سیاسی

شبکه برانداز به دنبال احیای سیاسی است

این‌ها در انتخابات اخیر تصور کردند اصلاح‌طلبان برنده شده‌اند، در حالی که خودشان می‌دانند این طور نیست، چون کاندیدای این‌ها دکتر عارف بود و می‌دانستند رأی نمی‌آورد، مجبورش کردند کنار برود، رفتند به سراغ آقای روحانی و بعد هم می‌گویند ما رأی آورده‌ایم. در آن دوره هم می‌گفتند ما آقای خاتمی را سوار قطار کردیم و اواخر دوره آقای خاتمی هم علیه او در دانشگاه حرف می‌زدند و به وی توهین ‌کردند.
اخیرا تحرکاتی می بینیم که برخی نشریات به دنبال مطرح کردن مسایل حاشیه ساز از جمله مسایل فمینیستی هستند. فکر می‌کنید باید منتظر فتنه‌افکنی جدید در رسانه‌ها و مطبوعات باشیم و فتنه دو باره به صورت آرام در حال برگشت است یا خیر؟

این رفتار‌ها تازگی ندارند. این حرکت از دوره نفوذ استعمار به ایران در ملت ما بوده است. این‌ها از‌‌ همان زمان مقاصد خود را در مورد نیمی از جامعه ما که زنان هستند، شروع کردند با این هدف که آن‌ها را از حالت زهراگونه و زینب‌گونه که بهترین حقوق را دارند، در بیاورند و به حالت غربی درآورند و دچار این همه گرفتاری و مشکلات کنند و به نام دفاع از حقوق زنان و تساوی آن‌ها با مردان پا به صحنه گذاشتند.

بعد هم این را اصل گرفتند و بر اساس آن به مسائل و احکام دینی ما هجمه کردند. این کاری است که از آن زمان شروع شده است. اصل آن هم ضد اسلام بودن غرب است. در درون هم شبکه‌ای که این بحث‌ها را می‌کند، سه بخش بیشتر نیستند.

یک بخش فریب‌خورده‌های غرب هستند، مثل عناصر فتنه که به قول مرحوم آقای عسگراولادی مفتون و فتنه‌خورده امریکا، انگلیس و اسرائیل هستند. یک بخش هم آدم‌های ضددین هستند و دین را قبول ندارند. یک بخش هم ادامه جریان به اصطلاح روشنفکری هستند که در ایران سابقه دارند و آقای آل‌احمد در کتاب «خدمت و خیانت روشنفکران» نوشت که این‌ها چقدر غرب‌زده و گرفتارند.

این جریان اکنون تصور می‌کند یک مقدار فضا برایش باز‌تر شده است و این مطالب را می‌نویسد و به عزاداری و امام حسین (ع) توهین می‌کند. در دولت اصلاحات هم دیدیم آن‌ها به قرآن، عاشورا و همه چیز حمله کردند. در جریان فتنه ۸۸ هم دیدیم این‌ها در روز عاشورا با امام حسین (ع) جنگیدند. این اصلاحاتشان هم‌‌ همان اصلاحات رضاخانی است که با روحانیت اسلام، قرآن، تعالیم مذهبی و عاشورای حسینی به جنگ برخواست.

فضا نسبت به قبل چه فرقی کرده است که این‌ها فکر کرده‌اند می‌توانند باز مثل دوران اصلاحات اعتقادات مردم را زیر سئوال ببرند؟

این‌ها در انتخابات اخیر تصور کردند اصلاح‌طلبان برنده شده‌اند، در حالی که خودشان می‌دانند این طور نیست، چون کاندیدای این‌ها دکتر عارف بود و می‌دانستند رأی نمی‌آورد، مجبورش کردند کنار برود، رفتند به سراغ آقای روحانی و بعد هم می‌گویند ما رأی آورده‌ایم. در آن دوره هم می‌گفتند ما آقای خاتمی را سوار قطار کردیم و اواخر دوره آقای خاتمی هم علیه او در دانشگاه حرف می‌زدند و به وی توهین ‌کردند.

