سیاسی

شفافیت مالی مسئولان دولتی موجب جلب اعتماد مردم می شود

شفافیت مالی درباره مسئولان امری ضروری است و آن‌ها باید برای جلب اعتماد مردم اموال خود را شفاف سازی کنند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با تاکید براینکه گفتار و رفتار دولت در بخش های مختلف به خصوص مسائل اقتصادی به هم نمی‌خورد،افزود: حافظه مردم از بیان این دروغ ها پاک نمی‌شود.

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به عدم شفافیت مالی دولت و مسئولان دولتی اظهار داشت: شفافیت مالی درباره مسئولان امری ضروری است و آن‌ها باید برای جلب اعتماد مردم اموال خود را شفاف سازی کنند.

وی افزود: کسانی که به‌عنوان امین مردم و نظام در صحنه هستند، باید در تمام امور و به‌خصوص امور مالی خود با مردم شفاف و صادقانه برخورد کنند و گفتار و عملشان باهم یکی باشد، زیرا گاهی آمارهایی که از سوی دولت مطرح می‌شود با عمل آن‌ها یکسان نیست.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: اگر مسئولان داده‌ها و اطلاعاتی را که در اختیار مردم قرار می‌دهند صحیح و صادقانه باشد، آنها خودشان می‌دانند که چگونه رفتار کنند، مانند سال 88 مقام معظم رهبری به‌طور شفاف با مردم صحبت کردند و مطالب مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار دادند و مردم متوجه اصل موضوع شدند که در نهایت خود مردم مدافع نظام و ولایت شدند و حماسه 9 دی را به وجود آوردند، در اینجا هم اگر مسئولان بجای برخوردهای دوگانه، اطلاعات درست و صادقانه‌ای را در اختیار مردم قرار دهند، مردم خودشان می‌دانند که در صحنه‌های مختلفی مانند انتخابات چگونه عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن انتخابات نباید فضا کشور را در زمینه های مختلف به خصوص مسائل اقتصادی غیرواقعی جلوه داد و برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود از اعتماد مردم سواستفاده کرد زیرا حافظه مردم از بیان این دروغ‌ها پاک نمی‌شود.

افتخاری در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که رئیس یک قوه صحبتی را در مورد موضوعی مطرح می‌کند باید در عمل هم به آن پایبند باشد و دولت باید در حال حاضر از طرح مجلس استقبال کند و اگرهم ایرادی در آن می‌بیند آن را به عنوان لایحه تقدیم مجلس کند، نه‌ اینکه کلاً با مصوبه مخالفت کند و اگرهم مشکلی نیست، آن را بپذیرد.

https://shoma-weekly.ir/YYHbVj