سیاسی

شرط اعتدال عدم حاشیه سازی است

اگر حقیقتا دولت جدید به شعارها عمل کند و به تمام معنا مشی اعتدالی را در پیش بگیرد دچار حاشیه نمی‌شود؛ حواشی را افرادی خلق می‌کنند که دچار افراط یا تفریط هستند/ دولت یازدهم بحث اخلاق‌مداری و فرهنگ اخلاق را در دولتمردانش نهادینه کند
مهمترین محورهای سخنان محمدحسن ذاکری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با «نسیم» بدین شرح است:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:با توجه به شعار خوب آقای روحانی مبنی بر اعتدال ایشان باید در امورات سیاسی و اجتماعی نیز با اعتدال وارد مسائل شوند.

ذاکری افزود:دولت تدبیر و امید باید بحث اخلاق مداری، توسعه اخلاق و فرهنگ اخلاق را در دولتمردان خود نهادینه کند.

استاد حوزه اظهار داشت:کشور و مردم ما در اثر فشارهای دولت‌های قبلی و زیاده طلبی و بی تدبیرهای آنها دچار ضرراتی شده‌اند و متاسفانه این اشتباهات از سوی مسئولین باعث فشارهای اقتصادی به مردم شده است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در قم ادامه داد: دولت جدید پس از آرام کردن فضای اقتصادی باید به فکر کارهای میان مدت و بلند مدت باشد و در حد توان تلاش کند و اجازه ندهد توقعات جامعه بدون حساب بالا برود.

ذاکری گفت: اگر حقیقتا دولت به شعارها عمل کند و به تمام معنا مشی اعتدالی را در پیش بگیرد دچار حاشیه نمی‌شود؛ حواشی را افرادی خلق می‌کنند که دچار افراط یا تفریط هستند.

وی در مورد اهمیت معاون اولی گفت:معاون اول حکم نخست وزیر را دارد و این به این معناست که اختیارات رئیس جمهور بازوی خوبی برای رئیس جمهور باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت :در آغوش نظام اسلامی مدیران پرتلاش تربیت شده اند رئیس جمهور باید فردی پرتوان آشنا به نظام اداری و مشی اعتدال مداری،دارای اخلاق حسنه و اسلامی ،متدین،بتقوا و در راس همه امور تابع ولی فقیه را انتخاب کند.

وی در پایان افزود:با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب بنام حماسه حماسه سیاسی و اقتصادی، دولت هم باید مطابق این اهداف سیاست گذاری کند.

https://shoma-weekly.ir/VW89Ii