سیاسی

شاخصه مهم رأی اعتماد به وزرا‌ همسویی با ولایت فقیه است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اصل ولایتمداری و همسویی با ولایت فقیه را از مهم‌ترین معیارهای رای اعتماد مجلس به کابینه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفتگو با فارس گفت: مجلس برای رای اعتماد به کابینه معیارهایی به طریق علمی و تجربی دارد که به آن توجه ویژه می‌کند.

نماینده سابق ادوار مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه وزارت یک مسند استراتژیک است، وزیری که می‌خواهد متصدی یک وزارتخانه باشد، باید مدیری قابل، توانا و لایق باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سپری شدن بیش از سه دهه از انقلاب گفت: ما در این مدت فراز و فرودهایی بسیاری را پشت سر گذاشتیم و تجربیات ارزشمندی را در این سال‌ها اندوخته‌ایم و نمی‌توانیم در چهارمین دهه از انقلاب افراد مبتدی را در مسندهای حساس استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: افرادی که به عنوان وزیر معرفی می‌شوند، باید از اعتبار اجتماعی، فهم علمی، تخصص و مقبولیت لازم برخوردار باشند که بتوانند وظیفه سنگینی که بر عهده می‌گیرند را به خوبی به انجام برسانند.

بنایی اصل ولایت‌مداری را یکی از مهم‌ترین معیارهای مجلس در انتخاب وزرا دانست و ابراز داشت: مجلس در کنار معیارهای تجربه، علم، توان و تخصص به اصل ولایت‌مداری وزرا دقت ویژه دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره خواصی که مردود یا مقبول می‌شوند، خاطرنشان کرد: این بحث را حتما مجلس در مورد وزرا به دقت مورد توجه قرار خواهد داد، یعنی جایگاه وزارت به گونه‌ای است که نسبت به ولایت بحث خواص مطرح می‌شود.

نماینده سابق مردم قم توجه، نزدیکی و همسویی با ولایت فقیه را شاخصه جدی در بررسی وزرای معرفی شده به مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: بحث لغزش خواص در انتخاب وزرا حتما ملاحظه می‌شود و به عنوان یک بحث جدی مورد توجه قرار می‌گیرد که چقدر وزرا می‌توانند در دایره خواص بمانند و چه مواقعی لغزش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام بنایی همچنین درباره حضور زنان در کابینه گفت: ما جنسیتی فکر نمی‌کنیم بلکه ولایتمداری، تخصص، کارآمدی، صلاحیت و معیارهای عمومی را لحاظ می‌کنیم. به نظر بنده بحث‌های جنسیتی که از سوی عده‌ای تعقیب می‌شود، بحث‌های انحرافی است که این عده نه برای خانم‌ها و نه برای کشور نیت خوشی در سر نمی‌پرورانند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: ما می‌خواهیم به اهداف سند چشم‌انداز برسیم و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران باید در افق 1404 در بسیاری از جنبه‌ها در منطقه اول شود و برای رسیدن به این اهداف باید نیروهای اجرایی توانا و شایسته در کنار ابزار مناسب برای رسیدن به این قله در کنار هم قرار گیرند.

https://shoma-weekly.ir/RFlX2d