سیاسی

شکست راهبرد سیاسی و رسانه ای در تطهیر رژیم پهلوی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به جنایت‌ها و خیانت‌های رژیم پهلوی گفت: آگاهی ملت ایران از ظلم، جنایت و خیانت پهلوی پدر و پسر باعث شده تلاش جریان های سیاسی و رسانه ای در تطهیر رژیم پهلوی با شکست روبرو شود.

دکتر اسدالله بادامچیان در مصاحبه با رادیو گفت وگو تصریح کرد: البته در راستای جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، ضرورت دارد جوانان با مطالعه تاریخ بدانند در رژیم گذشته چه اتفاقاتی افتاد.

وی با مقایسه جایگاه ایران و ایرانی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقدامات رضا خان باعث ایجاد نفرت عمومی نسبت به وی شد و غربی ها به همین دلیل نسبت به جایگزینی پسرش اقدام کردند که البته در آن زمان بهانه هایی مرتبط با جنگ جهانی را مطرح کردند تا افکار عمومی را منحرف کنند.

بادامچیان با اشاره به روی کار آمدن رضاخان با کمک انگلیسی ها گفت: در طول دوران ۲۰ ساله حکومت رضا پهلوی، او با اسلام، دین و روحانیت مقابله و یک دیکتاتوری در کشور راه انداخت که کشف حجاب اجباری نمونه بارز آن است. این اقدامات باعث شد یک نفرت در میان مردم نسبت به رضاخان ایجاد شود.

وی با اشاره به روی کار آمدن محمدرضا پهلوی فرزند رضا خان اظهار کرد: پهلوی یک بار به کمک انگلیسی ها روی کار آمد اما پس از روی کار آمدن مصدق از کشور فرار کرد و سپس با کودتای آمریکایی و انگلیسی و همچنین اراذل و اوباش مجددا به سلطنت بازگشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تصریح بر اینکه شاه از زمانی که روی کار آمد دیکتاتوری را پیشه کرد، بیان کرد: ذاتا خود او دیکتاتور بود. یکی از درباریان در خاطرات خود می نویسد هر ۴۵ روز یک بار سفیر آمریکا یک دفترچه به او می داد و طبق آن عمل می کرد. در اواخر حکومت چشم انتظار آمریکا و انگلیس بود و فکر می کرد سفیر این دو کشور او را بر تخت پادشاهی نگه می دارند.

وی درباره رضا پهلوی فرزند محمدرضا پهلوی گفت: فرزند محمدرضا که این روزها جریان های سیاسی و رسانه ای نام او را علم کرده اند، فردی روان پریش و «خل»
https://shoma-weekly.ir/MTqPin