سیاسی

ضرورت نظارت نمایندگان مردم به عملکرد موسسه نشر آثار امام

به نظر می رسد عملکرد ضعیف برادران انصاری در موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) سبب شده است که دیدگاه های نظریه پرداز بلند اندیش انقلاب اسلامی، دست مایه بازی های سیاسی برخی افراد شود و با توجه به آنکه این موسسه از بودجه رسمی کشور اداره می شود؛ انتظار می رود نظارت بیشتری بر عملکرد آن حاکم شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می رسد عملکرد ضعیف برادران انصاری در موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) سبب شده است که دیدگاه های نظریه پرداز بلند اندیش انقلاب اسلامی، دست مایه بازی های سیاسی برخی افراد شود و با توجه به آنکه این موسسه از بودجه رسمی کشور اداره می شود؛ انتظار می رود نظارت بیشتری بر عملکرد آن حاکم شود.
محمد مهدی اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم اختصاص بودجه میلیاردی به این موسسه، در روزهایی که آرمانهای امام از سوی فتنه گران مورد هجمه قرار گرفت؛ شاهد هیچ موضوعی از سوی این موسسه نبودیم، افزود: این موسسه نه تنها در برابر هجمه به نماد آرمانهای امام همچون "روز قدس" با شعار نه غزه نه لبنان ، "13 آبان" با نفی شعار مرگ بر آمریکا ، "جمهوری اسلامی" با شعار جمهوری ایرانی، اهانت به "اصل ولایت فقیه"  و .... سکوت کرد که حتی در برابر توهین به تصویر امام نیز که مستقیم ترین برخورد با امام بود، اقدامی که زمینه ساز خروش 9 دی و خیزش مردم برابر فتنه گران بود به سکوت ادامه داد.
مدیر موسسه مطبوعاتی شما با اشاره به عملکرد رسانه های متعلق به این سازمان، یادآور شد: چهره های حاضر در خروجی های این رسانه ها، گاه با دیدگاه امام فاصله بسیار دارد تا آنجا که برخی از  افرادی که مرتبط در معرض مصاحبه هستند، به نزدیکی با منتظری شهره اند. این قطعات پازل در کنار وابستگی های سیاسی چهره های اصلی موسسه سبب می گردد که دلنگرانی از فقدان توان آن در صیانت از اندیشه امام، منجر به واکنش عاشقان روح کبیر زمان گردد.
اسلامی با غیرقابل قبول دانستن واکنش های این موسسه همچون انتقاد به برنامه "شاخص" و شیوه واکنش به عملکرد خواهران اشراقی، گفت:  نباید چنین تلقی شود که برخی مسئولان آن حائلی در مقابل نیروهای ارزشی هستند تا جریان معارض و معترض راحتتر عمل نمایند.
وی افزود: برابر اصل ۷۶ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد. با توجه به آنکه پیش از این نیز چنین نیازی از سوی نمایندگان احساس شده بود؛ انتظار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن است که در صیانت از اصول انقلاب اسلامی، تحقیق و تفحص از موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) را در دستور قرار دهند.

https://shoma-weekly.ir/7m2QMZ