سیاسی

شرط ابقای قالیباف شفاف سازی مالی باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شهرداری تهران نقطه حساسی است و حضور هر فردی در رأس آن تاثیر ملی جدی دارد. چهره مخدوش نمی تواند سکاندار این جایگاه باشد.
محمد مهدی اسلامی با یادآوری اتهاماتی که در دوره انتخابات از سوی طرفداران رقبای وی مطرح شده است، افزود: انتظار می رود شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی کاملی به اتهاماتی که در دوره انتخابات علیه قالیباف مطرح شد داشته باشند تا اگر این اتهامات صحیح است؛ مانع از مسئولیت مجدد وی شوند و اگر این اتهامات فضاسازی سیاسی و غیر واقعی است، غبارها از کارنامه وی کنار زده شود.
وی خاطر نشان کرد: رسیدگی به کارنامه مالی شهرداری تهران باید قبل از تصمیم انتخاب شهردار انجام شود. وی 8 سال مسئولیت اجرایی در نهادی داشته است که دامنه مالی آن بسیار گسترده است و اعتماد مجدد برای 4 سال دیگر مستلزم شفاف سازی است.
مدیر موسسه مطبوعاتی "شما" یادآور شد: یکی از انتقاداتی که به کارنامه شورای اسلامی شهر تهران در ادوار گذشته مطرح است؛ این است که چرا بلادرنگ به چنین اتهاماتی رسیدگی نشده و اجازه دادند مباحث حقوقی به مجادلات سیاسی تبدیل شود. بزرگترین خیانت به مسئولان کشور آن است که در شرایطی مسئولیت به آنها سپرده شود که به دلیل فضاسازی های سیاسی و غیر حقوقی رابطه آنها با مردم مخدوش باشد. انتظار آن است که شورای شهر جدید رویکرد متفاوتی در رسیدگی به این قبیل اتهامات داشته باشد.
اسلامی خاطر نشان کرد: قطعا در شرایطی که شورا بین دو گزینه مجبور به انتخاب باشد، بر اساس رجحان امتیاز عمل کرده و بر برخی نقاط ضعف چشم پوشی خواهد کرد. اما اساسا دو قطبی کردن فضای انتخاب شهردار بین دو گزینه فاقد امتیاز کافی است که محل اشکال است.
https://shoma-weekly.ir/hkgCCz