سیاسی

شهدای مؤتلفه در مقابل تصویب قوانین سلطه پذیر ایستادند

علمالهدی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: مراقب باشید، خدای ناکرده اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت فروشان و مردمفروشها نیاید و بعدها نگویند شما هم با تصویب FATF و لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی، دشمن را بر تراکنشهای بانکی این ملت و کشور مسلط کردید. اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید
امام جمعه مشهد در خطبه نماز عید فطر به سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه اشاره کرد و گفت: روزی که امام را به ترکیه تبعید کردند در یک فضای تاریک سراسر اختناق و خفقان، چهار عنصر غیور، دلاور، متعهد و زاهد و مجاهد به عنوان وظیفه دینی و انقلابی خود یک جاسوس ناپاک انگلیسی آمریکایی به نام حسنعلی منصور ملعون را به جهنم فرستادند و به همین دلیل آنان را اعدام کردند.

علمالهدی با اشاره به اینکه مجاهدت شهدای موتلفه دو پرده را برای ما میگشاید، گفت: نخست اینکه، در شرایط حاکمیت مستشاران آمریکایی بر این مملکت و یک نظام دستنشانده مزدور آمریکا و تا بن دندان مسلح، در آن اختناق و خفقان انسانهای غیور، دلاور، انقلابی و از خود گذشته بزرگترین حرکت را انجام دادند بهطوری که اگر آن مزدور ناپاک به درک نرفته بود، مشکلات زیادی در سلطه دشمن بر این مملکت پدید میآمد.

وی همچنین افزود: وقتی این افراد در چنین فضایی غیرتمندانه ازخودگذشتگی کردند، امروزی که ما خوشبختانه به برکت امکانات و اقتدار عظیم این نظام متکی هستیم، چگونه میتوانیم در مقابل دشمن کوتاه بیاییم؟

علم الهدی ادامه داد: پرده دومی که در این قضیه گشوده میشود این بود که این افراد با ترور حسنعلی منصور نقشه شوم آمریکایی انگلیسی که قرار بود هستی ما را ببرند و بر ما مسلط شوند را نقش برآب کردند.

امام جمعه مشهد در ادامه یادآور شد: از دوران قاجار تاکنون قریب به دو قرن سلطه استعمار انگلیس و یک ربع قرن چکمههای جائرانه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی، نتیجه مصوبات مجلس و قرارداد با کنوانسیونهای خارجی و همدست شدن با نقشهها و مقررات دنیای شوم مستکبر استعمارگر بود.

وی در تکمیل این توضیح افزود: قاجار و پهلوی مردم خود را به وسیله مصوبات مجلس شورای ملی و همپیمانی با کنوانسیون‌‌ها و قراردادهای بینالمللی که بوسیله آمریکا و انگلیس دیکته شده بود، فروختند.

علمالهدی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: مراقب باشید، خدای ناکرده اسمتان در تاریخ به دنبال اسم مملکت فروشان و مردمفروشها نیاید و بعدها نگویند شما هم با تصویب FATF و لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی، دشمن را بر تراکنشهای بانکی این ملت و کشور مسلط کردید. اینجا جمهوری اسلامی است و این مردم خون دادند تا شما به مجلس رفتید. آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در خطبه های نماز عید فطر با تکریم شهدای موتلفه اسلامی گفت: این شهدا از ابتدای
شکل گیری انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) بودند و به پیام امام لبیک گفتند و همواره
انسان هایی و
لایی، وارسته، فداکار و شجاع بودند.

همچنین امام جمعه تبریز حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم در خطبه های نماز عیدفطر خود با بزرگداشت حزب موتلفه و شهدای آن را یادآور شد و گفت: شهدای موتلفه نمادهای عزت و اقتدار ملت ایران هستند که از سال ۴۲ در کنار امام راحل و رهبری فعالیت کرده و شهدایی مانند امانی، بخارایی، نیکنژاد، عراقی و لاجوردی تقدیم کردهاند.

ائمه جمعه در استان های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و ... نیز با محورهای مشابهی یاد این شهدا را گرامی داشتند

https://shoma-weekly.ir/8yzHXt