بین الملل

ضرورت تشکیل اتحادیه های آسیایی با همکاری ایران و چین

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: دوستی مردم ایران و چین سابقهای طولانی و تاریخی دارد.
گزارش : مصطفی حسینی
عکس:سید حامد جمشیدی
اشاره: هیاتی هفت نفره از سیاستمداران حزب کمونیسیت چین به ایران آمدند و سفر خود را از شیراز آغاز کردند و با برخی از مسئولین به خصوص مسئولین شهری ملاقات کردند. حزب موتلفه اسلامی به حزب کمونیست چین پیشنهاد تشکیل اتحادیه های آسیایی توسط دو کشور را داد.

دوستی مردم ایران و چین
 سابقه تاریخی دارد

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: دوستی مردم ایران و چین سابقهای طولانی و تاریخی دارد.
غلامحسین چوبینی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس در دیدار با این هیات در شیراز اظهار داشت: ارتقای روابط کشورهای ایران و چین به نفع مردم دو کشور است.
وی ابراز داشت: حمایت مردم چین از فعالیت صلحآمیز هستهای جمهوری اسلامی ایران همواره در حافظه تاریخی مردم ایران باقی میماند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس افزود: کشور چین میتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد صلح در سطح جهان و منطقه ایفا کند.
وی با اشاره به جایگاه مهم تاریخی و فرهنگی فارس تصریح کرد: این استان با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت و 29 شهرستان بیش از 5 میلیون از جمعیت کشور را در خود جای داده است.
چوبینی ادامه داد: فارس دارای هزاران جاذبه گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی است که این امر باعث شده گردشگران داخلی و خارجی فراوانی سالانه به این استان سفر کنند.
وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی استان فارس قدمتی طولانی دارد که میراث جهانی تخت جمشید، پاسارگاد، بیشاپور، کاخ اردشیر و ... از جمله این آثار است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس اضافه کرد: فارس و شیراز همواره جایگاه علما، ادبا و عارفان بزرگ بوده که حافظ، سعدی، ملاصدرا، شیخ روزبهان، سیبویه، اسحاق کازرونی و ... از جمله این نامآوران هستند.
وی با اشاره به موقعیت طبیعت مطلوب استان فارس بیان کرد: بهشت گمشده، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو، دریاچه پریشان و باغهای فراوان از آثاری هستند که گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند.
چوبینی گفت: استان فارس و کلانشهر شیراز جایگاه مهم مذهبی دارد که وجود حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و برادرانش و مساجد بسیار تاریخی در این استان گواه این جایگاه است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان فارس افزود: استان فارس قطب کشاورزی و الکترونیک کشور است که در این دو حوزه میتواند روابط اقتصادی خوبی با کشور چین برقرار کند.
وی ادامه داد: کارشناسان هر دو حزب میتوانند با بررسی بیشتر ظرفیتهای دو کشور روابط اقتصادی و اجتماعی میان شهرهای مختلف را توسعه دهند.
چوبینی تصریح کرد: دو حزب کمونیست چین و موتلفه اسلامی روابطی گسترده از دیرباز با یکدیگر داشته که همکاری این دو حزب میتواند به دوستی پایدار دو ملت ایران و چین منجر شود.
وی اظهار کرد: ظرفیتهای اقتصادی و گردشگری استان فارس بسیار بالا است که میتوان همکاریهای دو کشور را در این حوزهها رونق بخشید.
این هیات هفت نفره از سیاستمداران جوان حزب کمونیست چین همچنین با شهردار و مدیر عامل متروی شیراز دیدار کردند.

https://shoma-weekly.ir/rs1FoA