بین الملل

صهیونیستها می خواهند قدس را از مظاهر غیر یهود خالی کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: هدف صهیونیستها این است که قدس را براساس یک باور ایدئولوژیک از مظاهر غیر یهود خالی کنند و به باور یهودیت خالص به زعم خود تجلی بخشند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در رفتارهای ترامپ عدم تعادل و اقداماتی را مشاهده می‌کنیم که بدون محاسبه و براساس ماجراجویی صورت می‌گیرد و این کشور صلاحیت دخالت در سرنوشت دیگر کشورها را ندارد.

حسن لاسجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس البرز در خصوص اقدام ترامپ برای انتخاب قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ اعلام اتخاذ تصمیمات جدید برای حمایت از رژیم صهیونیستی بود و تصمیم به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جای تعجب ندارد.

وی افزود: جمهوری‌خواهان آمریکا به سبب روابط تاریخی و استراتژیکی که با رژیم صهیونیستی دارند، به موضع امنیت و مقاصد آن‌ها نسبت به دموکرات‌ها اهمیت بیشتری می‌دهند و همین باعث می‌شود سریع‌تر و صریح‌تر تصمیم بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل با بیان اینکه که ماه‌عسل رفتن داماد ترامپ به سرزمین اشغالی برای انجام مذاکرات در راستای بهتر شدن مواضع رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا است، اظهار داشت: دلیل این رفت‌وآمدها، پر شدن جیب دولت آمریکا است.

وی در خصوص علت خوشحالی رژیم اشغالگر قدس از سخنرانی اخیر ترامپ یادآور شد: رژیم صهیونیستی یک‌بار برای اشغال کامل فلسطین اقدام کرد و شکست خورد و مجدداً به دنبال دستیابی به‌ کل جغرافیای فلسطین اشغالی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: هدف آن‌ها این است که قدس را براساس یک باور ایدئولوژیک از مظاهر غیر یهود خالی کنند و به باور یهودیت خالص به زعم خود تجلی بخشند.

لاسجردی در خصوص خوشحالی نتانیاهو نیز تأکید کرد: اعلام پایتختی قدس برای رژیم اشغالگر قدس از شعارهای نتانیاهو بود تا بتواند به شعار «قدس از ارزش‌های یهود است» دست یابد و سیطره بر سرزمین مرغوب فلسطین برای مانور سیاسی از اهداف این نوکر استکبار است.

وی، نداشتن سرزمین را یکی از دغدغه‌های بزرگ رژیم صهیونیستی دانست و گفت: موضع ایران در برابر این تصمیم صریح است و جمهوری اسلامی ایران با اصل تصمیم مخالفت دارد و بر این باور است که تصمیم‌گیری دراین‌باره در صلاحیت آمریکا نیست.

این کارشناس امور بین‌الملل افزود: هر نوع مذاکره بدون در نظر گرفتن مردم فلسطین می‌تواند انتفاضه دیگری را به‌ وجود آورد و آمریکا به فضایی وارد شده که چندین سال است محل رقابت و محل تجمع ادیان مختلف بوده است.

حسن لاسجردی در خصوص پیامد دخالت آمریکا در موضوع فلسطین اشغالی تأکید کرد: اینکه آمریکا بخواهد هدف رژیم صهیونیستی را عملی کند نظم منطقه را بر هم خواهد زد.

وی در پایان گفت: در رفتارهای ترامپ عدم تعادل و اقداماتی را مشاهده می‌کنیم که بدون محاسبه و براساس ماجراجویی صورت می‌گیرد و این کشور صلاحیت دخالت در سرنوشت دیگر کشورها را ندارد.
https://shoma-weekly.ir/Tb9U8d