بین الملل

شناسایی فلسطین از سوی «گوگل»

شرکت گوگل از ابتدای ماه جاری میلادی در موتور جستجوگر خود نام اراضی فلسطین را به فلسطین تغییر داده است. فضای مجازی اختصاصی فلسطین در سایت گوگل به 2 زبان عربی و انگلیسی فراهم است و این در حالی است که صفحات ویژه رژیم صهیونیستی که شامل مناطق تحت اشغال این رژیم است نیز فعال است. به گزارش شما به نقل از مهر فلسطین در نوامبر 2012 با 138 رأی موافق به عنوان کشور ناظر غیر عضو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شناخته شد.

شناسایی فلسطین از سوی شرکت گوگل و مخالفت نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با طرح تبادل اراضی با رژیم صهیونیستی از جمله خبرهای فلسطین به شمار میرود.پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت، شرکت گوگل از ابتدای ماه جاری میلادی در موتور جستجوگر خود نام اراضی فلسطین را به فلسطین تغییر داده است. فضای مجازی اختصاصی فلسطین در سایت گوگل به 2 زبان عربی و انگلیسی فراهم است و این در حالی است که صفحات ویژه رژیم صهیونیستی که شامل مناطق تحت اشغال این رژیم است نیز فعال است. به گزارش شما به نقل از مهر فلسطین در نوامبر 2012 با 138 رأی موافق به عنوان کشور ناظر غیر عضو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شناخته شد.

  خشم صهیونیست ها

اما رژیم صهیونیستی از گوگل درباره تغییر عبارت مناطق فلسطینی به فلسطین توضیح خواست . به گزارش شبکه تلویزیونی اللولو ؛ وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شرکت گوگل درباره تغییر عبارت «مناطق فلسطینی» به «فلسطین» در صفحه رسمی خود توضیح خواست. سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این تغییر پرسش هایی درباره علت و انگیزه های شرکت از ایجاد چنین تغییری و شرکت در مسئله ای که هنوز اختلافات بین المللی درباره آن وجود دارد، ایجاد می کند.از سوی دیگر المنار لبنان به نقل از اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گزارش داد: طرح صلح عربی مبتنی بر مبادله اراضی با اسرائیل به طور رسمی امتیازدهی اعراب به اسرائیلی ها به شمار می رود. وی با بیان این مطلب افزود: این طرح خطرات بسیاری را برای ساکنان اراضی اشغالی 1967 و 1948 و نیز آوارگان فلسطینی به همراه خواهد داشت. هنیه در ادامه گفت که چنین طرح هایی تنها سرقت اراضی فلسطین، توسعه شهرک ها و دیوار حائل و کشتار فلسطینی ها را تشدید خواهد کرد. نخست وزیر دولت منتخب فلسطین پذیرش استراتژی مبتنی بر پایبندی به آرمان های ملی فلسطین و تقویت گزینه مقاومت برای احیای حقوق فلسطینی ها را خواستار شد.

https://shoma-weekly.ir/g8Zi3K