سیاسی

ضرورت سهیم بودن مداوم موتلفه در رویش های انقلاب

حزب موتلفه اسلامی همیشه سعی شان بر تبعیت از دین و اسلام بوده است. خود آیت الله میلانی هم واقعا انسان وارسته ای بودند و جا دارد اینجا از ایشان هم ذکری به میان آید.
 محمد نبی حبیبی با اشاره به برخی سوابق حزب موتلفه اسلامی یادی از اولین عملیات حزب موتلفه به نام عملیات بدر کرد و گفت: در ۱۷ رمضان ۱۳۴۴ عملیاتی به نام عملیات بدر در هسته اولیه حزب تصویب شد و به انجام رسید. نقل است در آن زمان شهید مطهری در جمعی که هسته تشکیل دهنده موتلفه حضور داشت گفته بودند که دیگر منبر و مقاله جواب گو نیست و باید چند نفر از عمال شاه به خاک بیافتند تا این جو رعب و وحشت شکسته شود؛ پس از این صحبت شهید مطهری بود که انجام عملیات بدر در دستور کار حزب موتلفه قرار گرفت و این عزیزان پس از تصویب این عملیات به دنبال جواز شرعی آن رفتند که آیت الله میلانی به آنها فرموده بود از جانب من اگر دستتان به شاه هم رسید اجازه شلیک دارید.
حبیبی ادامه داد: بنده از بین جملات طلایی آن شهیدان بزرگوار به دو جمله شهید بخارایی اشاره می کنم؛ زمانی که از ایشان پرسیدند چرا به گلوی حسنعلی منصور شلیک کردید و نه مستقیم به سر او؟ شهید بخارایی گفته بود چون از گلوی این فرد به مرجع من توهین شده بود و در جای دیگر زمانی که وی در دادگاه بود و به این شهید که کم سن و سال هم بود گفته بودند تو را گول زده اند که این کار را انجام بدهی شهید بخارایی گفته بود که من راهم را خود انتخاب کرده ام و از زمانی که دیگر روزه می گرفتم و نماز میخواندم با تمام وجود فراز آخر دعای افتتاح را در خود جای داده ام که خدایا مرا در راه خودت  شهید کن و الان به این آرزویم رسیدم.

وی با ذکر یک خاطره دیگر از مقام والای شهدای حزب موتلفه تصریح کرد: روزی جناب آقای فیروز آبادی در جمعی گفته بودند که من دنبال جایی هستم که خون این عزیزان به زمین ریخته است و آنجا تیرباران شده اند؛ این سخن به گوش ما رسید و با پیگیری متوجه شدیم که در آن پادگان جایی که چندین سال پیش مسجد ساخته اند به طور اتفاقی همان جایی است که این عزیزان تیر باران شدند و متوجه شدیم که خون آنها محل سجده مومنین شده است.

حبیبی با شاره به تغییر سرپرستی حزب موتلفه در استان کرمانشاه تاکید کرد: برای ما خیلی موضوعیت داشت که خود جناب آقای همتی هم به واسطه کارایی و هم به واسطه شخصیتشان در راس حزب استان باقی بمانند اما با اصرار ایشان نهایتا آقای کرمی راد جایگزین ایشان شدند؛ به نظر بنده این جابجایی مصداق این مصرع صد شکر که آن آمد وصد حیف که این رفت است.

حبیبی در پایان افزود: حزب موتلفه در این پنجاه سال به راستی نشان داده که در راه ولایت قدم بر میدارد و بنده به شما میگویم که خوشبختانه فضای خیلی خوبی در حزب حاکم است به طوری که اگر در جلسات مرکزی اعضا متوجه شوند که حتی نظر رهبری -و نه دستور ایشان- بر چیزی غیر از خواسته اعضا هست، تمام نظرات اعضا به یکباره بر میگردد و عوض می شود و این از محاسن حزب است.

در این جلسه همچنین نماینده ولی فقیه در استان ضمن خوش آمد گویی به اعضاء حزب موتلفه گفتند: حزب موتلفه اسلامی همیشه سعی شان بر تبعیت از دین و اسلام بوده است. خود آیت الله میلانی هم واقعا انسان وارسته ای بودند و جا دارد اینجا از ایشان هم ذکری به میان آید.

آیت الله علما ادامه دادند: حسن اول موتلفه این است که از اول نظرات علما را لحاظ میکردند و بر مبنای آن جلو میرفتند و در قضیه ترور علی منصور هم همین بود و بنده از نزدیک شاهد بودم که این ترور واقعا فضا را بر علیه رژیم عوض کرد و کار بسیار مهمی بود.
ایشان در پایان افزودند: ما توقعمان این است که موتلفه جوری خود را نشان بدهد که دائما جذب داشته باشد و در رویش های انقلاب سهیم باشد.


https://shoma-weekly.ir/WAid3f