این‌ها‌‌ همان شبکه هستند، منتهی دستشان برای ملت ما رو شده است. هر قدر هم این حرف‌ها را بزنند، چهره‌هایشان بیشتر برای مردم ما شناخته می‌شود و طبیعی است ملت ما بیدار‌تر می‌شود.

ملت ما باید بداند امتداد دشمنی امریکا، انگلیس، اسرائیل و دنیای استکباری غرب با نظام جمهوری اسلامی، استقلال و آزادی ملت ما چه کسانی هستند که آب به آسیاب غرب می‌ریزند؟ چرا نشریاتی قلم غرب و قلم استعماری هستند؟ وقتی مردم این‌ها را بدانند، چهره‌های این‌ها به‌تدریج مشخص می‌شود و ملت ما با‌‌ همان هوشیاری و بیداری همیشگی تکلیف خود را می‌داند و به راه خود ادامه می‌دهد.

در آستانه سالگرد ۹ دی هستیم. فکر می‌کنید غربی‌ها پس از شکستی که در ۹ دی از ملت ما خوردند، آیا با این کار‌ها در حال پیگیری فتنه جدیدی هستند؟

این‌ها کسانی هستند که تحریم‌های مضاعفی را بر ما تحمیل کردند و فتنه، درگیری، جسارت و فعالیت‌ رادیو‌هایشان لحظه‌ای قطع نشده است. الان رادیو‌هایشان بیش از ۲۰۰۰ ساعت در هفته علیه ایران حرف می‌زنند. ما از دشمن جز ایجاد فتنه و درگیری هیچ انتظاری نباید داشته باشیم.

الان نشریات اصلاح‌طلب را ببینید. هماهنگی آن‌ها با بی‌بی‌سی و صدای امریکا کاملاً مشخص است. مثلاً در مسئله سوریه نشریات اصلاح‌طلب‌‌ همان حرف‌هایی را می‌زنند که امریکایی‌ها می‌زنند، منتهی رویشان نمی‌شود آن طور صریح بگویند و ظاهر قضیه را حفظ می‌کنند. این‌ها دقیقاً کسانی هستند که ملت ما با هوشیاری باید با آن‌ها روبرو شود. اینهایی هم که این کار‌ها را می‌کنند، باید بدانند با یک ملت هوشیار روبرو هستند. البته این‌ها هم آزمایش است. می‌خواهند ببینند ملت ما چقدر عکس‌العمل نشان می‌دهد و بعد می‌بینند حساس است. منتهی آن‌ها دست از فتنه‌شان بر نخواهند داشت و هر زمان به طریقی فتنه خواهند کرد.

عمده روشنگری هایی که در جماسه 9 دی صورت پذیرفت، در چه محوری بود؟

در فتنه ۸۸ یک عده از مردم در اول تصور کردند آقای مهندس موسوی نخست‌وزیر امام بوده است، در حالی که آقای موسوی تحمیل بر امام و ریاست جمهوری بود و خودش می‌دانست آقا نمی‌خواست او را نخست‌وزیر کند، ولی می‌خواست آنجا بماند. یک آدم قدرت‌طلب که از قبل باید رد صلاحیت می‌شد، منتهی نظام با او مدارا کرد و کاندیدای ریاست جمهوری شد. با همه مداراهایی که با او شد، با همه نادیده گرفتن خلاف‌هایش وقتی که آمد از‌‌ همان روز اول غرور و درگیری را شروع کرد. ستادش را در نیاوران آتش زدند و یازده نفر هم دستگیر شدند. بعد معلوم شد خودشان چادر را آتش زده‌اند که هیاهو به راه بیندازند. هویت این‌ها این است. بعد هم که آن همه آزار و اذیت و اموال مردم را از بین بردند و شعار «نه غزه نه لبنان» دادند که شعارهای امریکاست.

