بین الملل

شورش جهانی علیه پادشاهی دلار عیال‌وارترین بازیکن تاریخ فوتبال تشدید بحران انرژی با تصمیم اروپایی‌ها برچیده شدن دیوار ترامپ

شورش جهانی علیه پادشاهی دلار
تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت: برخی از اقتصادهای بزرگ دنیا که از قدرت دلار و کاربرد آن به‌عنوان سلاح خسته شده‌اند، به‌دنبال راه‌هایی برای دور شدن از ارز آمریکا هستند. کشورهای کوچک‌تر از جمله برخی کشورهای آسیایی هم تلاش می‌کنند از دلار فاصله بگیرند. شرکت‌های سراسر دنیا بخش قابل‌توجهی از بدهی خود را با ارزهای داخلی می‌فروشند تا مانع قدرت گرفتن بیشتر دلار شوند. در واقع همه به دنبال جایگزینی برای دلار هستند گویی که شورشی علیه پادشاهی پول ملی آمریکا در دنیا به راه افتاده است.

عیال‌وارترین بازیکن تاریخ فوتبال

پس از بازی فرانسه و آرژانتین و خوشحالی خانواده مسی با جام قهرمانی برخی رسانه‌ها نوشتند: مسی از عیال‌وارترین بازیکنان تاریخ فوتباله، این همه توفیقات در زندگی ورزشی، با این همه بچه واقعا کار شگفت‌انگیزیه. کاپیتان مسی اینگونه از خانواده‌اش در زمین فوتبال تشکر کرد تا نشان دهد که آنچه سلبریتی‌ها و فرهنگ غرب درباره تضاد پیشرفت و فرزندآوری می‌گویند صرفا یک دروغ بزرگ است.

تشدید بحران انرژی با تصمیم اروپایی‌ها

بلومبرگ پیش‌بینی کرد که طرح اتحادیه اروپا برای تعیین سقف بر بهای گاز طبیعی روسیه موجب شدیدتر و وخیم‌تر شدن بحران انرژی هم زمان با آغاز دوره سرما و یخبندان در این قاره شود. بلومبرگ افزود که تعیین سقف برای بهای گاز بدن در نظر گرفتن محدودیت برای تقاضا، خطر کمبود در عرضه را به علت تحریک به افزایش مصرف، ایجاد می‌کند.

برچیده شدن دیوار ترامپ

دیوار مرزی ۴۵ کیلومتری ایالت آریزونا آمریکا با کشور مکزیک که با بودجه ۸۰ میلیون دلار احداث شده بود، برچیده می‌شود. فرماندار آریزونا پس از چندماه کش و قوس بالاخره در مقابل شکایت یک گروه حامی حفظ محیط زیست در دادگاه فدرال فونیکس محکوم شد و پذیرفت که این دیوار دو طبقه را که با پول مالیات‌دهندگان ساخته شده بود، تخریب کند.


فرضیه‌ای که باطل شد

توکیو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور دفاعی خواهد کرد. این به آن معنا است که حدود یک‌ درصد بیشتر از بودجه دفاعی فعلی صرف امور نظامی خواهد شد و هزینه سالانه دفاعی ژاپن معادل حدود ۸۰ میلیارد دلار خواهد شد. ژاپن در این چارچوب قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به‌ دست آورد. ژاپن، چین را بزرگ‌ترین چالش امنیتی خود نامیده و بزرگ‌ترین طرح نظامی‌اش از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کرده است. به نظر می‌رسد ژاپن به‌ دنبال سیاست بازدارندگی است.

پیامک اشتباهی یا..؟

ارتش رژیم صهیونیستی در ساعت یک بامداد روز گذشته ده‌ها هزار نظامی ذخیره خود را از طریق تماس تلفنی و پیام کوتاه فراخواند. ارتش این رژیم می‌گوید این پیامک‌ها به‌ اشتباه ارسال شده‌اند. هنوز مشخص نیست این اتفاق به دلیل اختلال در سامانه رخ داده یا هک‌ و حمله سایبری.


ناموس این روزهای اروپا

فرانسه که خود را مهد آزادی‌بیان می‌داند، ادریسا گانا هافبک تیم پاری سن ژرمن را به خاطر «امتناع از همراهی با ابتکاری در حمایت از همجنس‌گرایان» به کمیته انضباطی فراخوانده است. آزادی‌بیان در اروپا چیزی شبیه این است. احضار شدن به کمیته‌های بازجویی برای ممانعت از همراهی با زشت‌ترین فرهنگ‌ها و سیاست‌های به شدت تبلیغ شونده در اروپا. همجنس‌بازی به ناموس اروپا تبدیل شده‌ و هر کس علیه این سنگر بایستد یا کوچک‌ترین مخالفتی بکند یا حتی از همراهی با آن امتناع کند به جوخه‌های ترور شخصیتی، دادگاه‌های تفتیش عقاید و میزهای بازجویی سپرده می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/k2KmSS