سیاسی

شهید بهشتی ،پایه گذار تحزب اسلامی والگوی یک عنصر تشکیلاتی بود

ائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شهید بهشتی بنیانگذار تحزب اسلامی بود که آن را معبد می دانست و الزامات معبد بودن حزب را، نظم و عدم غیبت در جلسات، تقوای جمعی، توجه به مبانی اعتقادی و معنوی ولایت و رعایت اخلاق تشکیلاتی ، دعوت به خدا به جای دعوت به خود برای همه می دانست.
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در دفتر حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم حمید رضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وقایع تیرماه سال 60 گفت: باید شکر گزار خداوند به جهت حفظ آیه الله خامنه ای از سوء قصد گروهک فرقان به عنوان ذخیره الهی برای بعد از امام خمینی (ره) باشیم که توانست انقلاب اسلامی را در سخت ترین شرایط و پر توطئه ترین زمان به بهترین وجه سکانداری کند.

وی در ادامه اظهار داشت: فاجعه هفتم تیر اگر در هر انقلاب نوپای دیگری رخ می داد موجب شکست انقلاب می شد ولی به برکت وجود امام خمینی(ره) به عنوان امام امت و ولی فقیه، کوچکترین لرزه ای بر اندام انقلاب نیافتاد .

وی با بیان اینکه اگر چه جبران ازدست دادن آن سرمایه های انسانی دیگر میسر نشد تاکید کرد: ولی مدیریت امام انقلاب را پیش برد .

ترقی که از اعضای اولیه حزب جمهوری اسلامی مشهد بود و در سالهای 60 تا 63 قائم مقامی حزب جمهوری اسلامی مشهد را بر عهده داشت در ادامه به بیان برخی ویژگیهای شخصیتی شهید آیت الله دکتر بهشتی پرداخت.

وی گفت: شهید بهشتی شخصیتی خود ساخته به لحاظ فکری و عملی بود که کمتر می توان مثلی برای او یافت .

وی ادامه داد: شهید بهشتی عنصری اسلام شناس، دشمن شناس، تکلیف شناس، منظم، مدیر، قاطع، اهل مشورت، تحمل کننده نظر مخالفین، دارای جاذبه بالا و دافعه کم، ولایت پذیر و اخلاق مداربود.

ترقی با بیان خاطراتی از کلاسهای تبیین مواضع حزب توسط شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی بنیانگذار تحزب اسلامی بود که آن را معبد می دانست و الزامات معبد بودن حزب را، نظم و عدم غیبت در جلسات، تقوای جمعی، توجه به مبانی اعتقادی و معنوی ولایت و رعایت اخلاق تشکیلاتی ، دعوت به خدا به جای دعوت به خود برای همه می دانست.

ترقی در ادامه با ا شاره به نقش شهید بهشتی در اداره جلسات تدوین قانون اساسی گفت: اگر ایشان نبود معلوم نبود که چنین قانون اساسی مترقی ای به تصویب برسد .

ترقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعد از چهل سال امروز به برکت یکپارچگی قوا ما شاهد تکرار نشست مشترک عناصر سه قوه زیر یک سقف برای هم افزایی در مسیر حل مشکلات کشور و حکمرانی مطلوب هستیم .

وی که دبیری حزب موتلفه اسلامی استان خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد در ادامه خطر نفوذ دشمنان و منافقین در سیستم اجرایی را خطری همیشگی برای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: با پیچیده شدن روشهای جاسوسی و نفوذ باید همیشه مراقب بوقلمون صفتانی که در هر دولت رنگ عوض می کنند و بر مسند قدرت می نشینند بود.

ترقی دلیل مظلومیت شهید بهشتی را جهل وحسادت دوستان و شناخت دقیق دشمن از توانمندیها و ظرفیت بالای شهید بهشتی دانست و از اینکه حوزه نتوانسته هنوز مثل اورا تربیت کند اظهار تاسف کرد .

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت ؛ شهید بهشتی در موتلفه حضوری ارزشمند و تعیین کننده داشت و باید دیدگاههای تشکیلاتی وی سرلوحه اعضا و سردمداران موتلفه باشد.

https://shoma-weekly.ir/N6sah5