بین الملل

شما در خانه تنها هستید

ستوننویس معروف یک روزنامه آمریکایی در مقالهای تأکید کرد آمریکا دیگر پدربزرگ اسرائیل نیست و رئیس جمهوری این کشور به اندازهای پرمشغله است که تل آویو دیگر نمی تواند برای نجات خود، به آمریکا تکیه کند.
ستوننویس معروف یک روزنامه آمریکایی در مقالهای تأکید کرد آمریکا دیگر پدربزرگ اسرائیل نیست و رئیس جمهوری این کشور به اندازهای پرمشغله است که تل آویو دیگر نمی تواند برای نجات خود، به آمریکا تکیه کند.
«توماس فریدمن» در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: دوستان اسرائیلی از من میپرسند که آیا «باراک اوباما» که برای دومین بار بعنوان رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شده است، از «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر اسرائیل به دلیل رفتارهای او و «شلدون آدلسون» تأمین کننده بیپروای مالی او در حمایت آشکار از «میت رامنی» رقیب جمهوری خواه اوباما، انتقام خواهد گرفت؟ پاسخ ما به اسرائیلیها این است: شما باید خیلی خوش شانس باشید که چنین اتفاقی بیافتد. شما باید خیلی خوششانس باشید که رئیس جمهوری آمریکا احساس می کند، زمان، انرژی و سرمایه سیاسی دارد تا صرف دست و پنجه نرم کردن با نتانیاهو کند و بین فلسطین و اسرائیل صلح برقرار کند. من فکر نمی کنم که این اتفاق به این زودی رخ دهد. اوباما دستورات تهاجمی بسیار زیادی از جانب مردم آمریکا دارد: می بایست بر بیت لحم، پنسیلوانیا و نه بیت لحم، فلسطین متمرکز شود و باید ما را از مرداب (افغانستان) خارج کند نه آنکه به سوی آن (سوریه) بکشاند. نه. دوستان اسرائیلی من، وضع بسیار بدتر از چیزی است که شما فکر می کنید، شما در خانه تنها هستید. در نهایت، ما کارهایی در کشور خود داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم. به زودی از مردم آمریکا خواسته می شود مالیات های بیشتری را پرداخت کنند. این روز به زودی فرامیرسد. این مسئله ما را انزواگرا نمیکند اما احوالات مردم آمریکا را طوری تغییر می دهد که ما درباره مکانهایی که قرار است در آنجا درگیر باشیم، محتاط تر می شویم به این مفهوم که تنها یک تغییر افراطی فلسطینیان یا اسرائیلی ها ما را وادار می کند تا به طور کامل وارد مداخله شویم. بنابراین بهترین توصیه من به اسرائیل این است که بر انتخابات خود که 22 ژانویه است، متمرکز شوند، نه بر انتخابات ما، واقعا ناراحت کننده است که در کشوری با این همه استعدادهای انسانی، محلی که تا این اندازه اسرائیلی در آن حضور دارد، هنوز نمیتوانند در خصوص یک رقم ملی که می تواند علیه نتانیاهو و رقیب آدم کش وی «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل جاری شود، به توافق برسند. روی آمریکا حساب نکنید که شما را به سمت نجات پیش ببرد، باید از خودتان شروع کنید. رئیس جمهور ما مشغله زیادی دارد.

https://shoma-weekly.ir/tiTuKE