سیاسی

شعار انتخاباتی میرسلیم مبنا و منشاء قرآنی دارد/ تأمین معیشت، اشتغال و امنیت حق مردم است

محمدحسن ذاکری گفت: مهندس میر سلیم با سر دادن این شعارکه مبنای قرآنی و پیروی از اهل بیت دارد این پیام را می دهدکه در مسیر حق قراردارد و آن را سرلوحه کار خود قرار می دهد و قطعا فردی که از یک تشکل اسلامی و مذهبی برآمده است جز این انتظار نمی رود که به دنبال احقاق حق مردم و ملت خود باشد .
محمدحسن ذاکری درباره حق و حق مداری در حکومت اسلامی گفت: بحث حق و حق مداری و طبیعت از حق یکی از اصولی است که در سیره اهل‌بیت (ع) به آن سفارش شده و به پیروی از حق و در مسیر حق قرار گرفتن تأکید فراوان نموده‌اند. حق منشا و مبناءقرآنی دارد و قرآن مؤمنین را به گرفتن حق و تبعیت از مسیر حق سفارش می‌کند. گرفتن حقوق مستضعفان یکی از وظایف حاکم و کارگزار اسلامی در دولت اسلامی است.

وی با اشاره به سرلوحه قرار دادن شعار احقاق حق گفتگوهای انتخاباتی می‌گوید: مهندس میرسلیم با سردادن این شعار که مبنای قرآنی و پیروی از اهل‌بیت دارد این پیام را می‌دهد که در مسیر حق قرارداد و آن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و قطعاً فردی که از یک تشکل اسلامی و مذهبی برآمده است جز این انتظار نمی‌رود که به دنبال احقاق حق مردم و ملت خود باشد.

ذاکری تأکید دارد که: یکی از راه‌های احقاق حق در ساختار جمهوری اسلامی انتخابات است، انتخاب فردی است که بتواند حق مردم را اخذ کندو به دنبال برپایی حق باشد به‌هرحال کسی که قرار است مقدرات اجرایی مردم برای چهار سال در دست او و در رأس قوه مجریه قرار بگیرد باید کسی باشد که رعایت حقوق مردم و گرفتن حق آنان سرلوحه برنامه‌ها و اقداماتش باشد.

وی با اشاره به اهمیت احقاق حق مسلمانان در حکومت اسلامی توسط حاکم می‌گوید: این موضوع به‌قدری موردتوجه اهل‌بیت بوده است که امام سجاد (ع) در رساله حقوقی خود به تفسیر به حقوق متقابل حاکم اسلامی بر مردم و حق مردم بر حاکم اسلامی پرداخته است. به‌هرحال این حقوقی است که مردم‌دارند و باید از آن آگاه باشند و به دنبال مطالبه آن از کارگزاران خود باشند. مردم باید کسی را در رأس قوه مجریه انتخاب کنند که به دنبال حق مردم و مورد اعتماد آنان باشد.

ذاکری معتقد است منتخب مردم باید این ویژگی‌ها را داشته باشد و ادامه می‌دهد: منتخب مردم با داشتن سه ویژگی تدین، تفکر و اخلاق می‌تواند به دنبال احقاق حقوق مردم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی باشد. این خصوصیات همان ویژگی‌هایی است که مقام معظم رهبر برای مرحوم عسگراولادی برشمردند و تأکید داشتندکه همه ما این سه ویژگی را در خود تقویت کنیم به نظر من مهندس میرسلیم این سه ویژگی را داردو ایشان را به‌عنوان یک مدیر و کارگزار خوب می‌توان انتخاب کرد.

وی با توجه با برگزاری انتخابات در این دوره افزود: تأمین معیشت، شغل و امنیت مردم یکی از مهم‌ترین حقوقی است که باید در مورد مردم رعایت و اجرا شود. یکی دیگر از حقوق مردم این است که حاکم اسلامی امانت‌داری کند و آراء را همان‌طور که هست ارائه کند چراکه رأی مردم حق‌الناس است و این حق‌الناس به این معناست که آراء مردم از مجرای صحیح اخذ، خوانده و اعلام شود. جمهوری اسلامی باگذشت چهل سال برگزاری انتخابات سالم در مقاطع مختلف نشان داده است که است حق مردم را رعایت کرده است و آنچه از صندوق‌ها بیرون می آید همان انتخاب مردم است.

https://shoma-weekly.ir/BFMwM6