سیاسی

شرط درخشش جهانی ایران

کارگری و کارکردن، یک صفت نیکو و صفتی ممتاز است و افتخار بزرگی در راه سازندگی است. دین اسلام بهای فراوانی به جایگاه کارگری داده است چنان که پیامبر عظیم الشان اسلام بر دستان کارگر بوسه می‌زند. در اولین مراسمی که برای روز جهانی کارگر برگزار شد، امام خمینی (ره)، فرمودند، «خدا هم کارگر است.» وقتی که مبدأ اعلی، خداوند سبحان کارگر نامیده می‌شود، تکلیف ما نیز مشخص است. کارگری به گونه‌ای است که، همه در جهان، به نحوی اشتغال به کار دارند.
حجت الاسلام علی بنایی- کارگری و کارکردن، یک صفت نیکو و صفتی ممتاز است و افتخار بزرگی در راه سازندگی است. دین اسلام بهای فراوانی به جایگاه کارگری داده است چنان که پیامبر عظیم الشان اسلام بر دستان کارگر بوسه میزند. در اولین مراسمی که برای روز جهانی کارگر برگزار شد، امام خمینی (ره)، فرمودند، «خدا هم کارگر است.» وقتی که مبدأ اعلی، خداوند سبحان کارگر نامیده میشود، تکلیف ما نیز مشخص است. کارگری به گونهای است که، همه در جهان، به نحوی اشتغال به کار دارند.

نظام جمهوری اسلامی نیز در قوانین خود بهای زیادی به کارگران داده است و باید مباهات کرد که قانون نظام جمهوری اسلامی قوانینی را گرد آورده است که از جامعه کارگری به خوبی حمایت میکند و این امر بسیار با ارزش، نشان دهنده جایگاه کارگران میباشد.

البته فراز و نشیبهایی در این امر وجود داشته و مصائب پیرامون کارگری، همیشه بوده و خواهد بود، ولی با همدلی مسئولان در تصمیم گیریها و سیاستها انتظار میرود بخش قابل توجهی از مشکلات آنها رفع گردد. مهم این است که کارگران و کارفرمایان ما بتوانند با هم دلی و با این نیت که مشکل یکدیگر را حل بکنند، طی کاری مشترک
تصمیم گیری کنند و این تصمیم گیری صحیح موجب رشد اقتصادی کشور است.

کشور ایران به زودی زود، قلههای علمی و اقتصادی جهان را فتح خواهد کرد و این بخاطر وجود ذخایر بسیار غنی و نیروی جوان کارآمدی است، که با تکیه بر دانش بومی خود راه پیشرفت کشور را گرفتهاند؛ یقینا در سالهای آینده بر قلههای بلند علمی و اقتصادی جهان خواهد ایستاد. ایران اسلامی دارای ذخایر غنی است که با دانش و نیروی کار میتوان در عرصه جهانی درخشید به شرط اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی در این زمینه گام برداریم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در توسعه فرهنگ و اقتصاد را فراموش نکنیم.

ایران میتوان در توسعه و پیشرفت به الگویی بزرگ در جهان اسلام تبدیل شود اگر میان مسئولان و اقشار مردم همدلی و همراهی باشد.

https://shoma-weekly.ir/u3vcEa