سیاسی

ضعف اصلاح طلبان سبب تلاش برای یارگیری از اصولگرایان شده است

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در اهواز، با بیان اینکه شاه در آن سال‌ها تصور می‌کرد که اعتراضات مردم یک انتقاد ساده به حکومت است، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی یک جریان اسلام ستیزانه در مقابل یک جریان اسلامی قرار داشت.

دکتر اسدالله بادامچیان با بیان اینکه جریان اسلامی در دوران انقلاب به دنبال حاکمیت اسلام در تمام ابعاد جامعه و حکومت بود، گفت: در مقابل جریان اسلام، جریانی ضد اسلامی به سرکردگی آمریکا و انگلیس قرار داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که بازرگان سرکار آمد خطر انحراف انقلاب بیشتر شد، اظهار داشت: دولت موقت به دلیل رویکردهای خود نمیتوانست نگهبان خطوط انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به حمایتهای شهید بهشتی از دولت موقت تصریح کرد: شهید بهشتی بر این عقیده بود که برخورد با دولت موقت سبب تضعیف نظام میشود و تا زمانی که امام خمینی (ره) این دولت را تأیید میکند، نباید بر خلاف آن عمل کرد.

بادامچیان با بیان اینکه دشمن شناخت کاملی نسبت به شهید بهشتی داشت، اظهار داشت: دشمن متوجه شده بود که بهشتی یک جریان و اندیشه است و افکار خرافی و ضد اسلامی در او راه ندارد، به همین دلیل به دنبال تخریب او بود. این شهید بزرگوار پاسدار ارزشها، اهل تدبیر، تفکر و آینده نگر بود.

وی در ادامه به نقل خاطرهای از شهید بهشتی پرداخت و گفت: شخصی گفته بود که شهید بهشتی سنی مذهب است، چرا که در اذان نماز خود ذکر علی ولی الله را بر زبان نمیآورد. یک روز همراه با‌‌ همان شخص جهت اقامه نماز خدمت آیت الله بهشتی رسیدیم، بنده به شهید بهشتی گفتم جهت رد این شبهه اگر امکان دارد امروز ذکر علی ولی الله در نماز را کمی بلندتر بفرمایید، هنگام نماز رسید و در موقع اذان، شهید بهشتی ذکر علی ولی الله را به جا نیاورد، پس از نماز خدمت وی رسیدم و علت این مسئله را جویا شدم و ایشان گفت امروز اگر ذکر علی ولی الله را میگفتم، به سبب خوشبین شدن تفکر فردی دیگر به من بود نه برای خدا، به همین سبب من این ذکر را به جا نیاوردم.

بادامچیان با اشاره به یک سو بودن نظرات شهید بهشتی با امام خمینی (ره) تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود که افشاگری باید در جهت پیشرفت مملکت باشد.

وی با بیان اینکه تخریب و تضعیف نمایندگان نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی بدون هدف امری غلط است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ‌‌نهایت اقتدار از نمایندگان ایران حمایت میکند و ملت ایران نیز با هوشیاری از رهبر خود تبعیت میکند. حرکت در خط اصیل امامت و ولایت توانسته نظام اسلامی را حفظ کند و همگان باید در این مسیر حرکت کنند.

وی همچنین در گفتگویی با نامه گفت: اصلاح طلبان به دلیل ضعف در جریان خود به دنبال جذب نیروهای اصول گرا هستند.

این فعال اصولگرا با اشاره به مصیبتهایی که زمان خاتمی به کشور تحمیل شد گفت: در زمان اصلاحات، چندین هزار مدیر لایق به دلیل رای به ناطق نوری و داشتن عقیدهای برخلاف جریان اصلاحات از کار برکنار شدند، این در حالی بود که اصلاح طلبان و شخص خاتمی، شعار زنده باد مخالف من سر میداد و میگفت نباید کسی به خاطر عقاید سیاسیاش محاکمه شود.

وی افزود: امروز هم همین اصلاح طلبها هنوز بر سرکار نیامده دست به تصفیه زدهاند و سعی میکنند بدنه دولت محترم را از افراد نزدیک به خود بگذارند و این عدم ثبات به کشور ضربه میزند و با این شیوه دولت موفق نخواهد شد.

بادامچیان با بیان اینکه خاتمی را از گذشته میشناسم تصریح کرد: من با پدر خاتمی صمیمی بودم و رفت و آمد خانوادگی باهم داشتیم، اما اعتقاد دارم که خاتمی در خط لیبرالیسم است.

عضو شاخص اصولگرایان با بیان اینکه، روحانی را اصولگرا میداند گفت: نامزد اصلاح طلبان در انتخابات عارف بود اما چون اصلاح طلبان احساس کردند او کمتر از یک و نیم میلیون رای دارد، او را مجبور به کناره گیری کردند و خودشان به روحانی نزدیک شدند و بعد گفتند که روحانی متعلق به ماست. اصلاح طلبان اینقدر وضعشان خراب است و نیروی کارآمد ندارند، به دنبال نیروهای اصولگرا هستند و میگویند روحانی و ناطق نوری از ما هستند.

https://shoma-weekly.ir/9FOGb5