سیاسی

شهید شیخ فضل الله نوری یک تنه مقابل تحریف انگلیسی ایستاد/ مظلومیت شیخ شهید فضل الله نوری هنوز ادامه دارد

احمد کریمی اصفهانی گفت: شهید شیخ فضل ا... نوری یک تنه در برابر استبداد شاه و نیرنگ انگلیس در تحریف جریان تاریخ مشروطیت ایستاد و جان خود را فدا کرد.
احمد کریمی اصفهانی طی گفتگویی به مناسبت سالروز شهادت شیخ فض ا... نوری گفت: شهید شیخ فضل ا... نوری یک تنه در برابر استبداد شاه و نیرنگ انگلیس در تحریف جریان تاریخ مشروطیت ایستاد و جان خود را فدا کرد.

به گزارش روابط عمومی جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار ، وی گفت: جریان فاسد غرب زده با دسیسه های دولت انگلیس ، جریان اصیل مشروطیت را منحرف کردند و از جعبه جادویی مشروطه انگلیسی ، رضاخان قلدر را با ترور رهبران مشروطه بیرون آوردند.

وی افزود:شهید شیخ فضل ا... نوری پرچم دار مشروطه مشروعه بود و اجازه نداد اجانب با تحریف انقلاب مشروطه ، به مقاصد شوم خود برسند. شهید شیخ فضل ا... نوری بدون شک یک قهرمان ملی است و فداکاریهای او در تاریخ معاصر فراموش نمی شود.

وی در ادامه گفت: جلال آل احمد اولین کسی بود که با شجاعت از مظلومیت شیخ فضل ا... نوری دفاع کرد و نعش او بردار را به علامت استیلای غربزدگی در ایران یکصد سال پیش ، اعلام کرد.

وی گفت: متاسفانه مظلومیت شیخ شهید فضل ا... نوری هنوز ادامه دارد . منزل وی در محله سنگلج تهران ، پشت شهرداری تهران رو به ویرانی است . منزلی که محل گردهمایی اصیل ترین و پاکترین نیروهای مشروطه خواه بود.

دبیر کل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار در ادامه گفت: جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار از مدتها پیش پیگیر کار ثبت ملی خانه شهید شیخ فضل ا... نوری از طریق مراجع قانونی بود .متاسفانه هنوز این کار به نتیجه نرسیده است. اخیرا نامه ای به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نیز شهردار محترم تهران و رئیس شورای شهر تهران ارسال گردیده ، اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم. امیدواریم آنها خود را پاسخگو بدانند.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیریهای صورت گرفته کار به نتیجه ای برسد و در ادامه تاکید کرد: امیدوارم جناب حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ، رئیس محترم کمیسیون فرهنگی مجلس با پیگیری ثبت ملی خانه شیخ فضل ا... نوری و احیاء و مرمت آن ، غبار مظلومیت را از چهره منور تاریخ مشروطه یعنی شهید شیخ فضل ا... نوری بزداید.


https://shoma-weekly.ir/eAZLKz