سیاسی

ضرورت وحدت اصولگرایان فراتر از انتخابات است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: برای رسیدن به ائتلاف اصولگرایی، بیش از آنچه تا کنون تلاش کرده ایم، باید تلاش و از خود گذشتگی کنیم.
محمد نبی حبییبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز گفت: همایش اصولگرایان، مقدمه همگرایی نهایی بین اصولگرایان است. بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ذهن بسیاری از اصولگرایان جرقه همگرایی زده شده است و اکنون زودتر از دوره های قبل تلاش برای رسیدن به همگرایی آغاز شده است.

وی با تاکید بر اصل مصلحت جمع اصولگرایی بجای گروه ها، عنوان داشت: اگر اصولگرایان همین اصل را برای نزدیک شدن سلیقه ها رعایت کنند گامهای مهمی برای همگرایی برداشته می شود. اصولگرایان باید مصلحت جمع اصولگرایان و کل اصولگرایی را به مصلحت گروهی و حزبی ترجیح بدهند.

نبی حبینی در پاسخ به پرسشی پیرامون وحدت دستوری در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: وحدت دستوری معمولا پایدار نخواهد ماند. استنباط من از شرایط سیاسی فعلی این است که اصولگرایانی هم که قبلا اجتهاد می کردند خودشان حق مطلق هستند امروز به این نتیجه رسیده اند که جز با عدول از سلیقه‌های خود به نفع سلیقه های مقابل راه دیگری برای همگرایی وجود ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد حضور دو حزب موتلفه و جبهه پایداری در دو سر طیف اصولگرایان و چگونگی اجماع این دو بر سر همگرایی، گفت: بین مبانی مورد باور جبهه پایداری و موتلفه تباین و تغایری احساس نمی کنیم. اگر اصولگرایی را با تعریف اصول ارایه دهیم در اینصورت حزب موتلفه و جبهه پایداری در این اصول با یکدیگر اختلافی ندارند.

وی بلافاصله تاکید کرد: اما همانطور که در یک خانواده چند نفره تفاوت نظر در سلایق وجود دارد در جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی نیز اختلاف سلیقه دیده می شود. در حال حاضر موضوع مهمتری از سلایق حزبی بوجود آمده و آن ضرورت ائتلاف بین اصولگرایان برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است. این ضرورت به تدریج زمینه ائتلاف بین اصولگرایان را البته با عدول از برخی سلیقه ها که هر گروه برای خودش دارد، زمینه سازی می کند.

نبی حبیبی در پاسخ به پرسشی در مورد ماهیت این همایشها و ارتباط آن با تجربیات تلخ انتخابات ریاست جمهوری برای اصولگرایان، اظهار داشت: وفاداران به انقلاب اسلامی چاره ای بجز ائتلاف در موضوعات مهم انقلاب ندارند. ضرورت این وحدت را تنها یک انتخاباتی تلقی نمی کنم بلکه کسانی که فرزند انقلاب و پایبند به حفظ انقلاب هستند می توانند اختلاف سلیقه هایی را داشته باشند. آنجای که این اختلاف سلایق به مبانی ضرر وارد کند طبیعتا عدول از آن سلایق وظیفه اصولگرایان خواهد بود. امیدورایم ائتلاف بین اصولگرایان با وجود اختلاف سلایق بسیار بزودی میسر شود.

وی در انتها در پاسخ به این پرسش که اظهار امیدواریش به ائتلاف به معنی عدم توافق برای ائتلاف تا لحظه برپایی همایش همگرایی اصولگرایان است، گفت: این اظهار امیدواری به این معنی است که اصولگرایان برای ائتلاف خیلی بیش از این که بدست آورده اند می بایست با تلاش به دست آورند تا به نقطه ائتلاف برسیم.

https://shoma-weekly.ir/w8IIEp