سیاسی

صنایع جانبی و تبدیلی در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند مدنظر قرار بگیرد مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری هم بوده است. زیاده‌خواهی‌ها و سوءاستفاده‌هایی که در این باب صورت گرفته و رابطه‌هایی که وجود داشته است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با عمل به اقتصاد مقاومتی، دشمنان ما متوجه میشوند همچنان که ما در عرصههای مختلف علم و فناوری پیشرفت میکنیم در بحث اقتصاد هم در مقام عمل و اقدام کاری خواهیم کرد که انشاءالله الگوی بسیاری از کشورهای دنیا باشیم و آمریکا و اذنابش از ما الگو بگیرند و این میتواند سرمشق خیلی خوب و مهمی باشد. طبیعتا بهترین پیروزی برای ما شکست آمریکا در سیاستهای تحریمی آنها است.

محمد کرمی راد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی «نما»، در خصوص لوازم تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در بحث اقتصاد مقاومتی میتواند مدنظر قرار بگیرد مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری هم بوده است. زیادهخواهیها و سوءاستفادههایی که در این باب صورت گرفته و رابطههایی که وجود داشته است.

وامهای کلان آنچنانی که بعضا از رسانه ملی مطرح میشود و دل هر دردمندی را به درد میآورد. طبیعتا برخورد با اینها از سوی دستگاه قضائی باید صورت بگیرد در راستای تسهیل و فراهمکردن زمینه مناسب برای کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری در سراسر کشور. بنابراین فکر میکنم امسال را باید سالی بسیار مهم و اساسی در این راستا به حساب آورد.

وی ادامه داد: با عمل به اقتصاد مقاومتی، دشمنان ما متوجه میشوند که همچنان که ما در عرصههای مختلف علم و فناوری پیشرفت میکنیم در بحث اقتصاد هم در مقام عمل و اقدام کاری خواهیم کرد که انشاءالله الگوی بسیاری از کشورهای دنیا باشیم و آمریکا و اذنابش از ما الگو بگیرند و این میتواند سرمشق خیلی خوب و مهمی باشد. طبیعتا بهترین پیروزی برای ما شکست آمریکا در سیاستهای تحریمی آنها است.

کرمی راد با بیان اینکه علی رغم اینکه ما در راستای برجام به تعهدات خود عمل کردیم و حسن نیت خود را ثابت کردیم؛ اما دشمن هنوز به تعهدات خود عمل نکرده و برخی موانع هنوز رفع نشده است، اظهار داشت: مسئله مهم بعد از موضوع برجام این است که آنها بهدنبال برچیدن صنایع موشکی بهخصوص بالستیکی ما هستند.

طبیعتا جمهوری اسلامی ایران و بهخصوص رهبر عزیز انقلاب آب پاکی را روی دست همه ریختهاند و مخصوصا در رابطه با بحث موشک و مذاکره به صراحت پاسخ آنهایی که دل به آمریکا و غرب بستهاند را دادند و این نشان میدهد که رهبر عزیز انقلاب با اتکاء بر قدرت لایزال الهی و با توجه به حمایتهای بی حد و حصر مردم شریف ایران اسلامی از نظام، قاطعانه موضعگیری میفرمایند.

وی افزود: امیدواریم که مسئولین و مردم کمک کنند تا چه در بخشهای خصوصی و چه بخشهای دولتی، در مقام عمل و اقدام کارهای اساسی صورت بگیرد. به عنوان مثال در استان کرمانشاه که متأسفانه صنایع و معادن، در طول 37 سال گذشته پیشرفت آنچنانی نداشته باید سیاست بر این باشد که بتوان صنایع تبدیلی و صنایع جانبی را به کمک ظرفیت و پتانسیل قوی که در استان وجود دارد، به کمک دامداری و کشاورزی بیاید و این میتواند سرآغاز یک حرکت مثبت هم برای اشتغالزایی و هم برای تولید داخلی و هم برای توجه ویژه به بخشهای مختلف خصوصی و دولتی باشد و انشاءالله نتایج حاصل از این را ما هم در کوتاهمدت و هم در میانمدت و بلندمدت و خواهیم دید که نظرات کارشناسی مقام معظم رهبری و توجهات ویژه ایشان، یکی از کلیدیترین راهبردهای برونرفت از وضعیت تهدیدها و تحریمهای دشمن خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/6et5ob