سیاسی

شهدای موتلفه برای تحقق حکومت اسلامی این راه را برگزیدند

شهدای موتلفه اسلامی برای تحقق حکومت اسلامی این راه را انتخاب کرده‌اند و حزب موتلفه اسلامی از سال 1342 به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بود
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بزرگداشت پنجاه و یکمین سالگرد طلایه داران آفتاب، منادیان عزت و استقلال با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی تنها حزبی است که با دستور و تصمیم مستقیم امام در منزل ایشان شکل گرفت اظهار داشت: در جلسه ای که با سید حسن نصرالله بودیم ایشان این را گفت که در کره زمین دو حزب استثنایی وجود دارد که یکی از آنها حزب الله است و دیگری حزب موتلفه اسلامی است و این مسئله به این معناست که هر دوی این حزب به دستور امام (ره) شکل گرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اساسنامه موتلفه با نظر مستقیم شهید بهشتی تدوین شد.

وی افزود: شهدای موتلفه اسلامی برای تحقق حکومت اسلامی این راه را انتخاب کرده‌اند و حزب موتلفه اسلامی از سال 1342 به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بود.

حبیبی ادامه داد: اگر کسی شرایط آن زمان را درک نکند نمی‌تواند در یک اقدام انقلابی این شهید را متوجه شود.

وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون و احیای توحش به آمریکاییان حاضر در ایران در دوران ستم شاهی اظهار داشت: انقلابی بودن اگر در چارچوب تدین شکل بگیرد معنا دارد و از این رو این اقدام شهدای موتلفه و ترور حسنعلی منصور پس از جلسه‌ای 18 ساعته انجام شد. حزب موتلفه اسلامی برای اصل مبارزه مسلحانه خود در دوران ستم‌شاهی از امام خمینی(ره) اجازه گرفت. حسنعلی منصور خائن، نخست وزیر شاه لایحه مصونیت قضایی آمریکایی ها را به مجلس برد و به تصویب رساند. طبق این لایحه آمریکایی ها در ایران غارت میکردند و رژیم شاه به آنها حق توحش می داد. یعنی آمریکایی ها می گفتند ما از دنیای متمدن آمدیم در جمع یک مردم وحشی و باید حق توحش بگیریم. در این مقطع شهید مطهری خطاب به اعضای موتلفه گفتند با اعلامیه کاری نمی شود و باید چند نفر از سران رژیم به خاک افکنده شوند تا جو رعب کشور شکسته شود. شورای مرکزی موتلفه بعد از یک جلسه ١٨ ساعته تصمیم گرفتند دست به اسلحه ببرند.

حبیبی افزود: حضرت امام(ره) در آن مقطع تبعید بودند و اعضای شورای مرکزی موتلفه تصمیم گرفتند مجوز شرعی برای این اعدام انقلابی بگیرند. برای همین به مشهد نزد آیت الله میلانی رفتند و ایشان این مجوز را دادند و بعد از‌ آن حزب موتلفه اسلامی دست به اسلحه برد و در اول بهمن سال 43 حسن علی منصور اعدام انقلابی شد.

حبیبی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی یکی از خصوصیات بارزش ثبات قدم آن است اظهار داشت: این مسئله مورد تشویق همه است که موتلفه 53 سال است که یک مسیر را ادامه می‌دهد و دلیل آن متقن بودن پایه‌های فکری این حزب است.

حبیبی در پایان با تاکید بر اینکه رنگ در حزب موتلفه دینی است و لاغیر خاطرنشان کرد: بنده با ایمان خاطر عرض می‌کنم با عنایات الهی و به دلیل متقن بودن پایه‌های فکری موتلفه، این تشکل جز ادامه راه شهدا به موضوع دیگری فکر نمی‌کند. آنچه مدنظر سران موتلفه اسلامی است این است که دین و اطاعت از مرجع و ولی فقیه را به عنوان اعتقادات اساسی خود حفظ کند و در راه شهدا ثبات قدم داشته باشد.

حبیبی ثبات قدم را مهمترین و اصلی‌ترین خصوصیات حزب موتلفه عنوان کرد و گفت: رنگ در حزب موتلفه رنگ دینی است، ما نیز همچون احزاب مختلف علاقه داریم در صحنه سیاسی و مجلس شرکت کنیم اما اطاعت از ولی فقیه، دین و مرجعیت را به عنوان اساسی‌ترین اصل خود حفظ خواهیم کرد و امیدواریم به جز حرکت در مسیر شهدا به چپ و راست منحرف نشویم.

https://shoma-weekly.ir/P63FzC