سیاسی

شهدا موتلفه از مدافعان و حافظان هویت اصیل اسلامی بودند

بادامچیان با بیان اینکه شهدای موتلفه اسلامی مدافعان اسلام و مرجعیت بودند، گفت: شهدای موتلفه اسلامی چراغ الهی بودند.

یادواره شهیدای حزب موتلفه اسلامی صبح پنج شنبه (۲۶ خرداد ۱۴۰۱) با حضور «اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، آیت الله «علی خاتمی»نماینده ولی فقیه در استان زنجان و برخی مسئولان استانی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در حاشیه ی سفر یک روزه خود به زنجان ابتدا در فرهنگسرای امام خمینی به سخنرانی پرداخت، سپس در در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تعدادی از سوالات آنها پاسخ گفت، همچنین به صورت جداگانه با نماینده ولی فقیه در استان زنجان و استاندار زنجان دیدار و گفتگو کرد. آنچه در ادامه می خوانیم گزارشی از این سفر یک روزه است

نقش شهدای موتلفه در آگاه سازی مردم

اسدالله بادمچیان در یادواره شهدای موتلفه اسلامی گفت:در پی اعتراض حضرت امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۲۱ مهر ۴۳ در مجلس که اعتراضات مردمی و بسیاری از دیگر روحانیون معروف را به همراه داشت، ایشان به ترکیه و سپس نجف، تبعید شدند و یاران مؤتلفه، پس از کسب اجازه از شورای روحانیت مراجع برای اقدام به اجرای حکم شرع، تصمیم به ترور انقلابی حسنعلی منصور نخست‌وزیر سر سپرده شاه مخلوع گرفتند که برای تصویب و اجرای قانون کاپیتولاسیون تلاش زیادی از خود نشان داده بود.

وی با نکوداشت یاد و خاطره شهدای موتلفه اسلامی، بیان کرد: در ارتباط با ترور منصور در سال ۴۴ چهار نفر از اعضای موتلفه اعدام شدند و شش نفر دیگر به زندان ابد محکوم شدند اما همه این اقدامات منجر به پیروزی انقلاب و برگزار نشدن لایحه کاپیتولاسیون شد.

وی با اشاره به چهار سال مبارزه از سال ۴۱ تا ۴۴ با حمایت مردم، روحانیت و موتلفه اسلامی، گفت: شهدای موتلفه اسلامی نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم داشتند ترور منصور، نخست‌وزیر وقت به نوعی اجرای حکم قانونی و الهی بود.

دولت در زمینه ی اقتصادی دست به کارهای بزرگی زده است

دبیرکل مؤتلفه اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم با یک برنامه جدید وارد صحنه شده است، گفت: این دولت مورد اعتماد ملت است و همه قبول دارند که آقای رییسی فردی دلسوز، پاک، سالم و پرکار است.

بادامچیان افزود: تنها موردی که مردم انتطار دارند دولت کار جدی انجام دهد، مساله گرانی ها و مشکلات تامین هزینه های زندگی در بخش کم درآمد مردم است

وی با اشاره به اینکه با مروری به کارنامه دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن، متوجه می‌شویم که هیئت دولت همه تلاش خود را به کار گرفته است تا در حوزه‌های مختلف کارهای ارزشمندی انجام دهد، تصریح کرد: بدون شک بسیار از کارهایی که دولت انقلابی تا به امروز انجام داده، در شرایطی محقق شده است که بیشترین فشار از سوی غربی‌ها متوجه کشور بود.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه علی‌رغم اقدامات شایانی که در طول این مدت انجام شده است اما مردم کماکان مطالبه‌گر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود یعنی رفع مشکلات معیشتی هستند، ادامه داد: معتقدیم دولت در این خصوص بیکار ننشسته و دست به کارهای بزرگی زده است اما اگر در پاره‌ای مواقع شاهد کاستی‌هایی در انجام امور هستیم، این موضوع به ناکارآمد بودن برخی از نیروها باز می‌گردد.

