سیاسی

ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان پژوهش و اجرا در دولت آینده

عزیزی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود و گذشته منجر به تسریع در روند فعالیت می‌شود، گفت: در کنار آن باید بازنگری نسبت به ارتباط پل ارتباطی میان پژوهش و عملیاتی‌سازی آن برقرار شود، نهاد نظارتی مشخصی یافته‌ها را در سامانه مشخص به صورت شفاف بررسی و ارائه نماید
نصر عزیزی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص لزوم توجه به پژوهش در دولت آینده گفت: در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد. وجود مؤسسات، اندیشکده‌ها و مراکز دانشگاهی در دو حوزه علوم انسانی و تجربی صورت گرفته است؛ با این وجود ما با یک مشکل اساسی مواجه هستیم که پژوهش برای پژوهش بوده و تبدیل به عمل و فعلیت نشده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تشکیل دولت توسط آیت الله رئیسی اظهار داشت: امیدواریم در دولت آینده از ظرفیت‌های پژوهش استفاده شود و بازنگری در زمینه بروزرسانی پژوهش ها و عمل نشدن آنها دریافته شود و همچنین موانع عدم عملیاتی‌سازی پژوهش‌ها استحصاء و رفع گردد.

این عضو شورای مرکزی افزود: از طریق مانع‌زدایی به سمت عملیاتی شدن پروژه‌ها و دریافت زمان، بودجه و.... برآوردها صورت بگیرد، بسترهای عملیاتی‌سازی پژوهش‌ها در همه نهادها آماده است، منتهی باید اعتقاد و اراده‌ای برای ایجاد ارتباط بین پژوهش و اجرا وجود داشته باشد . مسئولان عالی نیز به درک لازم برای اثرات تجربه‌ها و کارکردهای پژوهش در تسریع امور و ارتقاء کیفیت و کمیت رسیده باشند.

عزیزی تأکید کرد: در برنامه‌های مصوب در سیاست‌های کلی و قوانین بالادستی در زمینه استفاده از پژوهش تدابیری شده است اما متأسفانه به آن عمل نشده است؛ به طور مثال همه سال ها چند درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی باید به امر عملیاتی‌سازی پژوهش اختصاص یابد که این امر اتفاق نیافتاده است.وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود و گذشته منجر به تسریع در روند فعالیت می‌شود، ادامه داد: در کنار آن باید بازنگری نسبت به ارتباط پل ارتباطی میان پژوهش و عملیاتی‌سازی آن برقرار شود، نهاد نظارتی مشخصی یافته‌ها را در سامانه مشخص به صورت شفاف بررسی و ارائه نماید.این عضو شورای مرکزی در پایان گفت: خوشبختانه در کشور ما میل و گرایش به پژوهش و تحقیق و ظرفیت و استعداد در نسل جوان و اقشار دانشجویی و نخبگانی وجود دارد و نیازمند رسیدگی و ساماندهی به آن هستیم.


https://shoma-weekly.ir/mrmsBg