بین الملل

شی جین پینگ مجددا رئیس جمهور چین شد محبوبیت بایدن به کمترین حد خود رسید همبستگی المیادین با ایران در برابر تحریم‌ها مبارزه کشورهای دنیا با اخبار جعلی

شی جین پینگ مجددا رئیس جمهور چین شد

شی‌‌ جین‌پینگ» برای سومین بار رئیس‌جمهور چین شد. حزب کمونیست چین اعلام کرد رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به مدت ۵ سال دیگر به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرده است.

محبوبیت بایدن به کمترین حد خود رسید

بایدن در چند قدمی انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره به ۳۳ درصد یعنی کمترین حد خود در ۲ سال گذشته‌ رسیده‌ است؛ وضعیتی که نه تنها کنگره بلکه انتخابات ۲۰۲۴ را نیز برای رئیس‌جمهوری نامحبوب و سردرگم آمریکا و همچنین حزبش دشوار خواهد ساخت.

همبستگی المیادین با ایران در برابر تحریم‌ها

«غسان بن جدو» مدیر شبکه خبری المیادین لبنان در بیانیه‌ای از رسانه‌های ایرانی در مقابل تحریم کانادا اعلام حمایت و همبستگی کرد. کانادا چهارشنبه ۲۷ مهر، شش فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریمی خود قرار داد.

مبارزه کشورهای دنیا با اخبار جعلی

اخبار جعلی اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده‌ای است که به اسم خبر منتشر می‌شود. انتشار این نوع اخبار اغلب با هدف آسیب رساندن به اعتبار یک شخص یا نهاد یا کسب درآمد است. بسیاری از کشورها اقدامات و سیاست‌هایی برای مقابله با اخبار جعلی به کار گرفته‌اند. برای مثال حکومت بلاروس افرادی را که اخبار جعلی در فضای مجازی منتشر می‌کنند، تحت تعقیب قرار می‌دهد. در آلمان پلتفرم‌های آنلاین باید مطالبی را که با قوانین این کشور مغایرت دارند، ظرف ۲۴ ساعت حذف کنند، در غیر این صورت با جریمه ۵۰ میلیون یورویی مواجه خواهند شد. هند افرادی را که اقدام به انتشار شایعات و اخبار غلط می‌‌کنند، دستگیر می‌کند. آوریل ۲۰۲۰ فارن‌پالیسی گزارش داد هند بیش از ۱۰۰ نفر را به دلیل انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کرونا دستگیر کرده است.

https://shoma-weekly.ir/jguHmq