وزریر صمت هم استعفا دهد

وی همچنین به استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی افرادی که دولت انتخاب کرده، در مسایل اقتصادی افراد نابلدی بودند، همین وزیر تعاون کار با اینکه حسن نیت داشت، کار خوبی کرد که استعفا داد.

وی ادامه داد: در وزارت صمت هم مسائل مربوط به معادن، بازرگانی، گرانی ها و تعادل قیمت ها حل نشده است.این بدان معنی است که در این وزارتخانه نیز باید به احتمال زیاد شاهد استعفای وزیر مربوطه باشیم؛ چرا که مشکلات مردم در زمینه تعادل‌بخشی قیمت‌ها و سایر موارد در این خصوص هنوز پا بر جا است.

موتلفه سهم خواه و طلبکار دولت نیست

بادامچیان با بیان اینکه دولت رییسی، دولت حزبی نیست، گفت: از اعضای موتلفه کسی در این دولت حضور ندارد ولی با توجه به اعتمادی که داریم، همه نوع حمایت ها از آقای رییسی داریم ولی هیچگاه سهم خواه و طلبکار نبوده ایم.

وی با بیان اینکه از جراحی اقتصادی دولت هم حمایت می کنیم، گفت: برخی گرانی ها در کشور بلاجهت است.

بادامچیان با بیان اینکه موتلفه به عنوان حزب نظام نه یک باند و گروه خاص، برای کمک به همه دولت ها اعلام آمادگی کرده است، اظهار داشت: این حزب یک ظرفیت گسترده است، ما در ۳۱ استان کشور دفتر داریم و اعضای موتلفه، پاک و سلامت در خط مردم و انقلاب و اسلام هستند، شما در اختلاس ها یک نفر نمی توانید از موتلفه پیدا کنید.
بادامچیان یا تاکید بر اینکه حزب موتلفه اسلامی تمام‌قد از دولت سیزدهم حمایت کرده اما این بدان معنی نیست که تذکرات لازم را در برخی امور به دولت ندهیم، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باعث شده است به دولت سیزدهم امیدوار باشیم، موضوع تلاش برای توسعه متوازن است، هر چند در این زمینه باید کارهای زیادی انجام شود اما معتقدیم تا به امروز نیز کارهای خوبی انجام شده است.

اعتماد عمومی خدشه دار نشود

وی گفت: یکی از موضوعات مهم جامعه، اعتماد عمومی است که به هیچ وجه نباید خدشه‌دار شود. نباید فراموش کنیم که وجود همین اعتماد عمومی در جامعه نسبت نظام بوده است که باعث شده تا مردم شرایط موجود را درک کرده و دولت را همراهی کنند، هر چند این اعتماد باید منجر به رفع مشکلات مردم به ویژه قشر کم‌درآمد شود.

بادامچیان با ابراز تاسف از خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی در دولت‌های نهم تا دوازدهم، افزود: احمدی‌نژاد و روحانی به گونه‌ای عمل کردند که شاهد از دست دادن اعتماد عمومی در جامعه بودیم، بنابراین اگر قرار باشد این روند تداوم داشته باشد، دولت‌مردان باید بدانند که مردم در این خصوص و در رابطه با کم‌کاری‌ها با کسی عهد اخوت نبسته‌اند.

برای اداره کشور نیازی به برجام نداریم

دبیرکل موتلفه اسلامی با بیان اینکه خود مذاکره اصالت ندارد، بلکه این نتیجه مذاکره است که مهم است، گفت: برجام نقاط مثبت و منفی داشته، تحریم ها مزاحمت ایجاد می کند نه براندازی.

بادامچیان افزود: ما برای اداره کشور نیازی به برجام نداریم، البته نمی خواهیم تحریم ها هم باقی بماند.

