سیاسی

شکست انتخاباتی؛ ثمره تعدد کاندیداهای نیروهای ارزشی

یکی از مراجع تقلید در قم گفت‌: آسیبی که انتخابات ریاست‌جمهوری را تهدید می‌کند اختلاف میان نیروهای ارزشی است‌؛ اگر بنا بر اختلاف و تقسیم آرا باشد مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود.
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: آسیبی که انتخابات ریاستجمهوری را تهدید میکند اختلاف میان نیروهای ارزشی است؛ اگر بنا بر اختلاف و تقسیم آرا باشد مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود.

آیتالله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به انتخابات ریاستجمهوری سال 92 گفت: این دوره از انتخابات تفاوتهایی با دورههای پیشین دارد زیرا دشمنان به طمع ایجاد اختلاف امید زیادی به آن بستهاند و از هماکنون به دنبال انتخاب عوامل خود به منظور ایجاد آشوب در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد عنوان داشت: هوش جمعی ملت ایران برتری زیادی به ما داده و از همین طریق میتوان کسی را انتخاب کرد که مشکلات را حل کند و در عین حال دشمنان نیز به اهداف خود دست نیابند. استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: آسیب دیگری که انتخابات ریاستجمهوری را تهدید میکند اختلاف میان نیروهای ارزشی است زیرا مشاهده میشود افرادی از هماکنون دفاتر انتخاباتی خود را گشودهاند؛ اگر بنا بر اختلاف و تقسیم آراء به این ترتیب باشد مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود زیرا تصمیم آنها تمرکز بر روی یک کاندیداست.

وی با اشاره بهوجود این آسیب در زمان انتخابات مجلس افزود: این مسئله در آن زمان حل شد و گذشت؛ امروز برادران باید مسئولیت الهی خود را درک کنند زیرا تقسیم آراء پیروزی مخالفان را در پی دارد و آنگاه کسانی که ایجاد اختلاف کردهاند در این دنیا و آخرت باید جوابگو باشند زیرا هرکس بیش از آنکه به فکر خود باشد باید مصالح اسلام و جامعه را در نظر بگیرد.

آیتالله العظمی مکارم شیرازی ضمن انتقاد از ادعاهای مطرح شده در شرایط کنونی بیان داشت: کار خداپسندانه این است که همه دور هم جمع شوند و با اتحاد میان خود زمام کشور و نظام را در اختیار داشته باشند و برای حل مشکلات نیز کسی را انتخاب کنند که قدرت این کار را داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عقل و شرع اجازه اختلاف را به انسان نمیدهند گفت: در این زمینه احساس خطر میکنم به همین دلیل باز هم تذکراتی را خواهم داد؛ امیدوارم صدای من به گوش کسانی که باید این سخنان را درک کنند برسد؛ یک نفر میتواند رئیسجمهور باشد و دیگران با اجتماع دور او در قدرت سهیم شوند و این کاری است که در کشورهای مختلف صورت گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/veav24