سیاسی

شکست های سعودی نتیجه تربیت شدگان آمریکا در این کشور است

برخی از سران کشورهای عربی امروز غلامان حلقه به گوشی هستند که ترامپ می گوید مانند گاو آن ها را می توان دوشید. برخی از سران مانند آل سعود در موضوع منافعی که آمریکا و غرب دنبال می کنند تلاش می کنند. برخی از سران کشورهای اسلامی نه از روی ترس و بزدلی بلکه به دلیل عمق نفوذ آمریکا و انگلیس این اقدامات را انجام می دهند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح «معامله قرن» از جمله اقدامات از پیش شکست خورده است.

«محمد کرمی راد» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص بیانیه نشست اتحادیه عرب مقابل طرح «معامله قرن» گفت: توافقات زیادی برای اسرائیل و فلسطین ایجاد شده که از آن جمله می توان به کمپ دیوید اشاره کرد. این توافقات را عوامل سست ایمان در جنبش فتح را موجب شدند.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح های این چنینی سرمایه گذاری استکبار، آمریکا و اسرائیل بر روی برخی از مهره های اسلامی و عربی است، افزود: در حال حاضر با استفاده از چنین طرح هایی سران کشورهای عربستان تربیت شده های آمریکا شده اند.

وی اظهارداشت: برخی از سران کشورهای عربی امروز غلامان حلقه به گوشی هستند که ترامپ می گوید مانند گاو آن ها را می توان دوشید. برخی از سران مانند آل سعود در موضوع منافعی که آمریکا و غرب دنبال می کنند تلاش می کنند. برخی از سران کشورهای اسلامی نه از روی ترس و بزدلی بلکه به دلیل عمق نفوذ آمریکا و انگلیس این اقدامات را انجام می دهند.

کرمی راد به سازش کشورهای عربی با اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد: مثلث های عبری، عربی را در جنگ داعش در منطقه دیدیم. ارتباط اسرائیل با برخی از کشورهای عربی وجود دارد و آن ها در پیشینه ای که داشتند تلاش می کردند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند اما در جهان اسلام چنین موقعیتی پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به پیش بینی رهبر معظم انقلاب در مورد نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده، تاکید کرد: این رژیم در آینده رو به اضمحلال خواهد رفت و پیش بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اسرائیل بارها تلاش کرده که آرمان از نیل تا فرات را به سرانجام مقصود برساند و هزینه های هنگفتی هم در این زمینه داشته اما امروز دستش خالی است.

وی با اشاره به شکست های متعدد آمریکا و اسرائیل در منطقه، گفت: امروز یمن با دست خالی مقابل عربستانی ایستاده که مورد حمایت آمریکاست. اقدامات آن ها در منطقه باعث شد که سفره ای پهن کنند اما نیروهای مقاومت بر سر آن سفره نشستند.

کرمی راد در پایان خاطرنشان کرد: امروز دیگر چنین شرایطی وجود ندارد و امکان ندارد برخی از کشورهای زیر یوق آمریکا و اسرائیل بروند و اتحاد ناهمگون و ارتباط با رژیم صهیونیستی داشته باشند. افکار عمومی ملت و کشورها اجازه این اقدامات را نخواهد داد. طرح «معامله قرن» از جمله اقدامات از پیش شکست خورده است.

https://shoma-weekly.ir/BOFFni