قتل‌های زنجیره‌ای در دولت دوم خرداد اتفاق افتاد. آن دولت مسئول است و باید جواب بدهد و مانع شود، ولی این کار‌ها را نکردند. این می‌رساند که این یک شبکه است که در این دوران دنبال این است که نظام جمهوری اسلامی را در دنیا لکه‌دار کنند. وقتی حکومتی قدرت دستش هست و وزارت اطلاعات دارد، می‌تواند کسانی را که این قتل‌ها را مرتکب شدند گیر بیاورد. چرا گیر نیاوردند؟ بعد‌ها در جریان فتنه ۸۸ معلوم شد این‌ها چه کسانی هستند. الان هم همین است. کسانی که دارند این کار‌ها را می‌کنند، باید آن‌ها را کمی فرا‌تر از یک روزنامه و چهار تا نویسنده دید. این‌ها در یک جریان توطئه‌آمیز ضد نظام اسلامی فعال‌اند. این‌ها تحت حمایت امریکا، انگلیس و غرب هستند.

با توجه به اینکه چهار سال از ۹ دی گذشته است، دقیق‌تر می‌شود ابعاد ۹ دی را بررسی کرد. فکر می‌کنید به کدام وجه ۹ دی کمتر پرداخته شده است و حالا باید به سراغش برویم؟

عده‌ای بعد از انتخابات ادعای تقلب، خفقان و... کردند. و بعد هم که دیدند دارند حرف خلافی می‌زنند و از طرق عادی نمی‌توانند اثبات کنند که تقلبی رخ داده است و این ادعا برایشان رسوایی به بار می‌آورد، تصمیم گرفتند شلوغ کنند و با اعمال زور، دیکتاتوری، درگیری، خشونت، آتش زدن، اغتشاش و توهین به مقدسات انتقام‌جویی کنند و بلکه اوضاع را به هم بریزند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، منتهی با هوشیاری ملت و رهبری مدبرانه ولی امر با کمترین خساراتی که پدید آمد، دست این‌ها برای ملت رو شد و حضور یکپارچه ملت ما در ۹ دی موجب شد این‌ها بفهمند اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند و ملت هم نشان داده است که با تدبیر در صحنه حضور دارد و چون تدبیر رهبری این است که با این‌ها با ملایمت برخورد شود، ملت با این‌ها مدارا می‌کند.

این که چندی پیش پروپاگاندایی در زمینه رفع حصر و ... صورت گرفته بود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اینکه فکر می‌کنند نظام می‌خواهد آقای کروبی و آقای موسوی را حبس کند، متوجه نیستند این‌ها کاره‌ای نیستند. نظام این‌ها را نگه داشته است که آن‌ها را نکشند و پای ملت بگذارند، چون سابقه قتل‌های زنجیره‌ای که در دوران همین‌ها اتفاق افتاد و استکبار این کار را کرد، ممکن است خدای ناکرده تکرار شود. این‌ها که الان می‌گویند حصر برداشته شود، خودشان هم می‌دانند این‌ها کسی نیستند. یک عده مایل‌اند این دو نفر در صحنه سیاسی جامعه باشند تا آن‌ها دو باره استفاده‌های سیاسی خودشان را از آن‌ها بکنند، اما پشت پرده خبرهای دیگری است.

هیئت پارلمانی که می‌آید و می‌گوید این‌ها را آزاد کنید، هدفشان این است که توطئه‌ای علیه آن‌ها بکنند و بعد هم بیندازند گردن جمهوری اسلامی. این ابعاد هنوز برای ملت ما روشن نشده است. اگر روشن شود که در فتنه ۸۸ این‌ها چه اقدامات ضد آزادی و ضد بشری را انجام دادند، خیلی چیز خوبی است، منتهی ملت ما باید این روز‌ها را به یاد بیاورد تا در اثر تبلیغات کرکننده خارجی‌ها آن فجایع از یاد نروند.

