سیاسی

صبر راهبردی ایران حدی دارد

جمهوری اسلامی ایران ناخواسته به علت اقدامات خصمانه عربستان مجبور است برای صبر استراتژیک خودش حدی قائل شود و در صورت لبریزشدن این صبر به مقابله با عربستان که عامل اصلی تروریسم، ناامنی، بی‌ثباتی، تفرقه و کشتار مسلمانان در منطقه و اسلام‌هراسی و بدنام شدن مسلمانان در جهان شده است، بپردازد و با آل‌سعود به عنوان یک دشمن برخورد کند و اگر آل‌سعود گامی در جهت مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بردارد بداند با ضربه قدرتمنند ایران ساقط خواهد شد.
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اقدامات خصمانه اخیر آل‌سعود علیه ایران نشانگر تبدیل شدن آنها به دشمن جدی و نیابتی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی براساس سیاست‌های کلان خود ایجاد اختلاف در جهان اسلام را توطئه‌ای صهیونیستی تلقی می‌کند اما در مقابله با خصومت‌ورزی‌های آل‌سعود نیز در صورت حل نشدن مسائل از طریق گفت‌وگو از موضع مقابله به مثل برخورد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) طی هفته‌‌های اخیر بر شدت مواضع خصومت‌آمیز عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده شد که گواه این مطلب حمایت آشکار از منافقین در نشست پاریس برای سرنگونی جمهوری اسلامی و حمایت از گروه‌های تروریستی در غرب کشور بود.

در واکنش به این ستیزه‌جویی‌ها فرمانده کل سپاه پاسداران روز پنجشنبه در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند و برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

کلیدواژه «دشمنان آشکار» و قرار گرفتن عربستان در زمره این دسته از دشمنان، می‌تواند گویای وضعیت و شرایط جدیدی در روابط ایران و عربستان و ایجاد تغییر در این رابطه باشد.

آل‌سعود به دشمن جدی و نیابتی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نحوه برخورد و مواجهه با عربستان سعودی از سوی ایران با توجه به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران به مسئله وحدت جهان اسلام از یک‌سو و آشکار شدن دشمنی و خصومت آل‌سعود با جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر گفت: عربستان خصوصا با تهدیداتی که اخیرا علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده و اقداماتی که در حمایت از منافقین تروریست به عمل آورده است و مجموعه اقداماتش در چند سال اخیر به ویژه در مسئله حج و کشتار حجاج در فاجعه منا به یک دشمن جدی و نیابتی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تبدیل شده است.

وی افزود: آل‌سعود تلاش می‌کند به نیابت از دشمنان اصلی جمهوری اسلامی ایران، به ایجاد مزاحمت برای ایران پرداخته و هم محدودیت‌هایی را در مقابل گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد کند و هم اینکه با عملیات ایذایی و اقدامات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید همه‌جانبه قرار دهد.

ترقی اظهار کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست‌های کلان خود ایجاد اختلاف در جهان اسلام را یک توطئه صهیونیستی تلقی می‌کند و همواره به دنبال تقویت وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی بوده است، اما وقتی سران کشوری مانند عربستان به سربازان بی‌نام و نشان صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها تبدیل می‌شوند و تمام سیاست‌ها و استراتژی‌های خود را برمبنای حذف نظام جمهوری اسلامی و مقابله با نفوذ ایران در منطقه پی‌ریزی می‌کنند چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه اگر از راه مذاکره و گفت‌وگو این اختلافات برطرف نشد، از موضع مقابله به مثل با آنها برخورد شود.

صبر استراتژیک ایران مقابل عربستان حدی دارد

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: براین اساس جمهوری اسلامی ایران ناخواسته به علت اقدامات خصمانه عربستان مجبور است برای صبر استراتژیک خودش حدی قائل شود و در صورت لبریزشدن این صبر به مقابله با عربستان که عامل اصلی تروریسم، ناامنی، بی‌ثباتی، تفرقه و کشتار مسلمانان در منطقه و اسلام‌هراسی و بدنام شدن مسلمانان در جهان شده است، بپردازد و با آل‌سعود به عنوان یک دشمن برخورد کند و اگر آل‌سعود گامی در جهت مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران بردارد بداند با ضربه قدرتمنند ایران ساقط خواهد شد.

حمایت از منافقین؛ نشانه دست خالی عربستان در مقابله با ایران

ترقی درباره اینکه حمایت علنی آل‌سعود از منافقین و تحریک گروه‌های تروریستی برای اقدامات تروریستی در غرب کشور تا چه حد بیانگر ناتوانی آل سعود در مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: عربستان از طریق کمک مالی به داعش تلاش کرد که گروه‌های تروریستی را به داخل خاک ایران هدایت کند که در این مسیر با شکست مواجه شد، لذا امروز به دنبال این است که از منافقین به عنوان تروریست‌های بومی که از کشور فرار کرده‌اند برای ناامن‌سازی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: لذا دست خالی بودن عربستان در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران کاملا مشهود است و قطعا این نوع اقدامات هم به زودی شکست خواهد خورد و عربستان یقینا قادر به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و این تلاش‌های مذبوحانه به زودی گریبان آل‌سعود را خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اظهار کرد: در مجموع متشبث شدن آل‌سعود به منافقین به عنوان یک گروهک تروریستی مرده، که در هیچ کشوری جایی ندارند و همچنان در پادگان لیبرتی تحت حفاظت امریکا هستند نشان می‌دهد گروهی برای عربستان برای پیروی از دستوراتش در منطقه پیدا نمی‌شود. بنابراین آل سعود می‌خواهد با قربانی کردن منافقین در راستای اهداف و مطامع خودش، آنها را به دم تیغ بسپارد تا شاید بتواند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی ایران بزند. ‌

https://shoma-weekly.ir/mdOjOg