سیاسی

ضرر شکست مذاکرات برای غرب است

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هفته گذشته با حضور در استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه اسلامی واحد آذرشهر پرداخت.
اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هفته گذشته با حضور در استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه اسلامی واحد آذرشهر پرداخت.

وی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران این استان به سئوالات ایشان پاسخ گفت.

بادامچیان در میان خبرنگاران گفت: در دوره اول مذاکرات که هنوز سانتریفیوژها به طور کامل راهاندازی نشده بود نیاز به زمان داشتیم؛ به همین سبب آقای روحانی با هوشمندی تمام برای به دست آوردن زمان در خواست مذاکره کرد تا سانتریفیوژها راهاندازی شود.

وی افزود: به محض راهاندازی سانتریفیوژها مذاکرات نیز که از قبل معلوم بود به هیچ نتیجهای نخواهد رسید، تمام شد.

بادامچیان اظهار کرد: فرصت زمانی مذاکرات در دور اول باعث شد تا ما ضمن راهاندازی سانتریفیوژها به دنیا ثابت کنیم که توان هستهای را در تمام جهات دارا هستیم اما خودمان به دنبال سلاح هستهای نبودهایم.

وی گفت: اگرچه تحریمها مشکلاتی در کشور به وجود آورد؛ تاثیرات اساسی در زندگی مردم و اداره کشور نداشت و روند مذاکرات دروغگویی کشورهای غربی و خوی استثماری آنان را به دنیا نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نشستن ۶ قدرت بزرگ دنیا در یک طرف میز مذاکره با ایران که همواره دستورالعملهای خود را به سایر کشورها تحمیل میکنند، قدرت و میزان نفوذ ایران را در فضای بینالملل نشان داد و غربیها را مجبور کرد در مقابل خواستههای به حق ایرانیان سرخم کنند.

بادامچیان نتیجه مذاکرات را در مجموع به نفع ایران اعلام کرد و خاطر نشان کرد: به نتیجه نرسیدن مذاکرات به معنای شکست ایران نیست بلکه به ضرر خود غربیها تمام میشود.

در ادامه این سفر همچنین نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کرد.

بادامچیان در این دیدار گفت: فعالیت موتلفه اسلامی سامان داشته است و فوت مرحوم آقای عسکراولادی برای ما یک ثلمه بود، اما مؤمن هم حیاتش پربرکت است و هم مماتش. فوت ایشان و آن حالت حضور جمعی در تجلیل از این عبد صالح و خدوم خدای تبارک و تعالی برکات ویژهاش را برای مجموعهمان داشت.

وی افزود: مؤتلفه اسلامی سالها است به یک سیستم و نظام متکی است، لذا در غیاب ایشان هم دوستان دیگر همان وظیفه و راه را انجام میدهند. مجموعهمان در سراسر کشور حدود 240 دفتر و هسته فعال تشکیلاتی دارد.

بادامچیان خاطر نشان ساخت: در مسائل گوناگون مؤتلفه اسلامی دارد به صورت یک حزب برنامهریز درمیآید و مرکز مطالعات ما مشغول طراحی بحثهای اصولی و اساسی است که به نظر میرسد بعد از سه دهه فعالیت با رهنمودهای مقام معظم رهبری نیاز به تحول جدی در جهت تحقق آرمانهای امام، آقا، انبیا، اولیا، مولایمان امام زمان(عج) و بزرگان مراجع و علمای اسلام است. بحثها دستهبندی شده است و بهتدریج دارد کامل میشود تا اگر بگویند برای فلان موضوع چه برنامهای دارید، بتوانیم آن را به صورت یک طرح مدون ارائه کنیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: مرکز بینالملل حزب در کشورهای دیگر فعال شده است. ارتباطات ما با کشورهای گوناگون از جمله چین، روسیه و ... گسترده شده است، در مجموعه اتحادیه احزاب آسیایی که نزدیک به 200 حزب عضو دارد، آقای دکتر غفوری عضو هیئت رئیسه است. همچنین مرکز سیاسیمان مشغول بحثها و تحلیلهایی است که در این زمینه بحثهای خوبی را تنظیم میکنیم و دستهجمعی موضع هفتگیمان را از بیان دبیرکل میگوییم. بخش جوانانمان با دانشگاه فعال است و بحمدالله توانسته است در دانشگاهها حضور جدی داشته باشد.

وی بیان داشت: بخش بانوان موتلفه اسلامی مشغول فعالیتهای خوبی است. شدت جذب بانوان تحصیلکرده و فرهیخته در دو سال اخیر در سطح خوبی انجام شده است. در شهرستانها و استانها دبیرانمان فعال شدهاند و به بخش جوان و جواننگری توجه میکنند.

