بین الملل

شکست سوریه یعنی تسلط اسرائیل بر تمام منطقه

همزمان با سیزدهمین سالروز خروج مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و عید «مقاومت و آزادسازی»، سیدحسن نصرالله روز شنبه در میان جمعی از طرفداران حزب الله در شهر مشغره، واقع در استان البقاع لبنان سخنرانی کرد.
همزمان با سیزدهمین سالروز خروج مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان و عید «مقاومت و آزادسازی»، سیدحسن نصرالله روز شنبه در میان جمعی از طرفداران حزب الله در شهر مشغره، واقع در استان البقاع لبنان سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، سیدحسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان دراین سخنان که به شکل ویدئو کنفرانس پخش شد، به تحولات داخلی لبنان و منطقه، به ویژه درگیری ها در سوریه پرداخت. سیدحسن نصرالله گفت: مقاومت در غزه باعث شد که اشغالگران اسرائیلی نوار غزه را ترک کنند و مقاومت ملت عراق نیز اشغالگران آمریکایی را از این کشور بیرون راند، سالروز این پیروزیها باید به عنوان عید و روز ملی در میان ملت عراق و فلسطین و تمام ملتهای آزاده جشن گرفته شود.

نصرالله در ادامه اعلام کرد: اکنون ما با خطرات و تهدیدهای زیادی روبهرو هستیم که دو مورد از همه مهم تر و خطرناکتر هستند و آن دو اسرائیل و نیتهای این رژیم است و خطر دوم تحولات و درگیریهای سوریه است که پشت در خانههای ما شعله ور شده است. ما به مسئولیتهایمان در خصوص مقاومت عمل میکنیم و باید اعلام کنم که فشارها و حملات اسرائیل ما را از پای نمینشاند. نیروهای مقاومت از کشورشان دفاع خواهند کرد و همواره سربلند باقی خواهند ماند. باید بگویم وجود دولت بهتر از نبودن آن یا ناآرامی در کشور است و به همین دلیل است که ما لیست نامزدهایمان برای دولت آینده لبنان را ارائه دادیم.

وی ادامه داد: درگیریهای  شمال لبنان باید به هر طریقی متوقف شود. هرکس مخالف دولت سوریه است و کسانی که حامیان نظام کنونی سوریه هستند، اگر میخواهند دست به سلاح ببرند به سوریه بروند و مردم طرابلس را به حال خود بگذارند. باید بر توان ارتش و نیروهای نظامی لبنان تکیه کرد چرا که ارتش لبنان تنها تضمین کننده جلوگیری از گسترش درگیری در لبنان است.

سیدحسن نصرالله در بخش دوم سخنان خود که به تحولات سوریه اختصاص داشت، گفت: ما جرأت سخن گفتن و جرأت عمل کردن داریم و چیزی که بخواهیم میگوییم. پیشتر نیز گفتهایم که دولت سوریه نکات مثبت زیادی دارد و در عین حال از نقاط ضعفی نیز رنج میبرد اما همواره تأکید ما بر این بوده که تنها راه حل و فصل مشکلات و اجرای اصلاحات در سوریه گفتوگو است و نه خشونت و درگیری. ما به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و مخالفان این کشور از همان ابتدا پیشنهاد دادیم تا برای پایان اختلافها و به سرانجام رساندن اصلاحات در سوریه، پای میز مذاکره بنشیند که این پیشنهاد با موافقت اسد و مخالفت اپوزیسیون سوریه روبهرو شد. مخالفان سوری با رد پیشنهاد ما گفتند نظام سوریه ظرف چند ماه سقوط خواهد کرد و گمان میکردند کمکهای آمریکا، ترکیه، اروپا و کشورهای عرب نفتی ظرف چند هفته یا چند ماه به سقوط بشار اسد خواهد انجامید که این خطایی استراتژیک در برآوردهای آنها بود.

https://shoma-weekly.ir/VjMaH5