سیاسی

شعار «مرگ بر آمریکا» نتیجه 60 سال جنایت آمریکا است

جمهوری اسلامی با هیچ کشوری دشمنی ذاتی ندارد، اما اگر شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد، نتیجه دشمنی و عملکرد بد دولتمردان آمریکایی از کودتای ننگین 28 مرداد تاکنوننسبت بهملت ایران است

حجت‌الاسلام محمد خرسند در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کازرون با گرامیداشت فرا رسیدن 13 آبان‌ماه روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی در سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری دشمنی ذاتی ندارد، اما اگر شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد، نتیجه دشمنی و عملکرد بد دولتمردان آمریکایی از کودتای ننگین 28 مرداد تاکنوننسبت بهملت ایران است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حمایت از رژیم استبدادی پهلوی و سازمان مخوف ساواک، کشتار مردم در 15 خردادماه سال 1342، تحمیل قانون کاپیتولاسیون، تحریک صدام برای حمله به کشور، تبدیل سفارتخانه خود به لانه جاسوسی، حمله نظامی به طبس، حمایت از منافقان و صدها جنایت دیگر را از عملکرد بد دولت آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.

امام جمعه کازرون از فعالیت دستگاه‌هایی که امروزه به دنبال کمرنگ کردن «شعار مرگ بر آمریکا» در کشور هستند، ابراز تأسف کرد و افزود: کشوری که همواره به دنبال تشدید تحریم است و گزینه حمله نظامی را بر روی میز دارد بنابراین کوتاه آمدن در برابر آن به هیچ‌وجه به مصلحت نیست.

خرسند گفت: بعد از مذاکراتی که در هفته‌های اخیر در نیویورک صورت گرفت که به فرموده مقام معظم رهبری برخی اقدامات آن نابه‌جا بود، همچنان شاهد تشدید دشمنی‌های دولت آمریکا هستیم.

امام جمعه کازرون ابراز داشت: خشم ملت ایران علیه دولت آمریکا به خاطر عملکرد بد آنان بوده بنابراین چنانچه آمریکایی‌ها خواهان مذاکره و روابط منصفانه هستند، باید صداقت خود را در عمل نشان دهند.

خرسند از دانش‌آموزان، دانشجویان، پایگاه‌های مقاومت بسیج و اقشار مختلف مردم خواست در راهپیمایی روز 13 آبان با شکوه‌تر از سال‌های گذشته مانور استکبارستیزی خود را به نمایش بگذارند و شعار «مرگ بر آمریکا» را طنین‌انداز کنند.

https://shoma-weekly.ir/E0Og6I