سیاسی

ضرورت تغییر رأی به نفع میرسلیم

جناب آقای مهندس میرسلیم با صلابت و رعایت اخلاق توانست نمونه‌ای از رقابت انتخاباتی سالم و آرام و منطقی رابه ملت بزرگ عرضه بدارد. و نقد و انتقاد خود را در چارچوب اخلاق و برنامه‌ها ارائه نماید.
دکتر اسدالله بادامچیان- سه مناظره در طول سه هفته، آینه مناسبی بود تا هر شهروند ایرانی، وظیفه خود را بیابد که باید به کدامیک از این 6 نامزد با حفظ احترام بقیه رأی دهد.

و برای حامیان هر کدام از آنها مشخص شود که باید از کدامیک از این 6 نفر حمایت نمایند.

معلوم است که هر یک از نامزدها، علاقمندانی به هر دلیل دارند و دلبستگی‌ها را به آسانی نمی‌توان رها کرد چون کار دل است و دل برداشتن کاری مشکل است دیوار توجیه هم خیلی بلند است.

اما در انتخابات، مسئله، مسئله علاقمندی و پیوندهای جریانی و گروهی و حزبی و همشهری بودن و سایر عوامل احساسی نیست، مسئله انتخاب شخصیتی است که باید 4 سال بار امانت اداره یک ملت 80 میلیون و یک کشور مقتدر و تاثیرگذار در منطقه و جهان به عهده گیرد و از عهده آن بر آید.

و نمی‌توان این انتخاب را به احساسات و دلبستگی‌ها سپرد و باید بر حسب تشخیص وظیفه و تکلیف الهی در برابر سرنوشت ملت و کشور و نظام و تاثیرات بر اسلام و ایران و مسلمانان و آزادیخواهان و مظلومان جهان عمل کرد.

***

در سه مناظره بخوبی آشکار شد که سکان کشتی اجرای کشور را نمی‌توان در 4 سال آینده به جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی سپرد.

از سه نامزد این جریان، یک نفر توان لازم را نداشت. دو نفر که هر دو یک نفر بحساب می‌آیند، نتوانستند از عملکرد دولت فعلی و از افکار و اخلاق و برنامه‌های خود دفاع کنند بلکه با بداخلاقی‌ها و تلاش برای باقی ماندن در قدرت و مقام و کنار زدن رقبا بدترین رفتار و گفتار را ارائه دادند.

ضمن آنکه رئیس و معاون اول که در تمام نیک و ضعف این 4 سال مشترکاً سهم دارند دو نامزد مقابل هم نبودند بلکه یکی از آنها می‌خواست با استفاده از نیم ساعت وقت، سهم رئیس را بجای نیم ساعت به یکساعت افزایش دهد که داد ولی متأسفانه نتوانست نقطه مثبتی را که اقناع رأی دهندگان را داشته باشد ارائه دهد.

دو نامزد از سه نامزد دیگر بجای ارائه برنامه‌های خود – بگونه‌ای که مردم متوجه برنامه‌های اقدام و عمل شوند بیشتر به بیان ضعف‌های آقایان روحانی و جهانگیری و اطرافیان آنها پرداختند.

اما جناب آقای مهندس میرسلیم با صلابت و رعایت اخلاق توانست نمونه‌ای از رقابت انتخاباتی سالم و آرام و منطقی رابه ملت بزرگ عرضه بدارد. و نقد و انتقاد خود را در چارچوب اخلاق و برنامه‌ها ارائه نماید.

و راه را برای شناخت و انتخاب اصلح برای رأی دهندگان نشان دهد و اثبت کند که برای رقابت انتخابتی نیازی به بداخلاقی و بد جلوه دادن طرف‌های دیگر نیست.

و همانطور که خود گفت آن را که حساب پاک است از محاسبه باکی نیست.

***

اکنون مردم هستند و رای آنها کدامیک از 6 نفر را باید رأی داد تا رضایت خدا و شهدا و امام شهدا و ملت فداکار و امام زمان و نایب امام زمان، بدست آید. کشور و نظام در پیشرفت و تکامل دستاوردها با اقتدار و سلامت سرعت رشد بیابد و مشکلات کشور و مردم با استفاده از همه نیروهای دلسوز و اهل خدمت، حل گردد؟

حامیان محترم نیز می‌توانند در حمایت و معرفی خویش بازنگری داشته باشند.

اگر حمایت از اصلح دارند آن را ادامه دهند و اگر وظیفه یافتند که باید از نامزد دیگری حمایت نمایند درنگ نکنند و نامزد اصلح را معرفی و به مردم اطلاع دهند.

امام (ره) فرمود: انتخابات یک امتحان الهی است که ضابطه‌گرایان را از رابطه‌گرایان تمیز (متمایز) می‌کند.

https://shoma-weekly.ir/h5YlbS