سیاسی

شبکه هوشمند راهی برای تغییر در ماهیت تولید انرژی

استفاده از شبکه هوشمند یکی از راه های رسیدن به اهداف تغییر در ماهیت تولید انرژی است بدین معنی که با بهره گیری از ظرفیت های دیجیتال و فناوری های پیشرفته می توان از توان یکایک مصرف کنندگان در بخش انرژی استفاده کرد.
حسن غفوری فرد در مراسم افتتاح کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور گفت: استفاده از شبکه هوشمند یکی از راه های رسیدن به اهداف تغییر در ماهیت تولید انرژی است بدین معنی که با بهره گیری از ظرفیت های دیجیتال و فناوری های پیشرفته می توان از توان یکایک مصرف کنندگان در بخش انرژی استفاده کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: استفاده از شبکه هوشمند یکی از راه های رسیدن به اهداف تغییر در ماهیت تولید انرژی است بدین صورت که با بهره گیری از ظرفیت های دیجیتال و فناوری های پیشرفته می توان از توان یکایک مصرف کنندگان در بخش انرژی استفاده کرد.

غفوری فرد با بیان اینکه اجرای شبکه هوشمند و افزایش تعامل با جهان در بخش انرژی، بسیار مفید است ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده است که ادامه روند فعلی تولید انرژی از سوخت های فسیلی در آینده غیر ممکن خواهد بود و باید منبع تولید انرژی را تغییر داد چرا که این منابع روز به روز محدوتر می شود و روزی هم به پایان خواهد رسید.

غفوری فرد با اشاره به اینکه برای رسیدن به تغییرات تولید انرژی راههای مختلفی وجود دارد گفت: ارتقاء بهره وری انرژی، استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر، جذب و ذخیره سازی کربن و فناوری های نوین حمل و نقل و کاهنده کربن از مهم ترین راههای تغییر تولید انرژی است.

وی اظهار داشت: استفاده از شبکه هوشمند، می تواند به فراهم سازی مشارکت کلیه مصرف کنندگان، هماهنگ سازی منابع تولید و ذخیره سازی، ایجاد ظرفیت های ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار و تأمین انرژی با کیفیت برای محدوده وسیع نیاز ها کمک کند.

https://shoma-weekly.ir/gb6qDu