سیاسی

شهدای اسوه

شهید رجایی قبل از پیروز انقلاب در مبارزه، در موتلفه اسلامی بمانند نام موتلفه‌ای خود، براستی – امیدوار – بود و همه به او امید داشتند.
محمد باقر اسدالهی- شهدای بزرگوار هشتم شهریور حیات و مماتشان پر از برکت شهادت و جهاد است.
شهید رجایی قبل از پیروز انقلاب در مبارزه، در موتلفه اسلامی بمانند نام موتلفه‌ای خود، براستی – امیدوار – بود و همه به او امید داشتند.
در شکنجه‌گاه رژیم آمریکایی شاه، اسطوره‌ای از مقاومت اسلامی بود. نمازشبش، با چشمان اشکبارش و دعای اللهم انا ترغب الیک فی دوله کریمه، خدایی بودنش و شوق دولت کریمه را برای همه تداعی می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب، رفتارش و گفتارش، اسوه شد. مردمی بودنش ساده زیستی، به دور نگه داشتن خانواده و فرزندانش از مسئولیتهای دولتی، تلاش صادقانه علی گونه در سرپرستی آموزش و پرورش، در نمایندگی ملت، در نخست وزیری، در ریاست جمهوری، آنچنان شد که هنوز ملت ما حسرت دولت رجایی گونه واقعی را در دل دارد و در پی رجایی‌گونه زمان در کنار باهنران شایسته شهادت و مقلد ولی امر، و شیفتگان خدمت خدایی برای محرومان و مردم می‌گردد.
این یار بهشتی، در شهادت مظلومانه، باز اسوه شدند و روز شهادت آنان، مبنای هفته دولت شد تا مردم ما دولتها را با رجایی – باهنر بسنجند و ببینند اینان واقعاً رجایی وار در دولت کار کرده‌اند یا رجایی‌نما بوده‌اند، و یا با شعار رجایی، در پی برآورده شدن نفسانیات، مقام طلبی و سلطه باند خویش برآمده‌اند و ادعای رجایی‌گونه را داشته‌اند والا بین آنها و رجایی و باهنر فاصله‌های طولانی است.
الحق برای ملت ما که هر ساله انتخابات دارد، شناخت رجایی‌گونه‌های واقعی، و رأی به آنها، و وقت در شناخت مدعیان رجائی‌نما یک ضرورت است.

***
ارزیابی 7 سال گذشته
 بخوبی برای انتخابات آینده
امسال هفته دولت یک ویژگی جدید دارد و آن این است که دولت فعلی در سال پایانی است و پس از 7 سال می‌شود ملت بخوبی ارزیابی کند که رهاوردها  و دستاوردها چه بوده؟ و برای 4 تا 8 سال آینده چه وظیفه‌ای دارد؟
هفته دولت را تبریک می‌گوییم. انتظار ارزیابی و نقد منصفانه ولی هوشیارانه و مستند را در باره دولت داریم، امیدواریم که ارزش‌های واقعی انقلاب بهترین مبنا و محور برای انتخاب فرد شایسته برای مدیرت 8 سال آینده باشد.


https://shoma-weekly.ir/WNR4kp