وی با بیان اینکه دولت در مذاکرات با اقتدار و محکم ظاهر شده است، اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد چیزی را تحمیل کند و ما روحیه وادادگی داشته باشیم، با این به شدت مخالفیم. اما اگر در مذاکرات مصالح و منافع ملت ایران تامین شود، این کاملا صحیح است.
شورای مرکزی حزب موتلفه ترکیبی از چرخش یک نسل است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی سپس به دیدار آیت الله «علی خاتمی»نماینده ولی فقیه در استان زنجان رفت، بادامچیان در این دیدار با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد از اعضای حزب مؤتلفه جوان و زیر ۴۰ سال هستند گفت: شورای مرکزی حزب که ۳۵ عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل ترکیبی از چهار نسل و یا همان یک چرخه نسل است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم در این دیدار با تاکید بر لزوم تشریح وضعیت ایران برای جوانان گفت: باید متوجه بود که افراد زیادی تحلیلی از وضعیت نداشته و ندارند بنابراین باید برای شفافیت اقدام کرد.

در این دیدار رضا رحیم‌پور دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان نیز حضور داشت.


حمایت از دولت، بدون سهم خواهی وظیفه است

اسدالله بادامچیان در دیدار با استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تحزب در اسلام مسبوق به سابقه است، افزود: منتهی افراد در این فعالیت‌ها باید مواظبت داشته باشد که عضو چه حزبی می‌شوند.

وی ادامه داد: هرچند مبنای فعالیت احزاب به غرب نسبت داده شده است ولی در قرآن ما عنوان حزب ۲۲ بار تکرار شده است.

بادامچیان با تاکید برای اینکه وظیفه هر مسلمان تقویت احزاب اسلامی است، ادامه داد: یادمان باشد با توجه به اینکه فعالیت در احزاب سابقه اسلامی دارند نمیدانم چرا بعضی از افراد می‌گویند عضو هیچ حزبی نیستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دو حزب موتلفه و حزب الله لبنان به دستور امام راحل تشکیل شده است، گفت: بعد از تحولات سال‌های نخست پیروزی انقلاب برای فعالیت حزب از امام کسب تکلیف کردیم که ایشان هم موافقت کردند.

بادامچیان با تاکید بر اینکه حزب موتلفه همواره در خط ولایت بوده است، ادامه داد: این حزب طی ۶۰ سال گذشته هیچ انحرافی نداشته و در فسادهای احتمالی نیز دخیل نبوده است.

وی به فعالیت حزب موتلفه در ۳۱ استان اشاره کرد و گفت: فعالان حزب موتلفه افراد برجسته جامعه خود هستند که با سلامت و پاک دستی فعالیت می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر حمایت از دولت رئیسی بدون سهم خواهی ادامه داد: حمایت و همراهی دولت رئیسی را وظیفه خود می‌دانیم.

حزب موتلفه همواره مردمی بوده است

شایان ذکر است، بادامچیان دیداری هم با اعضای شورای مرکزی حزب داشت که در این دیدار با بیان اینکه شاخه زنجان حزب از شاخه‌های فعال و مهم محسوب می‌شود، افزود: دفتر استان حزب اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

دبیرکل حزب موتلفه با تأکید بر اینکه این حزب از آغاز تاسیس همواره مردمی بوده است، ادامه داد: اگر در کنار مردم باشیم و مردم احساس صداقت از عملکردها را داشته باشند در کنار مسؤولان ایستاده و از آن‌ها حمایت خواهند کرد.

وی با تاکید بر دائمی بودن تهدید از طرف دشمن گفت: راه‌کار رفع تهدید دشمن، همراهی مردم است.

بادامچیان و هیأت همراه در مزار شهدا هم حضور یافته و با اهدای گل به این شهدا ادای احترام کردند، این هیأت در مزار شهید مدافع حرم شهید خیرالله صمدی هم حضور یافتند.

https://shoma-weekly.ir/ebt03V