بادامچیان در پایان گفت: در مجلس کمیسیون فراکسیون مؤتلفه اسلامی داریم که بهتدریج فعال شده است و بیشتر مسائل اساسی را دنبال میکنیم.

آیت الله مجتهد شبستری: تشکیلات الهی روی جوانان سرمایه گذاری کنند

در این دیدار همچنین آیت الله مجتهد شبستری سخنانی بیان داشت. وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ما یک مستعمره و ملتی توسریخور بودیم، الان آقا بالاسر نداریم، استقلال و عظمت پیدا کردهایم. البته دشمن مشکلاتی را بر ما تحمیل میکند. همان طور که در صدر اسلام جنگ را تحمیل کردند، اما در مقابل پیروزی انقلاب و استقلال و عظمت که ایران به عنوان یک ابرقدرت در دنیا مطرح است، این مشکلات ناچیز است. باید قدرشناس نعمت ولایت فقیه باشیم. این موهبت بسیار بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هر تشکلی که در مسیر ولایت باشد، آن تشکل شریف و محترمی است، ولی اگر خدای نکرده در مقابل قصد ولایت باشد در دنیا هم وضع و سرنوشت خوبی نخواهد داشت، در آخرت هم معلوم و تخلف از فرمان حضرت ولیعصر(عج) است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان ساخت: برادران و خواهران عزیزی که در تشکل مؤتلفه حضور دارند ـ که میبینم جوانان عزیز هم زیاد شدهاند که فقط جمعی از این جوانان در اینجا حضور دارند ـ لابد سابقه این تشکل را میدانید. آقای عسکراولادی «رضوان الله تعالی علیه» و افرادی مثل آیتالله انواری و بزرگان دیگری مثل آیتالله مهدوی کنی که در قید حیات هستند «سلمه الله» و جمعی از علما که از دنیا رفتهاند و جمعی از بزرگان از اول در خدمت امام بودند. حاج سعید امانی «رحمه الله علیه» که چند دوره در مجلس در خدمتشان بودیم. انسان بسیار شریف و بزرگواری از هر جهت است و عزیزان دیگری که در رأس این تشکل حضور داشتند و دارند، انسانهای بسیار متدین، مخلص و باتقوایی هستند و تاکنون هم همان طور که فرمودند در خط امامت، ولایت، فقاهت، روحانیت و انسانهای ارزشمند و مخلصی هستند که فعالیت میکنند و قابل تقدیر هستند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهد تشکل شما در خط امامت و ولایت تقویت شود، مسئله جوانان خیلی مهم است، چون اغلب جامعه ما جوان هستند و تأکید میکنم هر چه بتوانید این جوانان را که در معرض تهاجم فرهنگی مبتذل غرب هستند جذب کنید و روی آنها کار فرهنگی شود و اینها در مسیر ولایت حرکت کنند، مؤثر خواهد بود. آدمهای بزرگسال که نوعاً «عابد، زاهد و مسلمانا»، ولی جوانان هستند که در معرض خطرند. تشکلهای مذهبی باید اینها را جذب کنند و بیشتر این عزیزان در زمینههای مختلف کمک به اقتصاد کشور، رهبری و مردم کنند که این از هر جهت خوب است.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: جوانگرایی در حزب مؤتلفه صورت گرفته و الحمدلله خوب شده است و افراد فراوانی از جوانان عزیز در سراسر کشور عضو این تشکل اسلامی شدهاند و این قابل تقدیر است. «جزاهم اللّه عن الاسلام و المسلمین خیر الجزا»، خداوند این جوانان عزیز را حفظ کند.

وی ادامه داد: نکته دوم مسئله وحدت با بعضی از تشکلهایی است که در خط ولایت هستند. این وحدت خیلی مهم است. اگر خدای نکرده بین تشکلهای ولایی تفرقه باشد، نتیجه خوبی نخواهد داشت. یک عده تندرو و کندرو و آخر اینها صحیح نیست. کسانی که در خط ولایت حرکت میکنند نباید دست به دست هم بدهند تا به نتیجه برسیم؟امام جمعه تبریز در پایان خاطر نشان ساخت: قرآن مجید تفرقه را یکی از بلاهای آسمانی میداند و میفرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا» فرعون روی زمین علو کرد و مردم را دسته دسته کرد. چند دستگی آن هم در خط ولایت معلوم است که نتیجهاش چه میشود. بنابراین خواهشم این است که آقایان طوری عمل کنند که وحدت و همبستگی ایجاد شود.

https://shoma-weekly.ir/VD6Bkn