سیاسی

شهادت انعامی الهی است که نصیب همگان نمی‌شود

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در گذشته، شهادت را یک انتخاب می‌دانستند اما امروز فهمیده‌ایم آن یک انعام الهی است که نصیب همگان نمی‌شود، بالاترین سعادتی که خداوند به بنده فانی خود می‌دهد، توفیق شهادت است.
دکتر اسدالله بادامچیان در یادواره 2005 شهید اصناف خراسان رضوی به ویژه شهید مدافع حرم، مرتضی عطایی که همزمان با سالگرد شهادت شهید عراقی در مشهد برگزار شد، وی درباره شهیدان مهدی عراقی و فرزندش حسامالدین، افزود: شهید عراقی، برادر و فرزند عزیز امام خمینی(ره) بود و به فرمایش امام(ره) او به منزله ۲۰ مرد بود و برای او کم بود در بستر از دنیا برود.

بادامچیان درباره شهید لاجوردی نیز، گفت: مردی شریف و الهی بود که چیزی برای خود نخواست، در طبقه چهارم خانهای که به همراه برادرانش در جنوب تهران ساخته بودند، زندگی کرد و روزی که مسئولیتش تمام شد، سوار دوچرخه شد تا این فرهنگ را بیاموزد که مسئولیت، ریاست نیست بلکه امانت است.

وی با تکریم هفته دولت و زنده داشتن یاد شهیدان باهنر و رجایی افزود: آن دو بزرگوار، مصداق بارز آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بودند، آنها آرزوی دولت کریمه اسلامی را داشتند و ما امروز حسرت حکومت آنها را داریم که حقیقتاً پایبند اسلام ناب محمدی بودند؛ آنها با عملکرد خود نشان دادند که منصبهای حکومتی، مسند قدرت و ریاست نیست بلکه امانتی گران و خطیر است، بنابراین هرگز چیزی برای خود نخواستند.

همرزم شهدای مؤتلفه اسلامی با یاد کردن از زندگی ساده شهید اندرزگو تصریح کرد: با آن که مبالغ کلانی وجه برای مبارزه و خرید سلاح در دست ایشان بود، سر سفره زن و فرزندانش نان و پنیری بود و قناعت داشتند، آنها الگوهای حقیقی حکومت برای ما هستند.

وی امام خمینی (ره) را بشارتدهنده عشق به شهادت دانست و متذکر شد: با شهادت به زندگی جاویدان میرسیم، همان طور که شهید بهشتی به سفیر انگلستان گفت «عجب! شما ما را از شهادت میترسانید؟ در حالی که شهادت معشوق ماست» و ما نیز باید پیرو همین تفکر باشیم.

https://shoma-weekly.ir/pw2vY5