سیاسی

ضررهای تمدید مذاکرات بیش از منافعش است

ترقی گفت: توافق دیروز فریبی برای افکار عمومی جامعه است و این مبلغ ماهانه نیز تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد؛ خصوصا اینکه طرف غربی همچنان در مسیر کاهش قیمت نفت گام بر می دارد و در نتیجه ضررهای اقتصادی از منفعت آن بسیار بیشتر است.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی و سردبیر هفته نامه شما در گفتگو با خبرنگار فرجام نیوز در خصوص تمدید مذاکرات گفت: این دوره از مذاکرات، تداوم تعلیق است که تا تیر ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: مذاکرات وین نشان داد که ایران عامل به توافق ژنو است؛ ولی غربی ها همچنان از عمل به توافق و رفع تحریم ها سرباز می زنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص آزاد سازی ماهانه 700 میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده نفتی ایران تاکید کرد: این مبلغ ماهیانه تزریق قطره چکانی است که تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد.

ترقی با اشاره به افزایش تحریم ها به 100 مورد بعد از توافق ژنو افزود: توافق دیروز فریبی برای افکار عمومی جامعه است و این مبلغ ماهانه نیز تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد؛ خصوصا اینکه طرف غربی همچنان در مسیر کاهش قیمت نفت گام بر می دارد و در نتیجه ضررهای اقتصادی از منفعت آن بسیار بیشتر است.

این فعال رسانه خاطر نشان کرد: عملا مفهوم و دستاورد این دوره از مذاکرات همچنان تعلیق فعالیت های هسته ای است؛ نه اقتصاد کشور می چرخد و نه سانتریفیوژها.

ترقی اضافه کرد: دولت باید در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها چاره اندیشی جدی تری داشته باشد و به نظر نمی رسد این مدل امتیاز دادن مشکلات کشور را حل و ما را از این چالش اقتصادی خارج کند.

این فعال اصولگرا در خصوص اظهارات پوتین برای برداشتن تحریم های ایران گفت: قطعا این امکان وجود دارد که هم چین و هم روسیه بتوانند این تحریم ها را دور بزنند و هم مشکلات ایران و هم روسیه را که ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکاست، حذف کنند.

ترقی اضافه کرد: در صورت عدم توافق و به تاخیر انداختن آن از طرف امریکا فرصت خوبی برای روسیه و چین فراهم می شود که باید از آن استفاده کنند.

مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: منفعت رفع تحریم های ایران برای روسیه این است که با تعامل کالا به کالا و در واقع خرید نفت ایران می تواند مشکلات اقتصادی خود را حل کند و ایران هم متقابلا امکان حل مشکلات اقتصادی خود را خواهد داشت.

حمید رضا ترقی گفت: متاسفانه وضعیت ما نسبت به 3 آذر 92 هیچ تغییری نکرده است و همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند؛ اگر دولت سریع تر سرنوشت خود را از موضوع مذاکرات تفکیک نکند و با جدیت به سراغ راهکارهای دیگر برای مقابله با تحریم ها نرود همچنان مشکلات اقتصادی کشور لاینحل باقی خواهد ماند.

ترقی در خاتمه گفت: توصیه ما همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این است که دولت هرچه سریع تر به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برود و گره مشکلات اقتصادی را از راهی غیر از مذاکرات باز کند.

https://shoma-weekly.ir/xAR1j7