سیاسی

شرط حمایت از مذاکره کنندگان پافشاری بر آرمان های ملت

مهمترین محورهای سخنان محمدحسن ذاکری، عضو حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» بدین شرح است:
مهمترین محورهای سخنان محمدحسن ذاکری، عضو حزب موتلفه در گفتگو با «نسیم» بدین شرح است:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در طی 10 سال گذشته غربی ها نشان دادند که در روند مذاکرات حقیقتا هیچگاه صداقت نداشته اند.

وی اظهار داشت: در همه عرصه ها برداشت ملت ایران این بوده است که غرب به دنبال تحمیل خواسته های خود در ایران است.

ذاکری تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ما طبیعتا هر آنچه را غرب میگوید را قبول نمی‌کند و ما باید طبق فرموده مقام معظم رهبری به دستگاه دیپلماسی خود اعتماد داشته باشیم.

وی اشاره کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی در کف خواسته های ملت ایران که به رسمیت شناختن حق غنی سازی در خاک ایران است به جدیت پافشاری کردند.

ذاکری در ادامه گفت: ما تا زمانی پشت و حامی تیم مذاکره کننده ایران هستیم که آنها نسبت به آرمان های ما و حقوق ملت ایران پافشاری و از آن دفاع کنند.

وی افزود: در این دوره نیز شاهد بودیم که تیم ایرانی جدیت خود را برای صلح آمیز بوده فعالیت های هسته ای ما نشان داد و تیم غربی نیز پیام ایران را درک کرد .

ذاکری در خصوص فشار صهیونیست ها تشریح کرد: مهم این است که غرب و آمریکا بتواند مستقل تصمیم بگیرد و زیر فشار لای های صهیونیستی تغییر موضع ندهد.

وی گفت: ما به هیات مذاکره کننده ایرانی اعتماد داریم و همه مسولین در سطوح مختلف و گروه ها احزاب با همان شروطی که باید از حقوق ملت ایران دفاع کنند از آنها حمایت می‌کنند.

ذاکری افزود: آنچه غرب مطرح کرده است که ایران مصر به پنهان کردن برخی مسائل است قطعا تیم ایرانی با توجه به شرایط داخلی به این نتیجه رسیده اند که فعلا به صلاح نیست مطرح شود و این مذاکرات باید محرمانه بماند و قطعا به دنبال منافع ایران هستند ما باید یه آنها اعتماد داشته باشیم.

استاد حوزه یادآور شد: طبیعتا آنچه قابل مذاکره نیست حق استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای و غنی سازی در خاک ایران است.

ذاکری با اشاره به نرمش قهرمانانه افزود: ما باید در سطوح مذاکره و در عرصه چانه زنی دیپلماتیک باید نرمش هایی را نشان دهیم تا بتوانیم قهرمان بیرون بیاییم و این سطح نرمش بسیتگی به طرف مقابل دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: آنچه مطرح است این است که ایران به صورت پلکانی و رفع کامل تحریم ها شفاف سازی را به صورت پیشنهاد ارائه داده است.

وی ادامه داد: در سطح غنی سازی و درصد غنی سازی میتوان با توجه به حساسیت غرب و رفع کامل تحریم ها گفتگو کرد .

ذاکری افزود: غرب به این نتیجه رسیده است که فناوری هسته ای ایران بومی شده است و خون شهدای هسته ای ما این موضوع راتضمین و توسعه داده است این علم و فناوری را نمیتوان از ملت ایران گرفت.

وی تشریح کرد: رسانه های دنیا و محافل قدرت زیر سلطه لابی های صهیونیستی نابودی ایران وندای حق طلبی مردم ما را میخواهند و باید بدانند که این امر شدنی نیست.

وی گفت: ما با اجازه غرب در موضوع انرژی هسته ای پیشرفت نکرده ایم که اکنون با جازه آنها سایت‌ها و فعالیت‌های خود را تعطیل کنیم.

ذاکری ادامه داد: ما باید بین مذاکره و موضوع هسته ای که حق مسلم ایران است و آنها نیز به این نتیجه رسیده اند که ایران دست از حق خود نخواهند کشید.

وی در پایان گفت: ما تا کنون چیزی مبنی بر پنهان کاری از تیم مذاکره کننده خود نشنیده ایم قطعا قصد پنهان کاری کامل نخواهد بود .

https://shoma-weekly.ir/WD4Rni