها تحت فشار هستیم، به طور مثال به دلیل عضویت در آژانس بین المللی اتمی تحت فشار هستیم اما رژیم صهیونیستی که عضویت آژانس را نپذیرفته است به راحتی بمب اتم می سازد و کسی به آن کاری ندارد.

وی تاکید کرد: برای پیوستن به کنوانسیون FATF باید خیر و صلاح کشور در نظر گرفته شود، در این بین گفته می شود این کنوانسیون در راستای مبارزه با پولشویی است، این در حالی است که در مجلس قانون مترقی و محکمی تصویب شده است و  قانونی در زمینه مبارزه با تامین مالی تروریست را مورد توجه قرار داده ایم، اما تروریست حاصل دلارهای کشورهای مرتجع منطقه و برنامه ریزی آمریکا است.

مصری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه پیوستن به کنوانسیون FATF باید در چند جلسه غیر علنی، تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: افزایش قیمت دلار، یورو، طلا و بسیاری از مسائل اقتصادی کشور هیچگونه ارتباط با خارج از کشور ندارد، تصمیمات اقتصادی غلط و یک شبه بیشترین ضربه را به کشور زده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به جای توجه به خارج باید نسبت به حل بی عرضگی های اجرایی و عملیاتی اقدام کرد نه اینکه هر اتفاق اقتصادی که در کشور رخ می دهد به گردن خارجی ها بیاندازیم.

وی گفت: اتخاذ سیاست های اقتصادی باعث بهم ریختگی بازار ارز و طلا شده است و آن را به خارجی ها نسبت می دهیم در حالی که در گذشته شاهد تحریم های سنگین تری بودیم و هنوز برجام بهم نخورده است که مسائل را به بیرون از کشور گره می زنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مشکلات اقتصادی کشور به دلیل نپیوستن به FATF نیست که بگویم حل مشکلات در این کنوانسیون است، بنابراین این کنوانسیون باید به دور از بزرگنمایی و بدون فضای سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/d8NmFs