وظیفه ما در تقویت مقابله با این فتنه گری جدید آنها چیست؟

نسل جوان ما باید با بیداری و هوشیاری متوجه باشد. این‌ها نقشه‌های ویژه‌ای دارند و از همین حالا دارند برای تسخیر مجلس شورای اسلامی دهم و خبرگان رهبری کار می‌کنند و مایل‌اند خط درگیری، اختلاف و برخورد را در کشور در آنجا اجرا کنند و لذا باید هوشیارانه محکم، بیدار و با آهنگ ولی‌فقیه‌مان که آهنگ خدایی است در صحنه حاضر و مراقب همه این فتنه‌ها باشیم و مسئولین هم توجه داشته باشند که کسانی که این کار‌ها را می‌کنند، دقیقاً پیگیری کنند، پشت پرده را بشناسند و برای ملت باز کنند و اگر کسانی اعمال مجرمانه انجام می‌دهند، آن‌ها را به قوه قضائیه معرفی کنند که طبق قوانین اسلامی و قضائی کشور به مجازات برسند.

در آستانه ۹ دی، حجاریان سخنانی گفت که روی دیگر ضد مردم سالاری این جریان را نشان می‌داد. ارزیابی شما از سخنان حجاریان چیست؟

باید از حجاریان به دلیل اظهار این سخنان تشکر کرد، چون ضمیر خود و جریان حامی‌اش را آشکار کرده است. حجاریان صراحتاً گفته مجلسی که باب میل ما نباشد را منحل می‌کنیم. بنابراین این اظهارات مانند‌‌ همان اتفاقی است که در دولت اصلاحات صورت گرفت و هزاران مدیر را بنا به گفته خودشان به دلیل عدم درک پیام دوم خرداد بر کنار کردند. در نظام جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان همواره وجود داشته است بنابراین به اظهار اینگونه سخنان مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند.

شما در جایی بخش‌های مختلفی برای استکبار و عوامل آن در فتنه مطرح کردید. لطفا آن دسته بندی را برای ما هم توضیح دهید.

ما در مورد توطئه استکبار با چند گروه روبرو هستیم. یکی عوامل پنهانی استکبار برای بروز فتنه است که باید به ملت نشان داده شود و خط آن‌ها با روشنگری برای مردم فاش گردد. باید از هرگونه برخورد غیر ضابطه‌مند و غیر قانونی خود داری گردد زیرا یکی از برنامه‌های استکبار در این برنامه‌ها و جریحه دار کردن احساسات مردم این است که فضا را دچار اغتشاش کنند.

هم چنین باید پیگیری‌های قانونی شود که اگر این‌ها مرتکب جرایمی هستند، قوه قضاییه به آن جرائم رسیدگی کند. دسته دوم حمایت کنندگان از عوامل استکبار هستند که باید این‌ها را گرفت و به مردم نشان داد و گفت که این نوع افراد و این تحرکات و این برنامه‌ها دست افراد تحت الحمایه دشمنان است و مخالف آزادی است.

دسته سوم کسانی هستند که فریب خورده‌اند. این‌ها ندانسته آب به آسیاب استکبار می‌ریزند. آن‌ها را باید پیدا کرد و توطئه‌های دشمن رات به آن‌ها با زبان خودشان فهماند.

دسته بعدی فریب خوردگان هستند. با این‌ها باید با بصیرت و هوشیاری به گونه‌ای رفتار کرد و سخن گفت که متوجه فریب‌های دشمن شوند و خود جبران مافات کنند.

آخرین دسته هم ساده اندیشان هستند. به ویژه در بین جوانان که با دل‌های پاکشان متوجه عمق شیطنت‌ها و طراحی‌های استعمار در مسائل ختلف نیستند. با این دسته باید با محبت و صمیمیت رفتار کرد و توجه آن‌ها را به به پشت پرده قضایا جلب کرد تا آن‌ها همراه با همه صاحبان بصیرت در صف مقابل برنامه‌های استعماری دشمن قرار بگیرند.

https://shoma-weekly.ir/7Zxc7q