سیاسی

شفاف سازی بودجه ای پای پول های کثیف را می برد

حمیدرضا ترقی گفت: این نوع شفاف سازی های بودجه ای کمک خواهد کرد که پای پول های کثیف از عرصه فرهنگ بریده شود.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اعلام جزییات بودجه سازمان سینمایی باید دقیق و بدون ابهام باشد تا بتوان آن را شفاف سازی مالی دانست.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار برنا، با استقبال از از اعلام جزییات بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان سینمایی، گفت: طبیعتا این نوع شفاف سازی می تواند به افزایش اعتماد عمومی کمک کند ولی فکر می کنم بیش از هر جایی دیگر خود دولت است که باید بودجه های شرکت های زیرمجموعه اش را شفاف سازی کند تا مشخص شود چقدر در مسیر کاهش هزینه های دولت بوده اند و چقدر برای دولت هزینه ایجاد کرده اند.

او ادامه داد: اگر دولت در این مسیر قدم بردارد دیگر سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه دولت هم منابع مالی شان را برای مردم شفاف خواهند کرد.

این چهره سیاسی ادامه داد: این نوع شفاف سازی های بودجه ای کمک خواهد کرد که پای پول های کثیف از عرصه فرهنگ بریده شود. البته این نکته مهم است که گزارش بودجه ای مبهم نباشد، مثلا نباید اعلام شود برای فلان اقدام فرهنگی منابع مالی مردمی در نظر گرفته شده است، منظور از این منابع مردمی چیست؟ کدام منابع مردمی قرار است به سینما یا ساخت فلان فیلم کمک کند؟ ماهیت و پشت پرده این کمک مالی مردمی به سینما چیست؟ این سوالات باید روشن پاسخ داده شوند و نباید کلی گویی صورت گیرد.

ترقی گفت: در نهایت اما باید از اعلام برنامه های مالی و بودجه ای نهادها و سازمان ها استقبال کرد و این اقدام سازمان سینمایی اگر دقیق و با رعایت جزییات و اصول درستی باشد حرکتی مفید است و می توان آن را شفاف سازی مالی دانست.

https://shoma-weekly.ir/jCRyKr