سیاسی

شهدای مؤتلفه الگوی چگونگی کسب بصیرت هستند

در رفتار و سلوک شهید امانی و یارانش بصیرت حاصل از خلوص مشهود است که می تواند الگویی برای چگونگی کسب بصیرت باشد.
صدیقه امانی دختر شهید حاج محمد صادق امانی در مراسم سالروز عملیات بدر (اجرای حکم الهی درباره حسنعلی منصور) در دفتر خواهران حزب مؤتلفه اسلامی استان تهران به بیان فضایل و اخلاقیات این شهید والا مقام پرداخت و گفت: حاصل خاطرات پدرم ،عصاره نقل و قول های دوستان و یاران ایشان است. زیرا در زمان شهادت پدر من کمتر از یک سال داشتم . اما من همواره همانند فردی تشنه که به دنبال آب می گردد، به دنبال افرادی بودم تا خاطرات پدر را نقل کنند و آنها ر ثبت و ضبط کنم و تا آنجایی که می توانم برای دیگران و نزدیکان نقل کنم و تا انشالله عمل هم کنیم .

وی افزود: اما عصاره تمامی این نقل ها، بحث رفتار و سلوک ایشان است که عنصر اصلی آن ایمان است . که در لحظه لحظه از رفتارهای فردی و اجتماعی ایشان نقش بسته است و بحث خدامحوری منعکس بوده است. البته ایشان به رفتار عملی بسیار معتقد بودند به طوری که اگر حدیثی را از بهر بودند، آن حدیث در زندگی ایشان منعکس شده بود. به طور مثال اگر جمع هایی که با دوستان خود داشته اند اگر شخص غریبه ای وارد می شدند نمی توانند که تشخیص دهند که ایشان مسوؤل آن جمع هستند یعنی در جمع حضور فعالی داشتند که در کنار افراد قابل تشخیص نبوده است .

صدیقه امانی در ادامه نقل خاطرات پدر ادامه داد: ایشان در روابط خانوادگی با اینکه کوچکترین فرد خانواده بودند اما نقش محوری در بین فرزندان داشتند. در مباحث سیاسی و مبارزاتی ایشان آنچه چیزی که غالب بود بعد فرهنگی و خدامحوری ایشان بوده است که بحث عمل به تکلیف از ویژگی های اساسی این مبارز انقلابی بوده است .

وی افزود : از آقای پور بختیار یکی از مبارزین انقلابی ، شنیدم که پدرم در جمع هایی که خدمت حضرت امام (ره) حضور پیدا نمی کردند ومعمولا در حاشیه بودند ، وقتی علت را جویا شده بودند و ایشان پاسخ داده بودند که من می ترسم بیش از آنچه که هستم در نظر امام (ره) بیایم؛ و این خضوع و خشوعی بود که در رفتار ایشان زبانزد بوده است.

صدیقه امانی با اشاره به نقش این شهیدان در عملیات بدر اظهار کرد : ایشان در شب عملیات که با دوستان خود جلسه ای را برگزار می کنند و چند نکته را مطرح می کنند که برای من به عنوان فرزند ایشان بسیار حایز اهمیت است . اول آنکه ایشان مطرح می کنند در این کار نباید هیچ نقطه ای مبهمی وجود داشته باشد و باید رعایت ضوابط اسلامی محور ومعین باشد. اخلاص در عمل ما بسیار مهم است ما در اجرای فرمانمرجعیت و امر به معروف اقدام می کنیم که احتمال شهادت بعد از این عملیات برای ما وجود دارد بنابراین خیلی توجه به نیتهایشان در عمل داشته اند که الهی باشد .و حتی برای جلوگیری از تحریف هدفشان قطعنامه ای را می نویسند .

وی افزود: در قرآن آمده است که صاحبان خرد و اندیشه کسانی هستند که حرفها را می شنوند و بهترین آنها عمل می کنند و خداوند آنها را برای امورشان هدایت می کند. با بررسی زندگی تک تک شهدا می بینیم که اینها بیشترین رنگی که داشته اند خدایی بوده است لذا بیشترین هدایت خدا از آنان آنها بوده است که اینها به بصیرت برسند.

صدیقه امانی خاطر نشان کرد : کلمه بصیرت را ما در این زمان بسیار می شنویم که ولی فقیه زمانمان به آن تاکید دارند و مقصود آگاهی و دانایی که با باور و ایمان باشد . آنچه من در رفتار و سلوک شهدای عملیات بدر می بینم ، این است که این افراد با ایمان و باوری که داشتند و عاقبتی در انتظار آنها است، کار را انجام دادم . صدایی از شهید بخارایی و پدرم موجود است، اینان تاکید دارند که ما به زودی به شهادت می رسیم چنانچه که درخواست آنها از خدا غیر ازاین نیست . در واقع کسی که برای خدا کار کند ، خداوند آنها هدایت می کند و نهایتا به آنها بصیرت می دهد که ندای ولی فقیه زمانشان را به موقع لبیک گویند .

وی در پایان افزود: ما و نسل جوان ما با الگوپذیری از این شهدا می توانیم بیابیم که در این مقطع زمانی که مقام معظم رهبری ما را به بصیرت دعوت می کنند ؛ چگونه آن را به دست آوریم . این شهدا در آن زمان نسبت به مقام مرجعیت و ولی فقیه شان بصیرت پیدا کرده بودند . وقتی اما می فرماید کسی که فریاد نزد گناه کبیره کرده است و ... این افراد با بصیرت خود که این ندای امام را درک می کنند ولبیک می گویند . لذا بصیرت افزایی و آگاهی در جهت الهی می توانیم در هر مقطع زمانی به ولی زمانمان لبیک بگوییم .

https://shoma-weekly.ir/nj4Jrj