سیاسی

شوک امریکا برای احیای جنازه اسرائیل زمینه ساز سرنگونی غاصبان قدس می شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل مغایرت دارد و اقدامی تحریک آمیز است، خود به خود بستر انتفاضه دیگری را فراهم می کند که نتیجه آن سرنگونی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله قدس در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: یکی از توطئه های چند سال اخیر استکبار جهانی در رابطه با ایجاد و تضمین امنیت برای اسرائیل، ایجاد اختلاف در بین ملت های اسلامی و مشغول کردن آنها به درگیری بین خودشان با هدف به فراموشی سپردن فلسطین به عنوان مسئله اصلی و تلاش برای آزادی آن است.

وی افزود: امریکا برای تحقق این نقشه، اختلافات فکری و اعتقادی بین شیعه و سنی را که از گذشته وجود داشت و انگلیس به ان دامن می زد، را مورد استفاده قرار داده و تاکنون با تشکیل گروهک های تکفیری القاعده، طالبان و نهایتنا داعش برای ایجاد، تقویت و تعمیق اختلافات و درگیری ها بین مسلمانان تلاش کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این موضوع در خاطرات کلینتون هم آمده که با تشکیل داعش و حمایت های تجهیزاتی و مالی و با کمک عوامل منطقه ای آمریکا مثل عربستان و قطر توانستند این گروه را به جان مسلمانان منطقه بیندازند وبیش از6 سال ضمن کشتار مردم و تخریب شهرها و درگیرکردن نیروهای نظامی دولت های عراق، لبنان و سوریه با این گروه تروریستی، به ایجاد اختلاف و چند دستگی بین مسلمانان بپردازند و اجازه ندهند وحدت مسلمانان در برابر اسرائیل شکل بگیرد.

ترقی بیان کرد: اما با همت امت اسلامی و مراجع و نیروهای مقاومت، این توطئه خنثی شد و تمام جهان شاهد این موضوع بودند.

وی تصریح کرد: همچنین در این خصوص جامعه اهل سنت بیشترین تلفات را دادند و این مسئله سبب شد تا برای اهل سنت کشورهای مختلف اثبات شود که داعش یک جریان صهیونیستی و آمریکایی است و حامی اهل سنت نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: اکنون که توطئه ایجاد شکاف بین اهل سنت و تشیع خنثی شد، زمینه وحدت شیعه و سنی علیه داعش، آمریکا و صهیونیسم افزایش پیدا کرده و محور قرار گرفتن فلسطین مورد تاکید مقام معظم رهبری و شعار ملت ایران است.

ترقی با اشاره به اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا اظهارکرد: یکی از پروژه های قبلی آمریکا این بود که بتواند زمینه رسمیت دادن به رژیم صهیونیستی را در سایه ایجاد اختلاف بین مسلمانان و درگیری انها پدید بیاورد که این اقدام عجولانه و ناپخته ترامپ هدف آمریکا از دنبال کردن این نوع جنگ های نیابتی در منطقه را افشا کرد.

وی بیان کرد: اگر چه امریکا با این اقدام به دنبال این است که جنازه زخمی اسرائیل را احیا کند و با متصل کردن قدس به اسرائیل زمینه جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطین را فراهم کند، اما چون این موضوع با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل مغایرت دارد و اقدامی تحریک آمیز است، خود به خود بستر انتفاضه دیگری را فراهم می کند که نتیجه آن سرنگونی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از شکست داعش مسئله قدس مورد توجه همه قرار گرفته است افزود: پس از اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، همه اظهار مخالفت کردند و در کشورهای اسلامی موجی از تنفر علیه آمریکا و صهیونیست پدید آمده است.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد که این تلاش امریکا نتیجه عکس داده و ضمن اینکه به تبدیل شدن فلسطین به مسئله اول مسلمانان کمک کرد ولی بزودی جهان اسلام و شیعه و سنی علیه امریکا بسیج خواهند شد و تلاش هایشان را تبدیل به یک وحدت و فرصت برای نجات فلسطین قرار خواهند داد.

https://shoma-weekly.ir/ZiAY5C